A
Anoniem
Guest
Hoi hoi,
Ik ben vandaag met David naar het CB geweest. Hij is nu bijna 9 maanden oud. En hij was in twee maanden tijd maar ...60 gram aangekomen.
Wel was hij goed gegroeid in de lengte (volgens zijn curve).
Hij weegt nu 7380 gram en is 71 cm lang.
Hij is nooit een grote eter geweest, melde zichzelf toen hij kleiner was ook bijna niet voor borstvoedingen.
Wat ik hem nu aanbiedt op een dag (ja ja weer een lijstje.....):
8.00 uur: 1 boterham met boter en beleg (geen korstjes)
met 200CC opvolgmelk
12.00 uur: 1 boterham met boter en beleg (geen korstjes)
met 200CC opvolgmelk
15.00 uur: Fruithap (anderhalf stuks fruit) met wat diksapje
17.30 uur: Potje 8 maanden warme hap, wat yoghurt met diksap
toe.
19.30 uur: fles 200 CC opvolgmelk
De botherhammen gaan er tegenwoordig redelijk in en ook de melk drinkt hij grotendeels op (laat soms tot 50CC staan)
Diksapje drinkt hij nauwelijks wat van, fruit gaat best goed,
het grote probleem is de warme hap. Hij heeft er eigenlijk nooit echt zin in. een potje gaat nooit op, vaak maar de helft, soms nog minder.
Heb nu zelf besloten te proberen 's morgens en 's middags anderhalve boterham te geven en van de laatste fles melk pap te maken. Ik heb over een maand een extra afspraak met de CB arts om te kijken hoe het gaat.
Mijn vraag aan jullie:
Zijn er meer kindjes rond de negen maanden met ongeveer hetzelfde gewicht/lengte?
Kindjes met hetzelfde probleem?
Tips om David beter te laten eten?
He poeh, lang verhaal, maar ik schrok toch wel een beetje vandaag. Het viel me wel al op dat hij "zo weinig billetjes" heeft, maar omdat hij verder zo vrolijk en tevreden is ben ik toch uit gegaan van het idee dat een kindje zelf goed kan aangeven wanneer hij voldoende gegeten heeft. Ik wil hem ook geen eten opdringen. Maar blijkbaar neemt hij toch echt met te weinig genoegen....
Groetjes Sascha.
Ik ben vandaag met David naar het CB geweest. Hij is nu bijna 9 maanden oud. En hij was in twee maanden tijd maar ...60 gram aangekomen.
Wel was hij goed gegroeid in de lengte (volgens zijn curve).
Hij weegt nu 7380 gram en is 71 cm lang.
Hij is nooit een grote eter geweest, melde zichzelf toen hij kleiner was ook bijna niet voor borstvoedingen.
Wat ik hem nu aanbiedt op een dag (ja ja weer een lijstje.....):
8.00 uur: 1 boterham met boter en beleg (geen korstjes)
met 200CC opvolgmelk
12.00 uur: 1 boterham met boter en beleg (geen korstjes)
met 200CC opvolgmelk
15.00 uur: Fruithap (anderhalf stuks fruit) met wat diksapje
17.30 uur: Potje 8 maanden warme hap, wat yoghurt met diksap
toe.
19.30 uur: fles 200 CC opvolgmelk
De botherhammen gaan er tegenwoordig redelijk in en ook de melk drinkt hij grotendeels op (laat soms tot 50CC staan)
Diksapje drinkt hij nauwelijks wat van, fruit gaat best goed,
het grote probleem is de warme hap. Hij heeft er eigenlijk nooit echt zin in. een potje gaat nooit op, vaak maar de helft, soms nog minder.
Heb nu zelf besloten te proberen 's morgens en 's middags anderhalve boterham te geven en van de laatste fles melk pap te maken. Ik heb over een maand een extra afspraak met de CB arts om te kijken hoe het gaat.
Mijn vraag aan jullie:
Zijn er meer kindjes rond de negen maanden met ongeveer hetzelfde gewicht/lengte?
Kindjes met hetzelfde probleem?
Tips om David beter te laten eten?
He poeh, lang verhaal, maar ik schrok toch wel een beetje vandaag. Het viel me wel al op dat hij "zo weinig billetjes" heeft, maar omdat hij verder zo vrolijk en tevreden is ben ik toch uit gegaan van het idee dat een kindje zelf goed kan aangeven wanneer hij voldoende gegeten heeft. Ik wil hem ook geen eten opdringen. Maar blijkbaar neemt hij toch echt met te weinig genoegen....
Groetjes Sascha.