Veel bekkenpijn en spanning voor de bevalling

Heyy dames, nog iemand die zoveel last heeft van de bekken?vandaag een minder goede dag helaas ..veel pijn weet me geen houding.. zitte /ligge/ wat rond waggele..alles doet pijn.. zit aan m'n laatste weke..en daarbij ook spanningen voor de bevalling..weet dat ik het op me af moet laten komen..(kan ook niet anders..)maar pfoe.. nog meer dames die hier over nadenken of nog tips hebbe om toch wat ontspanning te krijgen.. een warme douche helpt bij mij wel..maar helaas kan en wil ik daar ook weer niet de hele dag onder staan hihi..
 
Ben je al bij een bekkenfysio geweest? Bij mij is vorige week alles even goed losgemasseerd en rechtgezet en dat is echt wereld van verschil. Slapen met (voedings)kussen tussen mijn benen scheelt stiekem toch ook wel meer dan ik zou willen (ligt in de weg) en zitten zoveel mogelijk op houten/harde ondergrond. Die kleine dingen bieden hier verlichting. Sterkte!
 
Had het bij mn 1e zwangerschap zo erg, zat al voor 20 wk in de ziektwet! Kon opt laatst echt niet eens de straat meer normaal doorlopen en tijdens het koken steeds even zitten...
Het ging pas echt over toen ik stopte met borstvoeding... is dus bij mij echt hormonaal..

Nu mn 2e zwangerschap volledig kunnen blijven werken, werk wel kleiner contract maar goed wel een peuter erbij... nu na een zware bevalling ook weer meer last... heeft tijd nodig...

Wbt je bevalling.. ik zag er ook tegenop 2x en 2x ook echt zware bevallingen gehad.. maar het is het 100% waard en als ik goed herstel nu na mn 2e (ze is 4wk) hoop ik zeker dat we over een paar jaar nog een 3e krijgen haha. Tis heel zwaar soms maar zo leuk! Probeer lekker aan je babytje te denken! En tijdens je bevalling gaat er echt een knop om en dan doe je het gewoon!

Succes!
 
Ben idd ook bij de bekkenfysio deze heeft me verschillende oefeninge gegeve en masseerd me ook. maar helaas is elke dag anders kwa pijn.
Maar toch bedankt voor je tips.?
_________________________________

Oh hoop dat ik dat ook over een tijdje kan zeggen! Dat het het waard was als we de kleine in onze armen hebben en dat alles achter de rug is.. Zo herkenbaar je verhaal van niks meer kunnen.. of tussendoor even zitten als je 1 ding wil uitvoeren op een dag pff ..frustrerend en pijnlijk..heb nu zoiets dit is de 1ste en de laatste hahah wil nog ff niet aan weer deze situatie meemaken denken.zien we dan wel weer haha :p

Heerlijk dat de kleine er al is bij jullie ,geniet ervan met je gezinnetje !!proficiat nog ?

& dankje voor je succes
 
Hoe is het met je schoenen en je beha? Zitten ze nog goed? Zijn ze niet te klein of versleten?

Ik had ook veel rugklachten in de vorige zwangerschap. Een nieuwe beha deed wonderen. Ondertussen ben ik zwanger van de derde en dacht ik mijn schoenen van vorig jaar wel aan te kunnen. Maar die zijn zo scheef afgesleten dat ik daar juist enorme pijn van krijg. Na 3 dagen op nieuwe schoenen gaat het een stuk beter en slaap ik ook weer redelijk pijnloos.
 
Hi,
Hier ook extreem veel last van de bekken, vanaf 16 weken bij de fysio gelopen.
Rust is de enige oplossing: weinig doen en vooral plat liggen. Zitten geeft de bekken geen rust.
Is bijna niet te doen (is mijn ervaring, vooral als je al een kindje hebt) maar wel de beste oplossing.
En anders accepteren dat je pijn hebt en op tijd naar bed. Dat heb ik maar gedaan gedurende de zwangerschap. Met al 2 kinderen en een fulltime baan is rust niet echt te doen ;-).
En die bevalling; die gaat goedkomen. Meestal zijn de bekkenklachten daarna direct weg dus dat is ook fijn.
Ik had er nu bij baby 3 nog 2 weken flink last van (denk door de supersnelle bevalling van slechts 1,5 uur) en ook dan is een bezoekje of 2 aan de fysio fijn. Bij baby 1 en 2 had ik nergens last meer van na de bevalling:
Succes!! We zijn gemaakt om te bevallen dus alles komt goed :)
 
Terug
Bovenaan