Veel afvallen begin zwangerschap?

Hoi dames,
Ik ben nu vier weken en 2 dagen zwanger.
Ben er afgelopen vrijdag achter gekomen.
Maar heb eigenlijk een vraagje.
Ik ben ik een week tijd 4 kg afgevallen, ok, voel me niet lekker en ook vaak misselijk en beroerd, maar probeer wel te eten, maar blijf toch afvallen.
Kan het qua gewicht wel hebben, maar is dit niet slecht voor de baby?
Ik maak me hier eigenlijk wel wat zorgen om.
Hopelijk kunnen jullie me hier meer over vertellen?

Alvast bedankt.
Groetjes Bloemetje.

Hoi Bloemetjes,
Ik begrijp dat je je zorgen maakt, maar ik denk dat dat niet echt nodig is.
Ik heb altijd begrepen dat je kindje toch wel zorgt dat hij zijn voedingsstoffen binnen krijgt. Dus als jij weinig eet zal je lichaam dit voedsel eerst gebruiken voor je kindje en daarna ben jij zelf dus pas aan de beurt. Het gaat dus ten kosten van jou. Dus wel goed oppassen voor jezelf! Als je je veel zorgen maakt zou ik het ook meteen even aan de VK vragen als je haar belt voor een afspraak! Zij zijn er jou gerust te stellen.
Groetjes Lucielle

Hoi,
Dank je voor je reactie.
Wat bedoel je met daarna ben ik aan de beurt.
Snap dat niet helemaal, sorry.

Verder voel ik me wel goed. Wel wat buikpijn, zeurend gevoel, en soms steekjes, bij schaamstreek.
Maar dat is normaal toch?

Liefs

Ze bedoelt dat het kindje eerst de voedingsstoffen opneemt die je binnenkrijgt, en wat overblijft is voor jou bedoelt.

Ik ben trouwens ook afgevallen hoor, kan geen kwaad. Had mijn zus ook toen ze zwanger was, volgens de VK geen probleem, als het maar niet te word natuurlijk.

Je kwaaltjes klinken mij bekend in de oren, volgens mij horen ze er idd bij. Maarja, het is ook mijn 1e keer, dus ook een beetje spannend allemaal.

Dat maakt niet uit hoor....ik ben ook bij mijn eerste zwangerschap eerst 7 kg afgevallen terwijl ik goed at...toen was ik niet eens misselijk....
Dit keer ben ik wel misselijk...maar ben ook al 1 kg afgevallen....en denk dat het er weer meer worden, kan het ook wel hebben, dus maak me er geen zorgen om !

hoi dames,
dank je voor jullie reacties
ben ondertussen bij ha geweest.
heb ook blaasontsteking, nu die beter gaat is misselijkheid ok beter( kon ook nog daarvan komen)
en is gebleven op die 4 kg. eet nog wel minder maar dat is niet erg.

liefs

Terug
Bovenaan