Veel harde buiken...

Haai.. als je veel harde buiken op 1 dag hebt, wil dat dan zeggen dat de bevalling misschien eerder begint??
ik heb me hele zwangerschap 2x harde buiken gehad.. en sinds gister had k et best vaak. wel 7x op een dag...

dus ik denk nu steeds dat ie misschien eerder komt.. ?!?!?!

groetjes..N

Hoi,

dat hoeft het niet te beteken. Het kunnen ook oefenweeen zijn, die kan je wel weeeeeeeken hebben. Ik heb zelf eigenlijk geen harde buiken gehad tijdens mijn zwangerschap en ook niet voor de bevalling. Maar je schreef niet hoe ver je al bent. Ik geloof dat het vanaf 30 weken kan dat je meer/veel harde buiken hebt en sommige kindjes blijven dan nog vrolijk zitten tot 42 weken.

Succes ermee,

Groetjes Ilona

Hoi,

Volgens mij is dat wel normaal hoor, die harde buiken. Het zijn idd een soort oefen weeen. Zolang ze geen pijn doen is er volgens mij weinig aan de hand. Het kan ook een teken zijn dat je het wat rustiger aan moet doen...
Ben zelf 35 weken zwanger en heb ook veel harde buiken. Moet dan ook altijd meteen plassen na zo,n harde buik!!

Groetjes Kirsten

Hoi. Ik had dat bij mijn eerste wel ja..
Ik had eigenlijk heel weinig last van harde buiken, en op 40 + 2 had ik een hele dag harde buiken en die bleven maar komen. Ik had toen ook een afspraak met de VK om half 4 en vertelde dat, en die zei dat het voorweeen konden zijn.
"s avonds om half 1 begonnen mijn weeen, en om 2 uur 's nachts was mijn zoontje er!
Bij mij was het dus wel een teken dat het begon (nen was).
Gr. Anne-Marie
32 w zwanger van de tweede

Hallo,

Harde buiken op zich (de oefenweeën) zijn helemaal niet erg.   Van mijn eerste had ik er al last van op 20 weken!   En op sommige dagen konden er dat gerust een stuk of 10 zijn.   Mijn dochter was wel op 30 weken al bijna ingedaald, waardoor ik de laatste twee maanden wat last had van bekkenpijn.   Uiteindelijk ben ik op 37 w en 2d bevallen.
Ik ben nu 24 weken en 4 dagen zwanger van het tweede en ook nu is het niet anders.   Zolang ze niet al te veel pijn doen, zou ik me er geen zorgen over maken.   Op tijd en stond een beetje rusten.   Omdat ik bij een gynaecoloog op controle ga, wordt wel elke maand de ontsluiting gecontroleerd, zolang daar nog geen verandering in zit, kan het absoluut geen kwaad.

Heidi

volgens mij hoop je dat je kindje snel komt of niet?
kun je niet meer wachten?

ik had dat in ieder geval
en ik had ook nog eens gedroomd dat ie eerder zou komen

helaas...

41,5 week

ik was op het einde zo ongeduldig
en ik maar denken nu gaat het beginnen
maar niks

en toen het eindelijk begon wist ik eigenlijk ook 100 procent zeker nu komt hij er echt aan

inmiddels is hij alweer een half jaar

maar harde buiken hebben er op zich niet veel mee te maken

heel veel succes met de laatse weken!!!!

hallo,

Ik lees ff mee, ben in januari bevallen van een dochter.
Ik weet niet of jullie weten dat een blaasontsteking ook de oorzaak van de harde buiken kan zijn. Laat dus voor de zekerheid je urine controleren (je voelt dit nl. niet altijd). Mocht dit nl. het geval zijn dan moet dit wel behandeld worden met antibiotica omdat het ook gevolgen kan hebben voor je kindje (kan zelfs te vroeg geboren worden volgens mij).
Bij mij was een blaasontsteking in ieder geval wel de oorzaak voor de harde buiken.

Terug
Bovenaan