veel buikpijn...

He allemaal,

Ik ben vandaag ruim 23 weken zwanger en vanaf het begin al  last van wat buikpijn. Maar sinds een week begint dit erger te worden.
Het is zo'n zeurderig ongi buikpijn onder in mijn buik. Ik wordt er gespannen van, denk steeds zal toch geen weeen krijgen.
Ik heb het al aangegeven bij de verloskundige, maar die zegt dat het erbij hoort omdat het mijn tweede kindje wordt.

Ik probeer steeds door te werken maar nu gaat het niet meer. Ik zit nu op mijn werk (werk als verpleegkundige in een ziekenhuis) maar ik kan niets doen. Ga me nu zo schuldig voelen tegenover mijn collega's.
Morgen mijn teamleidster bellen dat ik het niet meer zie zitten om volledig mee te draaien.
jee ik voel me zo'n aansteller. Ik meld me bijna nooit ziek. Maar mijn kindje gaat voor en die is echt nog veel te klein om al te wereld te komen.

Herkent iemand dit? Ik hoop het want ik zit er toch wel wat over in.

Liefs Janneke

Hoi,

Ik heb precies hetzelfde hoor.
Ben ook zwanger van de 2de en eigelijk de hele zwangerschap door al dat vervelende ongesteldheidsgevoel onder in mijn buik. Ik heb ook veel meer harde buiken dan bij de eerste.Ik snap je ongerustheid, maar ben zelf inmiddels bijna 38wk en hij zit er nog steeds hoor.
Idd wat rustiger aan doen en het tillen aan een ander overlaten. Misschien zijn er andere taken die jij van de andere kan overnemen.
Sterkte ermee

Evelien mv Dylan en 37+4 zwanger

Hallo

Ik heb ook precies hetzelfde, en denk ook steeds
het zal toc   niet gebeuren.
Dit is mijn 4e zwangerschap maar heb dit niet eerder meegemaakt.

Ik neem de rust zoveel mogelijk wanneer ik maar kan.
en wat me voorgangster al zei misschien kun je aangeven wat je nog wel kan doen en overleg dit natuurlijk met je werkgever, en collega's.

groetjes 4 kidz

Oh wat ben ik blij dat jullie het herkennen!
Zal inderdaad morgen mijn teamleidster bellen en vragen voor vervangend werk. Ik kan best nog wel werken, maar niet het werk wat ik nu doe. Dat is veel lopen en tilwerk en dat maakt het alleen maar erger.

Groetjes Janneke

Hoi Janneke,

Misschien zou het kunnen dat je een blaasontsteking hebt? Dat heb ik bij mijn eerste zwangerschap gehad en toen had ik ook een raar soort buikpijn.
Je kunt het altijd even laten testen bij de huisarts.

Groetjes,
Maike

Hoi Mam12,

Wat vervelend dat je zoveel last hebt van je buik.
Ik herken je verhaal helemaal maar wat ik nu ga vertellen is niet zo leuk om te lezen en ik wil je absoluut NIET bang maken.
Maar ik wil je alleen duidelijk maken dat je heel goed naar je lichaam moet luisteren en als je er een naar gevoel bij hebt dat dit gevoel vaak juist is en je dus actie moet ondernemen.
Toen ik zwanger was had ik vanaf het begin ook buikpijn, onder in de buik.
Naar mate de zwangerschap vorderde werd de buik vaak meer.
Ik gaf dit continue aan bij de controles. ( ik liep onder controle in het ziekenhuis)
Maar ze bleven maar zeggen dat het normaal was, omdat alles aan het groeien is enz.
Ik moest me geen zorgen maken, maar bij 20 weken zijn dus mijn vliezen gebroken en bij 21 weken is ons kindje geboren.
We zijn ons kindje dus verloren, nu achteraf dacht ik had ik maar naar mijn lijf geluisterd.
Ik had zo'n naar gevoel bij die buikpijnen, maar ja je gelooft toch gauw wat ze zeggen.

Nu ben ik weer zwanger, en ik merk zo'n duidelijk verschil, ik heb nu absoluut geen buikpijn.
Ik voel echt absoluut niks aan mijn buik, het is dat mijn borsten iets gevoelig zijn en dat ik ontzettend moe ben en continue trek heb, want anders zou ik echt niet doorhebben dat ik zwanger   ben.
Nu heb ik er wel een goed gevoel bij!!!!!

Nogmaals ik wil je niet bang maken, maar luister aub heel erg goed naar je lijf en neem niet zomaar wat aan van een deskundige.
Heel veel succes met alles en ik hoop dat je buik snel weer wat rustiger wordt.

Liefs

Hoi Triesje,

Wat een verhaal zeg, verschrikkelijk.... Wat een moeilijke tijd hebben jullie moeten meemaken.

Ik heb ook vanaf het begin buikpijn (eerste 13 weken zelfs met flink bloedverlies)maar het ging juist een paar weken goed.
Omdat ik er toch best mee zit heb ik vanmorgen de verloskundige gebeld. Van haar moet ik urine inleveren en als ik de uitslag heb moets ik haar weer terug bellen.
Als het geen blaasontsteking is dan dacht zij dat ik me druk heb gemaakt. En dat terwijl ik al zo'n mijn best doe om me rustig te houden.

Jullie horen weer van me.

Liefs JAnneke (23 weken en 4 dagen zwanger)

Hoi,

Van de urine heb ik nog geen uitslag. Maar ik ben ook nog even langs de verloskundige geweest. Baarmoedermond was goed gesloten en hartje klopte goed!!
Als het geen blaasonsteking is moet ik rustig aan doen.
Heb mijn werk gebeld en gezegd dat ik deze week niet kom en dan volgende week wil bekijken wat voor vervangend werk ik kan doen.
Al en met een opgelucht gevoel!

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan