Veel aankomen tijdens zwangerschap

<p>Hi allemaal,</p><p>Ik ben momenteel 37.4 weken zwanger en al meer dan 20 kilo aangekomen. Ik probeer veel te bewegen (3/4 X per week zwemmen) en zo gezond mogelijk te eten. Ik heb wel dagelijks behoefte aan chocola maar dan had ik eigenlijk voor mijn zwangerschap ook al.</p><p>Zijn er mensen die ook veel zijn aangekomen en die (positieve) ervaringen kunnen delen m.b.t. afvallen na de bevalling? Waren jullie de kilo's snel kwijt of niet? </p>

Mijn schoonzus was 3 zwangerschappen 25 kilo aangekomen, maar bij haar was het er zo weer af! Ze is echt een slanke den en als je haar ziet zou je niet zeggen dat ze zoveel was aangekomen. Toch denk ik dat je jezelf niet moet proberen te vergelijken.. gewoon gezond eten en bewegen, meer kan je niet doen. Als je het maar echt wilt, kan je wel weer terug naar je startgewicht denk ik. Hoe moeilijk dat zal zijn, daar ga je wel achter komen.

Ik ben 12 weken geleden bevallen van een prachtige dochter. En tijdens mijn zwangerschap 23 kilo aangekomen.. ik had zwangerschaps diabetes. Dus moest ook erg gezond eten en een dieet volgen.. na mijn bevalling was ik gelijk 15 kilo afgevallen. En na de eerste 3/4 weken weer 5 kilo afgevallen! Bij mij ging het dus aardig snel. Moet nu nog ongeveer nog 2 kilo. 
Geniet nog even een paar weekjes van je zwangerschap. Voor dat je het weet heb je jullie kleine in je armen. En wat je dan bent aangekomen gaat er zeker wel weer vanaf.

Nou ik woog altijd 62. Met mijn zwangerschap woog ik op het einde 92 en toen ben ik gestopt met mezelf te wegen want ik moest nog wel n paar weken en het werd maar meer en meer pffffff.. ik vond het zo erg. Vorig jaar september bevallen en nu weeg ik alweer een tijdje 61 kg! 
Het gaat er echt weer af. 
Probeer te accepteren dat het nu even zo is. Je kan er niks aan doen laat het maar gewoon zo zijn. En met die hitte hou je ook nog eens veel vocht vast. Dat vocht was er wel binnen n week vanaf, maar toen de rest nog..... Maar dat is ook weer goedgekomen gelukkig! Komt goed

Bedankt dames! Gelukkig gaat het met de baby allemaal goed en loopt hij keurig via het gemiddelde. Ik ben inderdaad ook maar gestopt met wegen omdat ik er niet gelukkig van werd.. maar dat het bij veel van jullie er snel weer af ging is gelukkig positief!

Terug
Bovenaan