Veel denken

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik ben voor het eerst zwanger (32 weken en 1 dag).
aar het begint nu toch wel heel erg dichtbij tekomen.
Hebben julie dat ook?
Ik was gisteren naar zwangerschaps yoga, maar dat is echt niks voor mij.
Ik zit alleen maar naar de klok te kijken van wanneer is het voorbij.
Ik denk dat ik niet meer heen ga. Want het kindje komt er toch wel uit. Of ik nou wil of niet.
Gisteren had ik heel veel last van steken in mijn onderbuik. Weet iemand wat dat is of heeft daar nog iemand lastvan?
Het kindje beweegt wel heel veel. Dat vind ik wel fijn.
Maar ik kan me de bevalling echt niet voorstellen.
Ik ga bevallen in het kraamhotel bij mij in het ziekenhuis.
Dat is wel een fijn idee.
Denken jullie ook zoveel? Of ben ik de enige HIHIHIHIHIHI.

groetjes mirjam

Hoi Mirjam,

Net als bij jou is het voor mij de eerste. Ook 32 weken zwanger en ineens komt het zo dichtbij allemaal. Over 5 weken mag ik al thuis bevallen (iets wat ik heel graag wil), echt zo bizar. Ik vond het eerst zoooooooooo langzaam gaan en nu denk ik af en toe wel eens... wat gaat het snel hellup!

In tegenstelling tot hoe jij over zwangerschapsyoga denkt, ben ik er heel enthousiast over. Maar ik moet zeggen, nu wij een vervanger hebben wegens vakantie is het wel heel anders. Het zal dus zeker verschillen per yogaschool en leraar. Ik stap er altijd moe binnen en kom vol energie weer naar buiten, het liefst ging ik elke dag. Ik had me ook aangemeld voor zwangerschapsgym, maar dat is helemaal niet mijn ding. Daar zijn ze blijven steken in de jaren 50 geloof ik. Niets voor mij en ik denk hetzelfde als jij hoor, het kind komt er toch wel uit en van iedereen begrijp ik dat je toch alles vergeet tijdens de bevalling dus waar doen we het allemaal voor hahaha

Volgens mij hebben die steken te maken met het indalen, maar ik ben geen deskundige net als jij...

Succes met verder dromen,

Groetjes Jettepetje

Hoi Mirjam,

Je bent niet de enige hoor die aan het denken is geslagen! Heb het zelf ook. En dan niet eigenlijk over de bevalling (zie ik niet zo heel erg tegenop, misschien komt dat ook wel doordat dit m'n 1e is) maar meer over de tijd erna. Dan heb je opeens (want zo voelt het) een baby, hellup! Maar ook dat zal vast wel goed komen.
Zelf zit ik op zwangerschapsgym. Ik heb het er enorm naar m'n zin. Ik zag er van tevoren wel tegenop omdat ik bang was er toch een btje buiten de groep te vallen ivm dat ik alleenstaand ben. Maar tis echt supergezellig! Een vrij jonge groep, wat heel leuk is want ik ben zelf 24jr.
De oefeningen vind ik heel fijn om te doen (het zijn veel rugoefeningen, errug prettig). En we krijgen ook altijd uitleg over het één of ander (bijvoorbeeld; wat voor soort weeen zijn er). Ik heb echt het idee dat ik er wat aan heb. En dat terwijl ik van te voren zo sceptisch hierover was.

Groetjes Rinske

Hoi,

Deze zwangerschap heb ik het veel minder dat ik aan het einde zo over alles aan het denken ben maar dat komt omdat ik al 2 kindjes rond heb lopen. Ik heb het er gewoon te druk voor en daarnaast weet ik wat me te wachten staat.

Bij de eerste (22 mei 2004) had ik het inderdaad ook wel hoor. En bij de tweede (8 mei 2006) ook wel een beetje omdat ik me afvroeg of ik het allemaal wel zou redden met 2 kindjes.

Nu heb ik het alleen af en toe als ze allebei heel dwars zijn, wat gelukkig niet zo heel vaak voorkomt.

Ik heb geen van de keren aan zwangerschapsgym of yoga gedaan hoor. Inderdaad, dat kindje komt er toch wel uit. Van de vk kreeg ik de tip om de weeen weg te puffen terwijl ik in mijn  hoofd "deze wee komt nooit meer terug" zei, en dat helpt wel hoor. Natuurlijk was het wel heftig maar ik denk niet dat ik er door een cursus beter doorheen gekomen was, waarschijnlijk was ik alles vergeten. Het ging beide keren zo ontzettend snel op het laatst (de oudste kwam na 6 minuten persen en de jongste na 1 minuut!!!!).

Ik kijk enorm uit naar deze bevalling en ben erg benieuwd hoe en wanneer het gaat beginnen en hoe snel deze bevalling zal gaan. En wat het is natuurlijk!

De komende weken kunnen mij niet snel genoeg gaan, ook omdat ik weet dat ik dan eindelijk verlost ben van die rot misselijkheid (houdt bij aan totdat de placenta geboren is).

Syl

Tja veel denken? Ik denk wel veel aan wat allemaal nog moet gebeuren en nog niet is gedaan (en dat is erggggg veel).

Ik doe ook aan zwangerschaps yoga. Ik heb net 2 lessen gehad en vind het wel erg rustgevend maar ik voel me er wel iets te nuchter voor soms. Maar aan deze 2 lessen heb ik al meer gehad dan vorige keer bij   mijn zwangerschaps gym. Of het ligt aan de ervaring die ik al heb van de vorige keer...

Monique

Hoi Mirjam!!!

Als eerste wat leuk dat jij ook in een kraamhotel wil bevallen! Ik heb me ook aangemeld voor een bevalling in een kraamhotel.
Wil jij daar ook je kraamtijd doorbrenegen?
ik wil na de bevalling 1 nachtje bijkomen van alles en daarna van een heerlijke kraamtijd thuis gaan genieten.

Welk kraamhotel ga jij?? Ik in Tilburg.

Die steken die je voelt zijn wrs indalings weeen. Niks mis mee hoor, alleen maar goed maar kan wel vervelend voelen.

ik heb die steken ook gehad en dat is nu overgegaan in een soort kramp gevoel in mijn liezen. De VK vertelde dat dit komt omdat mijn meisje al diep in mijn bekken ligt.
Tja, we moeten er iets voor over hebben!!

Liefs, mar  

Mm ik heb de afgelopen 2 nachten erg slecht geslapen omdat ik zo veel prakezeer. En dan niet zo veel aan de bevalling ed hoor maar gewoon veel denken. Eergisteren lag ik om 23 uur in bed en sliep pas om 3.15 en vanmorgen werd ik om half 6 wakker en viel rond half 8 weer in slaap. (mijn dochter sliep gelukkig uit tot 9 uur)  Ik lig alleen maar te denken. Best maf hoor.

Monique

Terug
Bovenaan