veel harde buiken

hoi meiden, ik heb de laatste dagen erg veel last gehad van harde buiken en begon gisteren ook nog buikpijn te krijgen dus ik kneep hem behoorlijk.me maar rustig gehouden daar het geen blaasontsteking was.en vandaag gaat gelukkig al beter.nu maar hopen dat het weer zakt want ik ben morgen pas 18weken..
groetjes
 
hai esther
wat vervelend joh
doe maar rustig aan het is nog veel te vroeg
echt hor je goed je rust nemen
ik hoop dat het rustig blijft bij je
succes en hou je taai
groetjes irma
 
Is dit je eerste kindje? Zo nee, had je het bij je vorige zwangerschap(pen) ook?

Ik had bij mijn vorige zwangerschap al harde buiken vanaf 15 weken. Nu ben ik 17 weken en heb er gelukkig nog geen last van.
 
Hoi Esther,
Ik ken het. Ik heb ze dagelijks vanaf ongeveer 15 weken ( ben morgen 19 weken). Bij een klein stukje lopen, iets te lang staan of 'stress' , schiet het er gelijk in. Eerst wordt de buik keihard van onder tot boven en ben je benauwd en na de tijd misselijk. Is dat wat je bedoeld?

Ik moet rustig aan doen van de arts ( maar wel moeilijk met 2 kinderen van 8 en 5) en mag niet meer werken. Echter mijn baas doet heel moeilijk en wil dat ik mijn functie opgeef omdat die anders voor een half jaar onbezet is..................................

Heel veel sterkte in ieder geval en 1 troost volgens de verloskundige kan het geen kwaad voor de kleine zolang die goed groeit!
 
Lastig!! Hier ook regelmatig, ben bang dat ik volgende week ook maar een gesprekje moet hebben op mijn werk ( in de zorg)

Heb het bij traplopen, langer staan/ lopen, tillen. Had het de vorige x ook veel.

Wat ik alleen vreemd vind is dat vooral de bovenste helft van m'n buik hard wordt, hebben jullie dat ook?

Volgens mij kan het idd niet zoveel kwaad, maar zou t wel aangeven bij je Gyn of vk...
 
hoi meiden,ja ik had dit bij de andere twee zwangerschappen ook wel alleen niet zo vroeg. heb me nu twee dagen rustig gehouden en het is redelijk gezakt.dus het helpt wel.maar heb hier drie kids rondrennen van 9,7 en 2 jaar dus echt rustig aan doen is er niet bij. werk ook nog drie dagen in de week.maar ik hou me maar rustig voor zover het kan.voel de kleine gelukkig wel goed sinds een week of twee dus dat is wel een geruststelling.
groetjes esther
 
Hey Hoi

Een wat late reactie op je topic sorry.. maar herken het (helaas) ook. Ben nu 17 weken in verwachting en heb al ruim een week met regelmaat harde buiken. Het is mijn eerste kindje en t beangstigt me toch wel n beetje. Op zich "goed" om te lezen hier dat er meer vrouwen zijn die het al redelijk vroeg in de zwangerschap hebben en dat het niet echt kwaad kan.
Tijd om het toch maar rustiger aan t doen.. en zal het volgende week met mijn vk bespreken.

Veel succes en sterkte er mee! Liefs Lisette
 
Terug
Bovenaan