veel huilen als het bedtijd is

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Ik heb al ene tijd geen bericht geplaatst...maar lees ze nog dagelijks.Nu heb ik toch een vraagje....mijn zoontje van ruim 9 maanden heeft sinds een dag of 4 de grootste moeite om te gaan slapen....overdag maar ook de avond.Ik laat hem dan huilen maar ga uiteindelijk toch over de streep en ga bij hem kijken...dat vindt die prima maar zodra ik dan weer wegga is het weer drama!Maar het huilen duurt ook erg lang...soms wel 20-30 minuten.Uiteindelijk valt die dan wel in slaap om vervolgens ook weer veel vroeger wakker te worden dan vorige week.Even heb ik gedacht dat ie misschien minder slaap nodig heeft maar dat lijkt het toch niet te zijn.Verlatingsangst misschien?Weet iemand hoe lang dit duurt.....als dit het al is.Gelukkig heeft hij er de nacht geen last van!

liefs Daphne

Hoi!!

Ja!!! het berucht verlatingsangst-fase/sprongetje/blieblaboe...
Ennneehhh maak je borst maar nat  dát kan nog wel even duren.....
Ik vind/vond dat tot nu toe de ergste periode, maar ja.. aan alles komt een eind..
Ook hieraan!!

Proberen kiekeboe uit de kamer te gaan (hielp hier maar 4x ofzo) ze kreeg het door dat ik de boel aan het flessen was.
En 10 min.regel... na 10 min. huilen (en dan heb ik het over écht uit hun dak gaan) dus niet jengelen gaan kijken en troosten (in bed) eventueel een beetje drinken om rustig te worden... en weer weg.
Succes!!

Groetjes Debby mv B'Elanna

Pffff vermoeiend hoor! Lijkt me ook echt moeilijk!
Maar ik denk idd ook dat het verlatingsangst is....
Moeten we hier ook nog krijgen
Maar goed, het zal bij de ene erger zijn als bij de andere....toch?? (Hahahaa)

Succes ermee!

Pffff. idd. 4 dec moeten wij dat ook nog krijgen???
Help!

Het klink idd. wel als verlatingsangst. Ik zou ook de 10 min. regel toepassen denk ik.

Succes!

ja moeilijk hè? Hier nog zo eentje! Die kleine van mij is bijna 9 maanden. Overdag is het geen probleem, dan gaat hij zo slapen, maar 's avonds.......  !! Ik kan er zo slecht tegen en mijn man al helemaal niet. We vinden het zo zielig, echt heel soft, k weet het. Mijn man wil bij het eerste huiltje hem al oppakken, maar ik ben wat strenger. Ik probeer de 10 min regel te hanteren, maar lukt niet altijd. Als ik naar binnen ga, dan pak ik hem op, zonder iets te zeggen, zonder te lachen en wieg hem wat heen en weer. Dan leg ik hem weer terug en gaat hij meestal wel slapen. Zo niet, dan laat ik hem echt 10 minuten huilen en pak ik hem niet meer op na 10 min, ik aai hem dan alleen wat over z'n bolletje.  T is moeilijk en ik betwijfel ook of ik het juist aanpak.....

groetjes
Mie

Weten jullie zeker dat ieder kindje daar last van gaat hebben........
Ppppfffff....dus er staat nog een (1 van de vele)  leuke periode voor deur?
Nou dan weet ik dat vast, lijkt me geen pretje!

Groetjes LInda

Hoi!

Fijn zulke reacties!!
Vandaag ging het alweer als vanouds......geen piep gegeven...
Fijn natuurlijk, vooral als dit zo blijft!!!!.Het zou dan maar 4 dagen geduurd hebben.Ik had er ook moeite mee om niet direct naar hem toe te gaan....maar m'n man ietsjes minder....en die heeft zo lijkt het toch aan het langste eind getrokken.Maar ik durf nog niet te vroeg te juichen......maar fijn was het wel weer!

groetjes Daphne

Het is niet gezegd dat ieder kind dit krijgt hoor. En als ze het krijgen is het bij de een erger dan bij de ander.
Mijn oudste heeft wel een periode van verlatingsangst gehad, maar niet zo erg dat het huilen was in haar bedje.
Maar Chloë...tsja, da's een ander verhaal. Die doet alles zo volgens 'het boekje', elk sprongetje hebben we heel duidelijk mee gekregen. Dus die zal dit ook zeker gaan doen...
Sil

Terug
Bovenaan