veel drinken

hallo,

mijn zoontje is 7 weken oud en drinkt na mijn inzien echt teveel volgens het cb is het dik in orde omdat hij te vroeg geboren is en de schade moet inhalen.

hij drinkt nu 135cc en zit op 8 a 9 voedingen en s,nachts komt hij 2x voor een
voeding.

sinds een week geef ik hem voeding voor hongerige baby,s erbij maar ook dit helpt niets.

wat vinden jullie hiervan en hebben jullie evt. tips wat ik het beste kan doen


 
Ha meid,

Ik herken dit verhaal wel heel erg.... mijn meisje is ook een grote drinker. Het maakt niet uit hoeveel ik geef ze drinkt het echt wel op. Ze spuugt ook niet veel, dus haar maagje zit niet te vol. Loïs krijgt nu nog 5 keer 180/6. Dit is een liter aan melk per dag, dat is ook het maximale aan eiwitten wat een baby mag hebben, extra water mag wel altijd. Dus als ik uitreken hoeveel je kindje krijgt is dat 8 x 135 cc en dat is samen 1080 cc melk. Ja dat lijkt mij echt het maximale wat ie mag.... liever 80 cc minder. vraag het eens na op het CB, want meer dan 1 liter melk mag volgens mij echt niet. Zie topic maximaal 1 liter, als ie er nog op staat!  

Geef je volledige voeding voor hongerige baby's of doe je dit gemengd met andere gewone voeding??? Ik zou volledig overgaan op voeding voor hongerige baby's. Bij Loïs scheelde het maar iets in het begin. Zij moest ook de schade inhalen want ze was net 3 kilo bij de geboorte. Nu is ze 4 maand en gaat het heel goed om de 4 uur en 's nachts slaapt ze door.

En om de 4 uur of 3,5 uur gaan voeden?? Kan dit al? en niet voeden als hij dat nog niet aangeeft, dat scheelt weer een fles op een dag.  Soms kan een speentje zomaar een halfuur rekken.

Een kleinere speen gebruiken?.... dan doet ie langer over de fles en blijft ie ook langer verzadigd.

Je doet nu waarsch 120 cc water en  4 schepjes voeding? Misschien kun je 3,5  schepje doen, dat scheelt toch 4 schepjes op een dag. Dan heb je iets meer vocht en minder eiwitten. Ik gaf ook altijd wel 20 cc extra water in de fles. Dat dronk ze helemaal op en je mag zoveel water geven als je kindje wil hebben, dat hoef je niet op te tellen bij het totaal cc melk.

Nou succes met je hongerlapje.....
 
Terug
Bovenaan