veel hersenvocht

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een uitgebreide 20-weken echo gehad en de echoscopiste zag teveel hersenvocht in de hersentjes. Verder waren er geen afwijkingen te zien. En de hoeveelheid vocht zat nog net onder de norm, maar moet wel over twee weken terugkomen om het nog een keer te bekijken.
Wie heeft dit ook gehad of kent iemand die dit ook heeft gehad???

groetjes,
Sabine
 
Hoi Sabine,
Ik heb dit niet mee gemaakt, dus kan je niet veel wijzer maken. Maar ik was wel benieuwd hoe het verder met je gaat en met je dochtertje?
Dat zal vast wel even schrikken zijn geweest toen je dit hoorde. Wel fijn dat ze het goed in de gaten zullen houden.
Ik wens je veel sterkte.
Sil (je weet wel, van het najaar-2006-forum)
 
Hoi Sil,

Het gaat hartstikke goed met mijn kleine meid! Over drie weken alweer een jaar oud!
En ze is echt geweldig.
Gek, toen ik zwanger was van haar maakte ik me zorgen om haar kleine hoofd en na de geboorte ook nog. En nu ga ik me zorgen maken over misschien een te groot hoofd!
Maar deze keer wordt het een jongen en dat is een hele omschakeling. Ik had denk ik in mijn hoofd dat ik alleen meisjes zou krijgen.

En hoe gaat het met jullie?
Ik lees nog wel altijd mee hoor, maar heb het erg druk en dan is het alleen 's avonds even snel wat lezen...

groetjes,
Sabine

Was jij nu ook weer zwanger of lees je gewoon mee met de zwangeren??
 
Wat leuk dat het een jongetje is! Raar hé, dat je kan denken dat je alleen maar meisjes kan krijgen. Ik was ervan overtuigd dat de tweede een jongetje zou zijn en dat was gewoon weer een meid.

Ik ben niet zwanger hoor, vind 2 wel genoeg.  Ik lees hier wel eens mee, wie weet kan ik nog iemand verblijden met mijn kennis van zaken na 2 zwangerschappen.
Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen voor jullie, wanneer weet je meer?
Staat je dochtertje nou ook op de verjaardagslijst van het najaar-forum?
Groetjes Sil
 
Hoi Sabine,

De baby van mijn zus had bij de 20 weken echo hetzelfde, teveel hersenvocht.
Bij de volgende keer kijken bleek het afgenomen en was er niets aan de hand het is wel even heel spannend geweest want opeens hoor je vanalles wat je niet wilt horen!
Het kan gewoon heel onschuldig zijn.
Sterkte met wachten!
 
over twee weken en als het dan niet goed is, word ik doorverwezen naar het ziekenhuis.
Het is nu nog een verloskundige, geloof ik, die het doet.
We spannend.
gr,
Sabine
 
Terug
Bovenaan