veel drinken na vaccinatie

ons zoontje van 10wkn heeft afgelopen woensdag zn eerste prikjes gehad. vanaf vrijdag is hij huilerig, hangerig, wil niet slapen maar vooral wil hij heel veel drinken. ik kan er ieder uur wel een fles in stoppen. is dit normaal??? en hoeveel zouden jullie hem geven per keer. voorheen kreeg hij 5x 180cc. nu is het echt zn hele ritme kwijt.
wie heeft tips...
 
Ha lilo,

Ja kinderen kunnen heftig reageren op vaccinaties. Meestal is dit na 1 dag wel over, maar jij zit er al een heel weekend mee?
Doordat ie de hele dag wakker is, veel huilt en veel energie gebruikt heeft ie meer nodig... aan vocht dan... logisch.
ik zou inderdaad niet meer melk geven, 1 liter is het maximum aan melk, maar ik zou ook minder melk en meer water doen zodat je toch niet over de liter komt. Meer water mag altijd. En ze proeven het echt niet. Je kunt rustig 40 cc extra water doen zonder smaakverschil. Maar ik zou hem niet elk uur gaan voeden (of puur warm water in de fles... dat mag wel), eerder om de 2,5 uur en daarna weer opbouwen naar om de 4 uur.

Succes ermee.... en laat je weten hoe het gaat?
 
Hi,

Het lijkt me dat hij heel zijn ritme kwijt is.

Het advies van het cb hier is: als je tussendoor gaat "voeden" doe dat dan met verdunde melk. Dus 50-60 water met maar 1 schepje voeding. En dan proberen om toch op de "normale" tijd te voeden. Dan heeft hij wel zijn behoefte om te drinken gevoed gezien, maar krijgt hij niet te veel binnen.

Gr. Tamara.
 
Terug
Bovenaan