Veel aandacht vragen

Heyy,

Lizzy is aankomende vrijdag op 2 november precies 18 maanden.
Ze hangt de laatste week heel erg aan mijn broek ze wil veel aandacht en ze wil veel dat ik haar vasthou..als ik wegloop is het ook huilen.
Alles is mama ook haar papa ook hoor maar ze wil het meest naar mij toe.
En wat is ze jaloers als ik even haar zus vasthou ha ha.
En als het niet naar haar zin gaat maakt ze ook weleens een slaande beweging of wil ze gaan slaan ze is ons erg aan het uittesten..ze is ook zo vaak ontzettend lief maar dit is ook vermoeiend dat ze zoveel aandacht nu vraagt.
Herkenbaar zo rond deze leeftijd ?

liefs

Hey!

Hier ook een dreinende dreumes af en toe. Wat Loïs doet, wil hij ook... als ik Loïs aandacht geef is hij er als de kippen bij. En driftig als ie zijn zin niet krijgt... oei... en slaan.. dat kan ie als de beste... ik heb hem al eens op de strafstoel gehad toen ie het echt heel bont maakte... hij snapte het prima hoor.
Heel vermoeiend maar ik hoop dat het tijdelijk is en bij de 18 maanden sprong hoort... hij is nu 's morgens ook weer wat eerder wakker (niet alleen door het uur), wat onrustiger denk ik. En overdag slaapt ie soms wat slechter...
Maar hij kan ook heel erg lief zijn en me helemaal plat knuffelen als ie me na een tijdje ziet. En samen spelen vindt ie zo geweldig, vooral stoeien en op je zitten.. torens bouwen en die vooral omver gooien... een echte jongen.. ja.. ze worden alweer snel groot niet?

liefs

Samen spelen en gek doen en dansen als ze muziek hoort geweldig om te zien.
Wat worden ze inderdaad al groot en wijzer ze bgerijpt alles wat we zeggen ze ook al steeds meer woordjes:papa,mama,bal,bah,pop,op en de hele dag wil zegt ze boe vind ze een erg leuk om kiekeboe te spelen hihi.
Het is echt een lief moppie maar als ze zo aan het dreinen is de hele dag is het wel vermoeiend maar denk echt dat het bij de 18 maanden sprong hoort Gaat ook wel weer over.

Liefs

Hier valt het aandacht vragen wel mee tot op heden. Quinn kan zichzelf goed vermaken. Het uitdagen heeft hij wel goed onder de knie. Terwijl hij iets doet wat eigenlijk niet mag blijft hij je aankijken en begint dan te lachen, en dan vind ik het echt moeilijk om zelf niet te gaan lachen.

Het slaan of driftig worden als hij zijn zin niet krijgt gebeurt hier ook nog wel eens. Het enige wat ik daar aan doe ik zeggen dat hij moet aaien en dat hij rustig moet worden want anders kan mama niet met hem praten. En dat doet hij dan ook over het algemeen wel. Als de driftbui echt erg is dan laat ik hem maar even gaan en dan komt hij vanzelf weer een keer bij je hangen.

Het slapen is sinds de wintertijd ook even van de leg. Is vroeg wakker (rond 6 uur) en slaapt dan 's middags een uur of 2. En ''s avonds rond half 8/8 uur gaat hij weer naar bed. Alleen als hij bij mn moeder slaapt blijft hij 's morgens liggen tot 8 uur (zou fijn zijn als hij dat bij mij ook eens deed:)

Het is idd zeer vermoeiend als ze in zo'n hangerige bui zijn en aan het uitproberen, maar als ze in een goede bui zijn is het dan ook zooo genieten!!!

Hier moet Matthias vooral naast mij spelen. Hij speelt dan wel lief zelf, maar als ik achter de laptop zit gaat hij (op de gewone stoel) naast mij zitten spelen, ben ik aan het koken of afwassen, komt hij met zijn kleine stoel naar me toe gelopen om bij me te zitten enz.
Als hij niet bij me kan zitten wordt hij boos.

Idd uitdagen is hier ook favouriet, en hij weet het idd heel goed. Of mij uitlachen als ik boos op hem ben...
Pas in de winkel (dacht even naar de stad te gaan zonder buggy voor een kleine boodschap) trok hij 2 stapels truien over de vloer, en toen ik boos werd me gewoon uitlachen en naar de volgende stapel toe lopen (grrrr)

Slapen gaat hier prima van half 8 tot ongeveer 8 uur volgende morgen, s middags gaat hij wisselend tussen de 1 en 2,5 uur naar bed.

Een driftige periode heb ik hier al gehad, op dit moment heeft hij hier geen last meer van.
Wel was pas een 'vriendinnetje' spelen en daar is hij wel tegen aan het duwen ed, maar volgens mij bedoelde hij dat in zijn spel, een lekker lomp baasje, maar als ik zei mag niet geef maar kusje deed hij dat wel weer heel lief...

Ik vind het heel leuk om te zien hoeveel hij al begrijpt. Als ik wat tegen hem zeg doet hij het eigenlijk ook altijd.

Ze worden idd wel heel snel groot, maar het is ook wel weer een hele leuke fase.

Terug
Bovenaan