Veel hikken en voeding terug.

Hallo Allemaal,

Mijn zoontje van 4 weken hikt heel veel na zijn voeding. Soms nog wel een uur na de voeding gaat hij hikken. In het ziekenhuis kregen we Nutrilon 1 dus die hebben we thuis ook gebruikt. Het flesje was met Aventspeen pasgeborenden binnen 5 min. leeg. Ik kreeg toen het advies van een kraamverzorgster om een dodie speen te gebruiken op de kleinste stand. Dit schijnt een kleiner gaatje te hebben.
Dit hebben we gedaan. Het werkte even een dag of twee, toen was het flesje weer binnen 5 min. leeg. Tussentijds boeren heeft geen zin, dan gaat hij daarna nog harder drinken. Het lijkt er dan op dat ie denkt voordat ze weer mijn eten afpakken, dus ga ik maar nog harder drinken.
Omneo van Nutricia werkt tegen spugen en krampjes (die hij ook heeft) maar helaas deze voeding is even dun als Nutrilon 1 en ja spugen ging dus nog steeds.
Nu hebben we sinds een anderhalve week Friso Comfort, dit is wat dikker door Johannesbroodpitmeel. Maar, toen sloeg die dodie speen ook na veel geknijp in de speen vast en deed hij drie kwartier over zijn voeding.
Maar snel weer mijn Avent collectie te voorschijn gehaald. Op Aventspeen 1 doet hij nu een kwartier, dat is oke. Maar, het hikken en vele terugkomen van de melk is er nog steeds. Dus toen maar aan de Difrax Optiefles (die kromme) op de kleinste flessenspeen. Volgens de reclame helpt deze fles tegen krampjes en spugen, maar nee hoor niet bij ons. Ik gebruik nu weer Avent want een andere fles helpt dus niet tegen spugen, dus dan gebruik ik wel weer wat ik zelf het fijnst vind. Deze gebruik ik omdat deze collectie vrij uitgebreid is, de spenen goed verkrijgbaar zijn en het een goede kwaliteit fles is.


Wie heeft hier ervaring met hikken en spugen en flessenellende? En welke fles en flessenspeen gebruik je en heb je net als ik ook andere geprobeerd.

Bedankt voor de reacties.
 
hoi lucia, met mijn dochter was het ook altijd ellende ik had die tijd nurtrilon AR en dat werkte perfect ook zei spuugde enorm( vond het gewoon eng).Ik weet echt niet wat ik allemaal gebrobeerd heb( maar erg veel)Gelukkig was zei binnen 7 maanden van de fles af dus ook geen ellende meer!Bij mijn tweede dochter ben ik gelijk met avent begonnen en met frisco normaal, ze had weinig krampen maar spuugde wel ook ook had zei binnen 5a7 min de fles leeg( vond ik zelf geen probleem)Daarna ben ik over gegaan op frisco-comfort en de problemen waren opgelost ( nog wel binnen 5 min leeg)ik had de speen nr 1 gewoon, dan heb je een vervolg met 3 maanden en dan weer met 6 maanden plus. inmiddels is zei 9 maanden en ben weer overgegaan op normaal frisco en gaat tot nu toe goed!!! MAAR IK WEET HET 1 EN AL ELLENDE, MISCHIEN MOET JE TOCH NUTRILON AR PROBEREN( MAAR NIET TE VAAK WISSELEN KRIJGEN ZE OOK LAST VAN). DAT WEKTE GOED BIJ MIJN EERSTE DOCHTER.( SPEEN IS DAN WEL WEER ROT HAD MET HAAR GEEN ADVENT, DUS WEET NIET OF DIT GAAT). GROETJES DAAN
 
hoi, had dezelfde problemen bij mijn dochter (4.5 maand). het goede nieuws is dat deze klachten na 3 maanden echt minder worden en weggaan.het spijsverteringskanaal moet namelijk nog ontwikkelen. ik doe een schepje nutriton (geel pakje) door de voeding. hierdoor dikt het wat meer in. je moet de voeding wel goed mengen en het water mag niet te heet zijn want dan gaat het stollen. nadeel is dat als het afkoelt het ook weer papperig wordt. speen af en toe ff doorprikken helpt ook wel. maak je de voeding van te voren klaar? dat kan namelijk niet met joh.br pmeel en nutriton.
als je van voeding wisselt moet je het wel ff een weekje gunnen om te wennen.
omneo voeding heeft bij mij prima geholpen, ben nu weer overgegaan op gewone voeding.

veel succes
groetjes Anna
 
Even over de spenen: Heb je al eens dentalspenen geprobeerd? Passen helaas niet op Aventflessen, maar hielpen bij mijn oudste en middelste dochter erg goed tegen het te snel leegdrinken van de fles, omdat ze meer moeite moesten doen om melk uit de fles te krijgen.
Veel succes verder nog!

Groetjes, Angela
 
Hoi Lucia,
Mijn zoontje is nu 3 maanden en heeft nog steeds vaak de hik maar dat geeft echt niet hoor de hik beketent ook dat de spijsvertering op gang komt en hij krijgt zelfs de hik weleens 2 uur na zijn voeding.Wij hebben ook het probleem gehad van spugen vooral toen die grotere porties ging drinken wat wij hebben gedaan is johannesbroodpitmeel(Nutriton)door zijn voeding gooien en dit werkt echt super en dan een avent-fles met een speen met 2 gaatjes gebruiken en dan gaat het drinken niet te langzaam en ook niet te snel ik zou het eens proberen.Sinds een aantal weken krijgt mijn zoon geen nutriton meer en dat gaat heel goed soms geeft die een mondje terug maar dat is normaal dan is er meer ingegaan dan dat zijn maagje aankan.Ik hoop dat je iets hebt aan deze info.Veel succes ermee,groetjes Ingrid en Thijs(3 maanden).
 
Hoi Lucia,
Onze dochter van 3 weken spuugt ook veel en drinkt enorm gulzig. Mijn verloskundige stelde voor om haar vlak voor de fles eerst op mijn vinger te laten zuigen (max. 2 min) dan is de eerste "druk" ervan af. Soms helpt het wel en soms niet. Wie weet heb je er wat aan.
 
Terug
Bovenaan