veel aandacht

Hoi Moeders,

Mijn dochtertje is nu 5 mnd en vraagt zoveel aandacht van me ik geef het haar met alle liefde maar het breek je wel op.
Ze is sinds kort ook erg lastig met haar flesjes die ze op de dag krijg ik zal haar dag proberen te beschrijven misschien hebben jullie goede tips wat ik daar in kan veranderen.

0700:180cc + 6 schepjes
1100:180cc + 6 schepjes
na de voeding slaap ze misschien een half uurtje in de box
1300: een paar kleine hapjes fruit
1500:180cc + 6 schepjes
Na de voeding slaap ze misschien een half uurtje in de box of in me armen
1700:een paar kleine hapjes groente
1830:180cc+ 6 schepjes
Nu gaat ze naar bed
2300:180cc + 6 schepjes + 2 schepjes rijstebloem
Na deze voeding gelijk terug haar bedje in

Ze wil niet in haar bedje slapen op de dag we hebben het wel geprobeer maar ze krijst de hele buurt bij elkaar en als ze dan wel in slaap valt ben ik sávond 2 uur bezig om haar in slaap te krijgen.
Ze drinkt haar flesjes wel allemaal leeg maar ik heb het idee dat ze wel vol zit dus ik denk dat ik maar over moet op een schema van 5 uur tussenpauze en dan naar 4 voedingen.

Graag jullie mening

Groet mama chantal

Hi Chantal
Ik heb het idee dat je kindje erg weinig slaapt overdag terwijl ze op die leeftijd deze slaaptjes toch echt nog nodig hebben. Onze jongste zoon is net zo oud als jou kindje en slaapt overdag zeker 2 en soms wel 3 slaapjes.
Hij is tussen de slaaptjes maximaal 2 uur wakker en slaapt in zijn eigen bed.
Ik heb veel gehad aan het boek Regelmaat en inbakeren van Ria BLom, wellicht een tip voor jou.

Succes en groetjes
Debby

hallo chantal,

mijn zoontje is nu bijna 5 mnd. en hij is gemiddeld ook ong. 2 uur wakker tussen de voedingen, daarna slaapt hij meestal weer 1,5 a 2 uur tot de volgende voeding, ik heb ook  het boekje van ria blom   gelezen en hem in het begin ingebakerd nu slaapt hij nog in de bakerzak, ik heb namelijk met mijn dochtertje precies hetzelfde gehad als jij nu, dus ik heb bij mij zoontje veel meer regelmaat gehouden in het begin, mijn dochterje sliep pas vanaf 8 mnd in haar eigen bedje overdag, in het begin alleen maar huilen, maar met 9 mnd. sliep ze zonder problemen s'middags 2,5 tot 3 uur, dat was dus even doorzetten en hartverscheurend, maar ik had s'middags wel mn handen vrij om nog andere dingen te doen. misschien is het idd wel verstandig om dat boekje ook eens te lezen,

suces ermee, groetjes susanne

Hoi Chantal !

Lastig he als die kleine spookjes niet slapen overdag!! Ik weet er alles van..
Milan is nu bijna 6 maanden en heeft tot ongeveer 4 maanden ook overdag bijna niet geslapen!
Doordat hij de eerste maanden erge last heeft gehad van krampjes heb ik hem nooit laten huilen omdat ik het zo zielig vond! Dus deed hij steeds maar korte slaapjes,  in bed maar 10 min..op de arm langer.
Maar op een gegeven moment loop je op je tandvlees  en zat er niks anders op dan...hem laten huilen!
Kreeg van het CB de tip om Milan bij het eerste tekenen van moeheid WAKKER in bed te leggen ! En hem te laten huilen..wel steeds troosten maar in bed laten liggen.
we hebben dit gedaan en na twee dagen ging het eigenlijk al heel goed !

Nu slaapt hij overdag zeker 2x twee uur in bed en daarna nog een half uurtje of zo in de kinderwagen (lekker wandelen!) en om half acht weer naar bed.

Hopelijk heb je hier iets aan want het is zo vermoeiend als je zelf bv niet eens naar de wc kunthaha...

Groetjes Joyce

hoi,
ik denk dat het belangrijk is om te weten wat je kindje dan doet overdag. Ligt het gewoon rustog in de box te spelen of rond te kijken of geeft het juist alle tekenen van moe zijn: huilen, bezig gehouden willen worden, oogjes wrijven.
Het ene kindje heeft meer slaap nodig dan het andere maar als je schrijft: veel aandacht, dan lijkt het alsof je kindje steeds zoet gehouden meot worden en zal het echt wel moe zijn?
Zoals ''mamaisknette'' schrijft in een ander recent topic.
groeten ELKe

oh ja: mijn dochtertje is precies andersom: 4x per dag ter nauwe nood 1,5 uur wakker, ik wil dus ook groente en fruit gaan geven want ze is nu 6 maanden maar ik weet niet wanneer, het zit te kort op de fles!
groeten ELke

Terug
Bovenaan