Veeeeel witverlies!

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Even een vraagje aan jullie zwangere dames.

Als het goed is heb ik afgelopen vrijdag 21-4/zaterdag 22-4 mijn ei gehad. Een paar dagen daarvoor had ik al een beetje witverlies maar nu heb ik dus al sinds mijn eisprong doorzichtig witverlies en hoe! Het is echt veel, bij het naar de wc gaan heb ik echt drie keer wc-papier nodig. Soms echt nat in mijn onderbroek....  Het is de afgelopen dagen echt meer geworden. Heb ook af en toe het gevoel dat ik ongesteld moet worden maar dat kan denk ik niet, mijn NOD is pas  6-5.  Kan dit een zwangerschapsteken zijn???

Liefs Eva

Hoi Eva,

Ik ben natuurlijk geen expert, maar ik denk eerder aan een eisprong!
Dat kan ook een beetje menstruatie-achtige krampen geven en rond de
tijd van de eisprong verandert het cervixslijm van wittig naar
doorzichtig en draderig. Na de eisprong wordt het slijm eerst weer
minder. Tijdens zwangerschap kan je idd ook meer afscheiding hebben,
maar volgens mij niet dat eiwitachtige. Ik in iedergeval niet, maar
nogmaals, ik ben geen expert.

Kijk maar eens op http://www.vruchtbaarheid.org

Daar staat een heel verhaal over cervixslijm gedurende de cyclus. Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb!

gr. Sisi.

Hoi Sisi,

Bedankt voor je reactie! Het gekke is alleen dat ik vorige week een positieve ovutest had, dacht ik althans. Woe en do donker streepje, vrijdag weer een licht streepje. Dacht dus: dan moet binnen nu en twee dagen mijn ei komen (vrij of za dus). Heb zojuist weer even een ovutest gebruikt aangezien mijn vele slijmverlies. Heb nu dus een hartstikke positieve ovutest!! Blijkbaar zit ik nu dus tegen mij eisprong aan...  Snap het geloof ik niet helemaal! Weet dus wat me vanavond te doen staat, haha!

Liefs Eva

Hoi Eva,

Ik heb pas op internet gelezen dat als een ovulatietest een week na eisprong weer positief is dat de kans dan heel groot is dat je zwanger bent. Het schijnt dat deze testen ook uitslaan van het hcg hormoon. Ik hoop voor je dat dit ook voor jou klopt.

Succes, groetjes Jetje

Wauw Jetje, dat meen je niet! Dat heb ik nog niet eerder gehoord! Heb vandaag weer getest en heb nog steeds een hartstikke positieve ovutest en nog steeds veel slijmverlies. Verder helemaal geen symptomen. Toch voor de zekerheid nog maar even wat geklust, mocht het toch mijn eisprong geweest zijn .....

Het zou wel heel gaaf zijn dat je gelijk gaat krijgen!!!!  Nog een week wachten en dan weet ik hopelijk meer!

Liefs Eva

Toen ik zwanger was heb ik voor de grap een ovu-test gedaan en inderdaad super-positief terwijl normaal de streepjes bij   mij dezelfde kleur hebben was nu de teststrep veel duidelijker!!
Ben erg benieuwd hoor, anders zou de test vorige week toch niet ook positief zijn geweest?? ga ik ook even testen over een paar dagen!!! Mijn ei is nu 4 dagen geleden ongeveer.

Groetjes
Ineke

Weet je wat ik me nu zit af te vragen? Stel dat ik zwanger zou zijn, moet je dan continu een positieve ovutest krijgen? Bijvoorbeeld als ik aankomende week iedere dag zou testen moet je dan iedere dag een positieve ovutest krijgen (niet dat ik dat ga doen hoor... ) Als de test van vandaag nu eens negatief geweest is, betekent dat dan dat ik niet zwanger ben? Ik vroeg het me gewoon even af!

Liefs Eva

Terug
Bovenaan