veel aankomen?

Hoi, ik ben nu 21 weken zwanger van ons 1e kindje en ben al 10 kg aangekomen.
Nu zit ik nu net op mijn mimimum gewicht en had dus behoorlijk ondergewicht toen ik zwanger werd.
Is het nu logisch dat ik zo hard aankom? Eet namelijk niet veel meer, dus daar kan het echt niet van komen.
Ik vind het best lastig allemaal. Wel slik ik medicijnen, zou het daar dan door komen?
Kortom,heeft er iemand advies of herkent iemand dit?

Hoi Anne
Ik ben donderdag 21 zwanger en had ook ondergewicht voor de zwangerschap.
Maar ik ben tot nu nog geen 4 kg bijgekomen. Ik denk dat het wel afhankelijk is van persoon tot persoon of je al dan niet veel of niet veel bijkomt.
Of zoals je aangaf, mss is het door de medicijnen die je moet nemen. Mss even checken met de gyn of VK?
Je bent waarschijnlijk niet echt wijzer geworden met mijn uitleg...maar wou het toch even meedelen.

Liefs Babeken

Hoi Anne,

Volgens mij is het ook zo dat als je heel licht bent je meer aan kan komen. Dit omdat je dan van jezelf nauwelijks vetreserves hebt en die heb je wel nodig, zeker als je borstvoeidng geeft. Je lichaam legt dus eigenlijk een soort voorraad aan. Mensen die van zichzelf dik zijn kunnen tijdens een hele zwangerschap bv. maar 8 kg aankomen, omdat die wel reserves hebben.
Hopelijk heb je hier iets aan. Zou me er in ieder geval geen zorgen om maken en zeker niet gaan lijnen. Goede voeding is van groot belang.

Succes!

Groetjes

Terug
Bovenaan