veel dorst, is dat normaal?

Hoi allemaal,
Ik ben net 7 weken zwanger eindelijk na 3 jaar en wat behandelingen/onderzoeken in het ziekenhuis. Ben dus erg blij/gelukkig/happy/roze wolk gevoel hahaha. Ik heb alleen steeds ongelovelijke dorst, nu hoor je natuurlijk over allerlei gekke vreetbuien enz. Zou dat bij mij water kunnen zijn, of heeft iedereen hier last van? Ik maak mij een beetje zorgen of het niet zwangerschapssuiker kan zijn? Kan dat ook in een vroeg stadium? Normaal moet ik er aan denken voldoende te drinken en nu lurk ik met gemak 3 a 4 liter water weg.  Verder iedereen gefeliciteerd met de blijde verwachtingen en leuke site om dingen aan de weet te komen.
Groetjes Jeanet.
 
Hoi ik had aan het begin ook enorm veel dorst en dronk alleen maar water. Andere drankjes hoefde ik ook niet. Op een gegeven moment kwam er ook nog waterijs bij!
Later in de zwangerschap ging dat over en wilde ik alleen nog maar snoep. Ach een zwangere vrouw krijgt rare trekjes. Als je veel dorst hebt en ook veel plast zou ik me niet ongerust maken over de zwangerschapssuiker. Alles kan natuurlijk maar het hoeft echt niet zo te zijn!
 
Hoi Jeanet,

Allereerst wat fijn dat je nu zwanger bent, na zo'n periode. Gefeliciteerd!
Ik herken het dorst hebben  helemaal! Alleen had ik zo'n zin in COLA! Water lijkt me toch echt gezonder. Het was zelfs zo erg dat ik 's nachts regelmatig mijn bed uitging om te drinken. Ik had dit ook  in mijn eerste zwangerschap. Het werd wel minder na verloop van tijd, maar ik bleef mijn hele zwangerschap meer dorst hebben dan "normaal". Dat is nu ook zo (15 weken zwanger). Misschien vraagt je lichaam waar je behoefte aan hebt?
 
Hoi Jeanet,

Ook ik heb af en toe echt dorst, het is normaal hoor! Wanneer ik te weinig heb gedronken krijg ik ook hoofdpijn en ik zie het ook aan mn donkere urine. Dus lekker drinken!!!

groetjes Trudy
 
Hoi Jeanet,

Het is heel normaal om meer dorst te hebben. In de loop van je zwangerschap maak je 2 liter bloed extra aan. Dat is dus bijna het dubbele van het bloed wat je normaal hebt (5 liter). Door extra te drinken help je je lichaam dit bloed aan te maken.
Zelf had ik vooral in het begin heel erge dorst. Ik heb toen heel veel sap en ook water gedronken en moest elke nacht naar het toilet. Nu met 22 weken drink ik wel iets meer als anders maar niet meer zo veel als eerst.

Maak je je dus maar niet ongerust. Dit hoort er allemaal bij. Alleen vervelend om zo vaak naar het toilet te moeten.

Groetjes,
Natalie (22+1)
 
Allemaal bedankt voor jullie reactie's, voel me al wat geruster. In mijn familie zijn meerderen met suiker, dus misschien ben ik er extra alert op. Dat kan, ook omdat mijn bloedsuiker juist altijd te laag is en het bij veel familieleden zo begonnen is. Maar ik ga verder dus genieten en mij niet meer druk hierom maken. Ik voel me verder ook prima en kan niet wachten op de eerste echo a.s. donderdag. Veel succes iedereen en bedankt.
Groetjes Jeanette
 
Terug
Bovenaan