Veeel te weinig aangekomen....

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik ben vandaag met David naar het CB geweest. Hij is nu  bijna 9 maanden oud. En hij was in twee maanden tijd maar ...60 gram aangekomen.
Wel was hij goed gegroeid in de lengte (volgens zijn curve).

Hij weegt nu 7380 gram en is 71 cm lang.
Hij is nooit een grote eter geweest, melde zichzelf toen hij kleiner was ook bijna niet voor borstvoedingen.

Wat ik hem nu aanbiedt op een dag (ja ja weer een lijstje.....):

8.00 uur:  1 boterham met boter en beleg (geen korstjes)
                            met  200CC opvolgmelk

12.00 uur:  1 boterham met boter en beleg (geen korstjes)
                            met  200CC opvolgmelk

15.00 uur: Fruithap (anderhalf stuks fruit) met wat diksapje

17.30 uur: Potje 8 maanden warme hap, wat yoghurt met diksap      
                               toe.

19.30 uur: fles 200 CC opvolgmelk

De botherhammen gaan er tegenwoordig redelijk in en ook de melk drinkt hij grotendeels op (laat soms tot 50CC staan)
Diksapje drinkt hij nauwelijks wat van, fruit gaat best goed,
het grote probleem is de warme hap. Hij heeft er eigenlijk nooit echt zin in. een potje gaat nooit op, vaak maar de helft, soms nog minder.

Heb nu zelf besloten te proberen 's morgens en 's middags anderhalve boterham te geven en van de laatste fles melk pap te maken. Ik heb over een maand een extra afspraak met de CB arts om te kijken hoe het gaat.

Mijn vraag aan jullie:
Zijn er meer kindjes rond de negen maanden met ongeveer hetzelfde gewicht/lengte?
Kindjes met hetzelfde probleem?
Tips om David beter te laten eten?

He poeh, lang verhaal, maar ik schrok toch wel een beetje vandaag. Het viel me wel al op dat hij "zo weinig billetjes" heeft, maar omdat hij verder zo vrolijk en tevreden is ben ik toch uit gegaan van het idee dat een kindje zelf goed kan aangeven wanneer hij  voldoende gegeten heeft. Ik wil hem  ook geen eten opdringen. Maar blijkbaar neemt hij toch echt met te weinig genoegen....        

Groetjes Sascha.

Tessa is ook niet zo'n groeier qua kilo's, maar ze is tevreden, eet goed (ongeveer hetzelfde zie ik, alleen de warme hap vliegt erin) Bij de laatste controle zakte ze ook in de groeicurve naar beneden, maar ze is lekker tevreden en qua lengte groeit ze wel en luiers zitten goed vol!

Het CB vond 60 gram ook te weinig? Hier zeiden ze er eigenlijk  niet veel van, groeien gaat met ups en downs werd verteld, volgende keer zit er misschien weer 200 gr.  aan!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Hij eet meer als Yoëll in ieder geval, op de warme hap na. Die gaat hier naar binne als zoete koek.

Maar Yoëll is bv een heel levendig mannetje en zit nooit stil, dus verbrand en verbruikt een hoop. Misschien is dat bij jou kleine man ook wel.

In ieder geval veel succes

Hoi,

Nu is mijn Renée een goed eter, dus op dat gebied kan ik je niet echt steunen. Wel is het misschien iets om het fruit rond 10 uur te geven. Renée krijgt haar fruit na haar ochtend slaapje. Rond 16.00 uur krijgt ze een cracker of een soepstengel met wat diksap. Ook krijgt ze haar toetje dan al. Die heeft echt reuze honger om half zes.

Verder moest Renée geen potjes groenten. Ik ben vers gaan koken en nu eet ze bijna letterlijk, haar vingers er bij op. Misschien kun je eens wat verse worteltjes met een beetje aardappel proberen, da's lekker zoet. Ik deed er in het begin een heel klein beetje opvolgmelk door. Die smaak kennen ze. Nu gaat alles er lekker in hoor.

In ieder geval heel veel succes. En laat je niets wijsmaken hoor. Jij voelt prima aan of hij happy en gezond is.

Groetjes,
Evelien mv Renée 8 maanden

De laatste keer dat ik naar het cb ben geweest (24 maart) was Thomas in 6 weken tijd 20 gram aangekomen ook veel te weinig. Ik kreeg eigenlijk een beetje op mijn kop. We waren in die tijd Thomas aan het testen op koemelkallergie. Maar hij at niet zo veel maar ik kan het moeilijk er in proppen toch?? Het is ook een heel bewegelijk mannetje. Trek het je maar niet zo veel aan hoor! Komt echt goed het komt vaker voor!!   Ze moeten er niet zo'n drama maken op het cb.
Liefs Esther

Ik moet 16 mei naar het cb en dan is Thomas 9 maanden. was ik vergeten bij te vertellen

Hier ook geen problemen met de groei. Kan je geen recente cijfers geven want het is al een tijdje geleden dat ik naar het CB ben geweest.
Het is al eerder geschreven, maar ik zou ook rond 10 uur, half 11 een hapje aanbieden. Jouw schema lijkt op dat van ons, maar wij doen rond die tijd zijn fruit en smiddags rond 3 uur half 4 een rijstwafel.
Succes en inderdaad: ze groeien met sprongetjes, dus misschien de volgende keer wel meer progressie!

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties!

Waarschijnlijk heeft 'ie nu inderdaad even een dipje en het zal ook allemaal wel goed komen. Maar je krijgt toch even het gevoel, als je daar zo op het CB zit, dat je je kindje te weinig te eten geeft.

Heb gisteravond van z'n laatste fles pap gemaakt, probeer naar anderhalve boterham 's morgens en 's middags te gaan, ipv 1.
Ook ben ik weer zelf aan het kokkerellen geslagen om te kijken of hij dan meer zin heeft in z'n warme hap (gisteren nog geen succes, maar goed, we houden het een tijdje vol).

Het fruithapje terug naar de ochtend zetten zou inderdaad voor meer trek ''s avonds kunnen zorgen maar dan kom ik zo met z'n slaapjes in de knoei.
hij slaapt nu meestal tussen 9.30 uur en 12.30 uur en dan aan het einde van de middag nog een uurtje. Maar misschien ga ik het toch eens proberen, kijk even hoe het nu gaat.

Bedankt voor de ideeen,
groetjes, Sascha.

Terug
Bovenaan