Veel harde buiken

Hee hallo medezwangeren,

Ik heb al een hele tijd last van heel veel harde buiken. Ik ben hiermee naar de vk geweest en zei dat het 2 dingen kunnen zijn, een blaasontsteking of moet het ietds rustiger aan gaan doen, nou, het laatste deed ik al omdat ik bekkeninstabiliteit had. Maar dat eerste kon ik wel wel voorstellen omdat ik normaal ook al heel veel blaasontstekingen heb. Ik heb aan afwijking aan mn blaas en nieren, zodat er steeds wat urine achterblijft in mn blaas en dat gaat dan ontsteken.
Inderdaad, had ik dus ook een flinke blaasontsteking, een kuurtje gehad en was weg. Alleen die harde buiken dus niet. Ik weer naar de vk, moest toch maar weer urine laten controleren. Maar ze vertelde dat harde buiken geen kwaad kan, alleen wat vervelend kan zijn.
Maar weer een blaasontsteking, weer een kuur en nu gaan ze kijken welke bacterie het precies is zodat ze betere medicijnen kunnen geven.
Maar ik heb het nu bijgehouden en heb ongeveer 3 a 4 harde buiken in een uur. Het ene uur maar 1 en dan weer eens 5. meestal zin het er 3.
Maar ik vind het toch raar, het zijn toch oefen weeen?? Het trekt soms ook iets in mn rug, een mestruatie gevoel.
Mijn vorge bevalling is begonnen met harde buiken, en ik ben toen ook rugweeen gehad.
Hoef ik me echt geen zorgen te maken? En wie heeft er dan tips om ze te verzachten, ik heb er echt last van, omdat het erg tegen mn maag en ribben aan drukt.
Ik ben touwens 27 weken en 4 dagen zwanger
Bedankt,

Liefs, Ris
 
Hoi Ris,
Tjemig das vervelend. Ik ben morgen 27 wkn zwanger en denk ook een blaasontsteking te hebben. Moet de 24ste weer naar de gyna. Denk je dat ik zo lang moet wachten?

Maar jouw probleem: Ik heb ook harde buiken, maar dat is beperkt tot zo'n 2 a 3 per dag. Ik wil niet indenken hoe jij het hebt zeg.
Wat bij mij werkt is m'n knieen optrekken, m'n handen op m'n onderbuik te leggen en vooral diep en rustig doorademen (zeker niet adem in gaan houden).
het is wellicht niet veel info, maar het maakt de pijn voor kortere duur bij mij.

succes, groetjes
Miranda
 
Hoi Miranda,

Bedankt voor je reactie.
Je kunt gewoon even je ochtend urine bij de huisarts langs brengen. Die kunnen zien of je een blaasontsteking hebt. Dit hoeft niet via de vk of gyn.
Als dit zo blijkt dan krijg je een kuurtje voorgeschreven. Vertel de assistente wel even dat je zwanger bent, ivm de medicijnen.
Als ik jou was zou ik dat wel binnenkort doen, anders wordt het misschien alleen maar erger. En loop je er straks net zo bij als ik.
Ik ga het proberen om mn knieen op te trekken, helaas kan dan alleen als ik thuis ben, ik kan moeilijk op straat of in de auto op mn rug gaan liggen, hihihi.

Succes, Ris
 
Hee hallo,

Is er nog niemand die mij hiermee kan helpen??
Ik heb namelijk nog een kuurtje gehad, en ik heb net mn urine weer laten controleren maar de blaasontsteking is weg.
Maar de harde buiken dus niet. Blijkbaar heeft het dan niet met de blaasontekingen te maken.   Ik vind het nu super vervelend worden, ik word echt belemmert in mn dagelijks leven, soms heb ik echt het idee dat ik al half met een bevaling bezig ben. Ik moet ze echt al een beetje weg puffen, door via mn buik te ademen.
Het is gewoon zoooo onprettig. De vk vertelde me de vorige keer al dat het geen kwaad kon, dus dat is natuurlijk wel een gerusttelling tegenover mijn kindje.
Maar ik moet nog zo`n lange tijd.
De vk is nooit bereikbaar op vrijdag, dus kan haar hier niet over bellen.
Ik moet nu wachten tot dinsdag.
Wie kan mij helpen???

Groetjes, Ris 28 weken en 2 dagen
 
Terug
Bovenaan