veel eten ?

Hallo,
Onze zoon Lucas is net 1,5 jaar,waar ik me zorgen over maak is dat hij juist veel eet.
Ook als we met hem zitten te eten is hij snel aan het eten(proppen)zodat hij vast nog wel van ons mee kan eten en als we dan niet toegeven wordt hij boos omdat hij niets krijgt.
Ook als we ergens zijn en ziet andere eten dan wil hij altijd meeeten.
Omdat ik altijd maar lees over problemen met het niet willen eten ben ik benieuwd of meedere dit probleem kennen,want ik heb echt het idee dat hij gewoon nooit genoeg heeft en vooral dat boos worden om het even niets meer krijgen is ook niet makkelijk want je bent geneigd om meer te geven,maar ook dat hebben we een keer geprobeerd maar dan ook zelfs  na 3 boterhammen wil meneer nog met ons meeeten als wij nog niet helemaal klaar zijn of als er nog eten op tafel staat.
Hopelijk herkent iemand dit probleem en dan hoor ik het graag.

Hoi,

Inderdaad herkenbaar. Thomas eet ook veel. Is niet te geloven wat er allemaal ingaat. Maar als het voor ons gevoel genoeg is en hij gewoon wil om het "hebben" dan geven we daar niet aan toe. Dat kan Thomas dan mooi leren dat genoeg ook  goed is.
Verder ben ik er sowieso niet bezorgd om omdat ik het wel van mezelf herken. Ik eet ook heel veel zonder aan te komen. Ik weeg nog geen 60 kilo maar eet echt het dubbele van mijn man. Dus ik verbruik blijkbaar veel en wellicht geldt dat voor Thomas ook.

groetjes Ida

ook aaron eet veel,maar ja hij beweegt ook de hele dag!wel hebben we een afspraak na 4 uur niet meer eten want anders eet hij zijn warme eten niet meer!
ik maak me er niet te druk over,als hij genoeg heeft dan stopt hij vanzelf wel!!
maar het loopt nog niet de spuigaten uit hoor!!!

groetjes nienke

Fleur eet ook van ons brood zelfs nadat ze net een fles op heeft. Ze is nu 15.5 mnd en zodra wij eten gaat haar mond open. Wanneer ze 's avonds klaar is, haar yochurt op heeft eet ze daarna gerust nog de restjes die ze heeft laten liggen.

Ik vraag me af of het niet gewoon, gewoonte is van zo'n kleine dan bewust eten uit hongerigheid. Volgens mij wil ze het gewoon omdat zie iets willen wat een ander heeft. Of dit nou eten is of een stuk speelgoed.. ze wil gewoon niet achterblijven.

maar ik weet natuurlijk niet of dit bij jullie kleintjes ook zo is

zolang ze de energie die ze opnemen weer verbruiken, kan het vast geen kwaad, toch?
Lekker smikkelen zou ik zeggen..

Terug
Bovenaan