veel aandacht vragen

A

Anoniem

Guest
Hoi Dames,

Herkennen jullie dit? Je bent thuis, je hebt nog een waslijst met dingen die je wilt doen (wassen, strijken ect). Ik zet Lisa neer op de grond bij haar speelgoed, maar zodra ik wegloop komt ze achter mij aan, waar ik ook ga. Ze gaat aan mijn benen staan en wil echt aandacht. Soms is het gewoon makkelijker om daar maar aan toe te geven en soms denk ik  dat ze ook maar gewoon moet leren om ook zelf bezig te kunnen zijn. Soms zet ik haar dan even in de box zodat ik mijn handen vrij heb, maar dan schreeuwt ze moord en brand. Tsja wat doe je dan?? Meestal wacht ik wel tot ze wat rustiger is anders geef ik ook een signaal af van hoe harder je huilt hoe sneller ik kom. En het rare is.....als oma wel eens oppast en Lisa bij hun is dan gaat het prima. Speelt ze zo een half uur in de box.
Hoe kan ik hier nou het beste mee omgaan? Ik wil heel graag tijd met mijn meisje doorbrengen, maar wil haar ook leren dat ze soms even zelf moet spelen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes Charlotte, mama van Lisa 29-02-08

heyhey

ja, dat van opa en oma herken ik wel.

als nathalia en ik bij mn ouders op visite gaan, is ze zo een uur zoet, met de zelfde speeltjes, als die we thuis hebben.

thuis is het wel anders.

op zich vermaakt ze zich thuis ook heel goed hoor, ik mag niet klagen. maar ze heeft wel aandacht nodig natuurlijk.

als nathalia niet in de box wilt spelen, pak ik het anders aan.

dan ga ik met haar voor de box staan en dan zeg ik: kijk eens nathalia, wat een mooie speeltjes.

meestal werkt dit wel. dan zet ik haar in de box en geef haar een aantal speeltjes.

vaak is ze dan wel even zoet.

opruimen doe ik versprijd over de dag.

sochtends is het standaard, mn bed verschonen/opmaken, stofzuigen, nathalia haar bedje verschonen/opmaken. nathalia wassen en aankleden, mezelf wassen en aankleden

dan ga ik even snel achter de comp. mail kijken en t forum bekijken

daarna is het speeltijd. dan ga ik met nathalia spelen

dan gaan we een koekje eten en vermaakt nathalia zichzelf wel even. kan ik mooi weer t 1 en ander opruimen

daarna is het luchtijd. na t eten is het bedtijd, kak ik mooi weer wat opruimen/schoonmaken

en als nathalia dan wakker wordt, ben ik klaar voor de dag.

natuurlijk loopt het soms ook wel eens anders. dat nathalia echt niet te genieten is, en veel aandacht nodig heeft. tja, dan is het wat minder opruimen en dat doe ik dan savonds als ze op bed ligt.

niet leuk voor mn vriend natuurlijk, maar t moet toch gebeuren.

strijken doe ik zowieso altiijd savonds. vind t doodeng een strijkijzer en een kind in de buurt.

t is een heel lang verhaal geworden, maar zo heb je wel een idee hoe ik t aanpak :D

succes ermee.

liefs do

nog heel even hoor:

je zei dat lisa aan je benen gaat staan omdat ze aandacht wilt.

doet nathalia ook vaak. meestal zeg ik dan wat ik ga doen.

dan is het: mama gaat nu even een was in de wasmachine doen, ga je met mama mee? en dan komt ze achter me aankruipen. zo kan je toch de was doen, en je kind erbij betrekken.

en als ik aan het stoffen ben, en nathalia wilt aandacht, ga ik een liedje zingen terwijl ik aan het stoffen ben. dan vermaakt nathalia zich en kan ik door gaan :D

(( een hele goeie tip: download de liedjes uit grootmoederstijd van bassie &adriaan)) allemaal kinderliedjes.

nathalia vind m geweldig! ook een idee om op te zetten tijdens het schoonmaken hihi

liefs do

Hey Do,

Bedankt voor je reactie. Tsja het is toch altijd maar gissen. Wat wil ze nu??? Maar bedankt voor je goede tips. Het is zeker het proberen waard. Ik hoop dat het een fase is en dat als ze straks zelf kan lopen het minder wordt. Ze hoeft dan in iedergeval niet meer aan mijn benen te staan voor steun....  Kan jouw dochter al zelf lopen?? Lisa loopt al heel goed langs alles, maar ze durft zich nog niet los te laten. Misschien kan ze het snel?? Wie weet. We wachten het af.
Kan ik die muziek ook kopen?? Klinkt miss heel raar, maar ik weet nooit zo goed hoe ik muziek goed kan downloaden.
Ik heb een dvd gekocht van de teletubbies. Vindt ze ook heel leuk. Zodra het ook op televisie begint kijkt ze direct aandachtig met een grote lach op haar gezicht. Oké, ze blijft geen half uur voor de tv zitten (vind ik ook niet erg een beetje tv kijken mag, maar niet te lang). Ik heb wel van die cd's met hele oude kinderliedjes en K3. Ook leuk.

Nu sinds 2 dagen merk ik dat ze echt alleen aan mij hangt, zelfs als haar vader haar dan mee wilt nemen. Het is wel snel goed natuurlijk en als hij een papadag heeft gaat dat prima, maar zodra ik er dan weer ben wil ze echt knuffelen enzo. Voor jou ook herkenbaar??

Groetjes Charlotte, mama van Lisa 29-02-08

Hoi,

Myrthe loopt al los, maar wil ook veel aandacht en hangt ook aan mijn been. En inderdaad met papa is het heel gezellig, maar als ik in de buurt ben dan is het toch mama
Myrthe zet ik ook nog in de box. Ze wilt niet altijd en gaat dan gillen. Ik negeer haar en vaak binnen 10 min geeft ze het op en gaat alsnog zitten spelen. Kom ik in haar buurt dan is het over en wil ze eruit.
Mijn vriend pakt haar ook weleens op en gaat met haar spelen (bv als ik aan het koken ben) maar dan kruipt/loopt ze toch weer naar me toe. Als ze dan papa niet accepteert dan moet ze ook in de box. Ik vind eten koken met een kleine aan mijn been heel eng.
En verder doe ook ik even opruimen en krijgt zij daarna alle aandacht door met haar op de grond te spelen. En ik laat haar ook zoveel mogelijk al helpen.
Met boodschappen opruimen haalt zij alles uit de tas (wel oppassen met breekbare spullen hihi) als ze met eten koken toch bij mij is dan heeft zij een pollepel, maatbeker en kan ze ook 'koken'
Met vaatwasmachine 'helpt'ze ook door alles er weer uit te halen wat ik erin doe. Soms doe je je werk 2x maar ze heeft het idee dat ze mag helpen en dan maak je ook lol samen!!

Liefs Reneke

heyhey

nathalia loopt ook nog niet los.

wel aan de tafel en overal waar ze tegen kan staan, trekt ze zich op.

maar echt losstaan durft ze nog niet.

ach, komt vanzelf wel :D

of t snel komt weet ik niet. denk ook dat dat per kind verschillend is.

nathalia had het kruipen snel door, maar zodra ze los staat raakt ze in paniek en valt op de grond!

ook kan ze haar evenwicht nog niet goed bewaren.

we zijn vanochtend gaan zwemmen en toen we in het baby badje waren (20cm diep) stond ze een minuut helemaal los! (wij natuurlijk erom heen zodat als ze zou vallen, wij haar opvingen hihi)

ik heb eigenlijk geen idee of bassie en adriaan te koop is.

ben eigenlijk bang van niet. t is al zo'n oude film.

ik keek het 13 jaar geleden al.

misschien op bol. com? of marktplaats?

nou, nathalia gaat er niet voor zitten hoor. ze vind het hartstikke leuk, al die liedjes maar t is   niet zo, dat als ik haar in de kinderstoel zet, ze aandachtig gaat kijken.

(met niet 1 programma trouwens hoor, heeft ze t geduld niet voor hahha)

nathalia is juist helemaal papa gek. zodra hij thuis komt van zijn werk, vliegt ze ernaar toe om hem 100 kusjes te geven en een dikke kroel.

als ik weg ga en hun blijven thuis, heeft ze daar ook helemaal geen moeite mee.

maar als erwin nou weg gaat, gaat ze bij de deur zitten kijken of hij weer terug komt! hahaha

ze zegt ook de hele dag papa. ze kan wel mama zeggen, maar doet t zelde.

gek he haha

misschien omdat mama altijd thuis is? ik weet t niet?

en wat betreft dat lopen.. joh, t komt vanzelf wel.

maar t is soms idd flink vermoeiend, de hele tijd iemand aan je been hebben hangen.

nou meis, ik ga lekker eten.

liefs, do

oh ja, ik ben ook pas sinds vorige week aan t downloaden hoor :D had er daarvoor ook nooit verstand van.

die bassie en adriaan heeft mn moeder voor ons gedownload een tijdje geleden.

Hoi,
Ik herken dit ook van mijn oudste zoon. Hij kon en kan moeilijk alleen spelen. Hij is inmiddels ruim 2,5 en het gaat nu wel beter. De jongste heeft dit nooit gedaan, hij speelt veel alleen en is ook tevreden in de kinderstoel of box.
Deels is dit ook karakter denk ik. De oudste is veel pittiger namelijk. Hij hing dan ook echt aan mijn been (letterlijk) en ik kon amper iets doen. Totdat ik dit zo zat was... toen heb ik toch doorgezet, gewoon alles (bijna alles) doen wat je wilt doen... dan huilde hij wel, maar jammer dan. Ik vertelde hem dan steeds wat ik deed en naarmate hij ouder werd liet ik hem steeds meer helpen.
Succes, ik weet hoe lastig dit soms kan zijn.
Groetjes, Noor mv Skip en Bo

Oh ja, dat het bij oma minder gebeurt is normaal. Kinderen zijn thuis  meestal meer uitgesproken dan ergens anders, dit omdat ze thuis op hun gemak zijn en de situaties heel goed kennen.

Terug
Bovenaan