veel dunne poepbroeken per dag

Hallo,

Mijn zoontje is nu 18 mnd en heeft de laatste tijd veel dunne poepbroeken per dag soms 6 keer, hij heeft bijna al zijn tanden dus dat kan het niet zijn, ligt het aan het weer?? Hebben meer mensen dit?

Gr. Jeannette
 
Nee, sorry dit herken ik niet. Alleen tijdens doorkomende tanden heeft Stan (12mnd) hier last van.
Als het al een paar dagen duurt, dan zou ik zeker contact opnemen met de huisarts voor advies!!

Groetjes,
Marieke
 
Onze dochter is 9,5 mnd oud en heeft ook al 2 wkn diarree. Al is de eerste poepluier meestal wel normaal, daarna heeft ze veel van die waterscheten, erg dun dus met dikkere stukjes er in. Er is bij haar nog in geen velden of wegen een tand te ontdekken. Ze is vrolijk enz., ze is er dus niet zo heel anders van.
Vanmorgen bij cb gevraagd. Het kan een virus zijn. Merk je dat je kindje zieker wordt dan de huisarts bezoeken anders was er maar weinig aan te doen dan afwachten tot het over  is.
Sterkte.
 
Hallo,

Een vriendin van mij had hetzelfde probleem. Bij de huisarts kwam ze niet verder. De diarree stopte vrijwel meteen toen ze roosvicee, diksap en dergelijke uit het dieet van haar zoon wegliet. Hij drinkt nu alleen nog melk, water en thee onder suiker.

Succes.
 
Soort drinken laten staan is bij ons geen optie, ze krijgt nog steeds bv en als ze bij de oppas is 2x fv. Verder krijgt ze van mij alleen water er bij. Dus niets geen extra's te drinken of te snoepen.
 
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties, op advies van het consultatiebureau geef ik nu diksap ipv appelsap en dat werkt. Het is nog niet wat het moet zijn, maar het cb zei dat hij last waarschijnlijk last heeft van 'peuterdiarree' (nog nooit eerder gehoord)

Gr. Jeannette
 
Terug
Bovenaan