Veel helder spugen

Hi!

Ik hoop dat iemand dit herkend..
Onze dochter van bijna 4 mnd spuugt nog altijd erg veel.
Het is ook altijd alleen helder wat terugkomt.
Nu weten we vanaf begin af aan dat dit reflux is en onze oudste dochter (nu 3 1/2 jaar) had dit ook, maar niet zo erg als de jongste nu.
Ik kan haar soms wel 4x per dag omkleden omdat ze iedere keer op de meest onverwachte momenten weer wat eruit spuugt, de slabbers zijn niet aan te slepen.
Voor haar heel vervelend en ze lijkt er steeds meer last van te hebben.
Nu zitten we al een aantal weken op nutrilon pepti ivm koemelkallergie (is na veel gedoe wel bewezen via test) en ze heeft tijd geleden al eens maagbeschermers gehad maar hier raakte ze ook snel van verstopt.. dus gauw mee gestopt.
Ook gebruiken we jbm maar ik twijfel echt om hier mee door te gaan want ze blijft ondanks dit erdoorheen toch veel spugen.
Ergens denk ik wel dat het wel ervoor zorgt dat de voeding beter in de maag blijft nu maar toch twijfels..
En ze doet het verder hartstikke goed alleen dat spugen blijft een dingetje..
ik vraag me echt af of dit nog onder normale reflux valt of echt wel een ernstige vorm is. En heeft iemand hier toevallig ervaring mee en is het te verhelpen of in ieder geval te verminderen?
Vind het zo sneu om te zien iedere keer en ook wel steeds meer frustrerend dat je net je kindje hebt omgekleed en al gelijk weer een hele golf eruit komt.
Lieve groetjes,
Linn
 
Wij hielden na een fles vaak nog wel een uur de slab om... geen gezicht, maar wel sneller verschoond. Maar met 4 maanden mag je hapjes gaan geven en vaste voeding helpt vaak wel tegen de reflux. Je kunt bijvoorbeeld af en toe pap maken van een (half) flesje? Bij ons hadden ze geen KMA en ook geen maagbeschermers nodig, alleen de oudste kon in het begin niet slapen door de reflux. Dus ik weet niet hoe ernstig het bij jullie is, maar ik herken de natte pakken wel. En de zure lucht :s En sochtends na de ontbijtfles naar het kdv brengen over een hobbelweg betekende altijd een golf melk die terug kwam, dus dan de slab maar omhouden. We kregen hem ook wel eens terug van kdv met een slab van hun om... oh ja, omdat hij zoveel spuugt houden we die soms wat langer om... Ik hoop dat het snel beter met haar gaat!
 
Wat sneu! Dat is gewoon maagzuur wat omhoog komt. Had ons dochtertje ook, had er last van (gillend in bed als ze plat lag) maar omdat ze aankwam en geen bloed spuugde kregen wij geen medicatie. JBPM geprobeerd maar ze bleef spugen en door het verdikken kwam dat juist moeilijk omhoog terwijl haar lichaam dat wel wilde. Daarmee gestopt en geaccepteerd dat ze altijd zuur rook. Wel 30 min omhoog houden na haar fles, bedje omhoog, alles wat kon omhoog. Naarmate ze meer vaste voeding ging eten werd het spugen minder. Bij 7-8 maanden echt bijna helemaal weg!
 
Als jbm niet werkt, zeker proberen of het erger wordt als je het weglaat. Lekkerder is het zonder in ieder geval.
Bij mijn dochter was de reflux altijd wit van de melk.
Weet niet wat het helder zou maken. Misschien heel veel speeksel?
Ik wordt zelf van veel speeksel doorslikken ook misselijk. Geen idee hoe je dat bij een baby kan voorkomen.
Maar misschien is het ook wel wat anders.
 
Terug
Bovenaan