Veel HGC, tweeling, of.. ?

Hoi mama's to be,

Ik ben benieuwd of iemand zich in mijn ervaring herkend ?.

Op 8 oktober(dag 13 cyclus) gaf mijn ovulatietest een licht 2de streepje aan. We zijn toen begonnen met klussen en hebben nog een tijdje doorgetest, omdat mijn eisprong staat er om bekend om laat te komen, rond dag 18. Op 13 oktober (weer dag 18) vond ik mijn piek. Ik denk de eisprong ook te hebben gevoeld vanwegen flinke buikkrampen, menstruatiegevoel.
Op 18 oktober voelde ik weer krampjes. Innesteling? Ik heb toen een test gedaan en al tijdens het plassen zag ik de 2de streep al komen. Wow, super duidelijk zwanger! De dagen erna elke dag getest en de 2de streep werd steeds donkerder.
Op 25 oktober Clearblue test gedaan en die gaf aan 3+ zwanger. Hoe kan dat nou? Stel dat mijn eisprong toch op 13 oktober is geweest, we hebben daarvoor ook echt niet geklust, dan heeft er op zijn allervroegst 17 dagen geleden een bevruchting plaatsgevonden.
Nu zitten er enorm veel tweelingen aan de kant van mijn man, zou t...?
Herkent iemand dit uit zijn ervaring?

In september negatieve test gehad en ook flinke menstruatie gehad, geen twijfel over dat ik toen misschien al zwanger was.

Bedankt ?

Hooi, 
Dat je man tweelingen in de familie heeft, gaat jullie kans niet verhogen..  alleen bij vrouwen is dit het geval. 
En als jij dacht tijdens de innesteling al positief te testen? Was je toen al zwanger. Je lichaam maakt namelijk pas na een innesteling hcg aan. Dus dan in je eisprong eerder geweest :) 
Gefeliciteerd in ieder geval! 

Dankjewel ?. Toch blijft het wel vreemd dat de CB test 3+ geeft, terwijl we qua klussen echt pas 8 oktober zijn begonnen. 

Niet helemaal waar wat hierboven geschreven wordt, tweeeiige tweelingen zouden inderdaad bij jou in de familie moeten zitten om er een verhoogde kans op te hebben. Maar eeneiige tweelingen lijken toch ook een (veel minder sterke) erfelijke component te hebben, welke mogelijk wel via de man doorgegeven kan worden.

Hoe dan ook, de hcg waardes die een vrouw heeft bij een zwangerschap van 4 weken (2 weken na bevruchting) lopen best ver uiteen en het is niet voor niets dat artsen normaal gesproken geen voorspelling doen van je zwangerschapsduur op basis van alleen hormoonwaardes. (Deze worden meestal eerder gebruikt om de zwangerschap überhaupt te bevestigen en evt te kijken of het hormoon daalt of stijgt.) Je kan prima gewoon aan de hoge kant zitten van het spectrum en dat de clearblue test daardoor een verkeerde inschatting maakt. ;) Dat maakt de kans iets groter op een meerlingzwangerschap, maar ook op bijvoorbeeld een mola zwangerschap. De kans op een eenlingzwangerschap is volgens mij nog steeds het grootst.

Hi ElsieJoy,
Spannend allemaal hahaha. Bij mijn eerste zwangerschap testte ik op mijn NOD en zag je een iniminie streepje. Deze keer dus een week voor mijn NOD en super duidelijk 2 strepen. Ben echt benieuwd..

Ik testte op dag 28 positief (heb meestal een cyclus van 26 dagen) en had een heel licht streepje, pas 5 dagen daarna werd het streepje echt donkerder: 4 weken daarna bij de 8-weken echo bleken het er twee te zijn (nu bijna 16 weken en het zijn er nogsteeds twee!) 
ik denk dus vanuit mijn ervaring dat je er niet perse vanuit kan gaan als je een 'knal' test hebt. Je bent dus eerder zwanger geweest? Wellicht merk je het de komende weken aan sterkere zwangerschapssymptomen. (Het is mijn eerste zwangerschap dus ik wist niet beter) wel bijzonder dat de test al zo sterk is! 

Bij ons zitten er aan beide kanten tweelingen trouwens (mijn kant twee-eiig, mijn vriends kant een-eiig waar er ook een genetische factor lijkt te zijn via de mannelijke lijn) 

@kirrrrrrsten   ze had helaas een bbz.   Dan lopen de testen ook al snel op.
Ik denk niet dat ze nog actief is .

Terug
Bovenaan