veel huilen en ritme creeeren

Hallo!

Ik heb al een paar dagen alleen snel gelezen, maar geen reacties geplaatst. Het is namelijk nogal hectisch hier.. vandaar toch even een vraagje aan jullie:

Senne is ziek geweest, moest héél veel spugen en huilde ook veel. Ze is toen (goede vrijdag) door het cb en de huisarts met spoed naar de kinderarts doorgestuurd en alles is onderzocht, maar er blijkt behalve refluxproblemen (waarschijnlijk) niks aan de hand. Nou gaat het steeds beter met haar en heeft ze weer vrolijke momenten, maar mis ik het ritme. Het grootste probleem is dat ze overdag niet wilt slapen. Ik leg haar wakker in bed en dat vindt ze geen probleem, maar na een tijdje begint ze steeds hysterischer te huilen. Ik ga dan elke 5 minuten even troosten, maar laat haar wel liggen. Voorheen viel ze dan na maximaal 20 minuten wel in slaap, maar dat werkt nu niet meer..

Senne krijgt om de vier uur voeding. Nou wil ik het principe van de drie R's wat meer gaan aanhouden. Dus wakker = voeden, dan knuffelen, dan even in de box en bij de eerste tekenen van moe zijn naar bedje. Maar: wat als ze maar kort slaapt? Geef je daar dan toch gelijk voeding? Normaal meldt Senne zich ongeveer om de vier uur, maar ze slaapt meestal niet zo lang, dus dat zou betekenen dat ze nu weer kortere tussenpozen krijgt.

Ik ben vandaag echt even uit mijn doen. Net een ontzettende huilbui gehad,  want ik weet het niet meer.  Ik ben doodmoe en Senne blijft maar huilen. Ik heb alles al geprobeerd, maar alleen in de draagzak is ze stil en gaat ze slapen. Ik draag haar meestal één periode tussen twee voedingen hierin. Ik kan natuurlijk de hele dag met de draagzak gaan rondlopen, maar dat lijkt me ook niet zo'n goed idee (ruggetje, helemaal niet meer in bed willen slapen).

Tips zijn dus welkom!

Groetjes,
Dionne

hoi dionne
ik snap dat je op bent.gelukkig is er behalve de reflux niks aan de hand maar reflux is ook heftig hoor.ik kan je alleen als tip geven dat je je kindje moet volgen.je kan zelf wel een schema bedenken maar je kan zo'n kleintje niet sturen in wanneer het moet eten,moet slapen,moet spelen.rust en reinheid kun je zelf aan bijdragen maar de regelmaat hebben de kindjes zelf.boas ligt overdag zelden of nooit in bed.na de fles gaat hij even uitbuiken in de schommelstoel.als ik merk dat hij moe word leg ik hem in de kinderwagen.aan het eind van de dag is hij meer wakker.dan gaat ie in de box tot hij dat zat word en dan in de schommelstoel.savonds lekker badderen en dan op de bank op schoot.hij wil dan absoluut niet in bed,krijst alles bij elkaar.maar om een uur of 8/half 9 kunnen we hem opeens wel probleemloos op bed leggen.dan maken we hem om een uur of 10 nog een keer wakker voor de laatste fles en dan slaapt ie als een roosje tot 7/8 uur sochtends.ik zou er geen punt van maken als senne overdag niet in bed wil slapen.dat komt vanzelf wel als er straks vaste slaaptijden komen.
sterkte!
groetjes kari

oja,en als boas honger heeft krijgt ie gewoon de fles.als hij een moeilijk dagje heeft zitten we nog wel eens op 6 flessen ipv 5,maar dan drinkt hij per keer minder(120/130).en na een dag of 2 komt ie opeens weer om de 4 uur en zijn het er weer 5 van 180.een tevreden(lees gevoed)kind slaapt ook beter.

Jee meid, balen dat het allemaal niet meer zo lekker loopt. Ik denk als ik jou was zou kiezen voor de draagzak optie. Misschien kan je hem/haar (sorry.. niet opgelet...) wegleggen als  ie eenmaal slaapt? Het is denk ik helemaal puur persoonlijk hoe je het oplost en hoe belangrijk jij het vind dat er in bed geslapen wordt. Ik geloof niet dat je je kindje nu al kan verwennen en als jouw uk gewoon ;mama-honger' heeft, wat is er dan op tegen? Als je helemaal gestrest wordt van je huilende uk die je perse in bed wilt hebben of lekker ontspannen met doek kan rondlopen?

Mijn mannetje slaap overigens met zijn 5 weken niet tussen elke voeding, als ik hem op bed zo leggen werd het ook brullen. box/wipstoel/schoot en draagzak, ik geef er gewoon aan toe, veel beter voor mijn bloeddruk, andere keren ligt ie heerlijk 3 uur te knorren in de wandelwagen. De eerste 2 weken heeft dit ventje 's nachts niet geslapen, nu slaapt hij tussen zijn voedingen door wel, en daarom kan de rest van de dag mij niet zo veel schelen, ik heb liever dat ie wakker is als ik dat ook   ben!

Maargoed puur persoonlijk dus, doe wat je gevoel je ingeeft en hou je niet te strak aan regeltjes als deze niet voor jullie werken. Jouw uk heeft veel meer aan een ontspannen en blije mama dan dat jij alles volgens de boekjes doet.

Succes!

Hoi Dionne,

Esther redt dat ook niet hoor, slapen tot de volgende voeding. Dus dat alles in dezelfde volgorde doen, heb ik een tijdje geleden opgegeven. Ik houd haar nu goed in de gaten en zodra ze moe wordt, leg ik haar op bed. Als ze dan eerder wakker wordt, knuffelen we even en gaat ze in de box tot ze weer moe wordt. Alleen als ze vlak voor een voeding moe wordt, probeer ik haar even wakker te houden tot na haar fles. Ze slaapt wel altijd op dezelfde plek en weet nu ook 'bed = slapen' en dat gaat goed.

Ik weet niet hoe oudt Senne nu is, maar Esther had rond de twee maanden ook een periode dat ze alleen maar huilde, ik werd er gek van. Ik heb toen zo'n schommelstoeltje gekocht en van dat wiebelen werd ze rustig. Ik geloof dat Kari er ook een heeft en dat het bij haar ook goed werkt. Misschien ook iets voor jou? Heb je even je handen vrij. En zodra je dan ziet dat Senne weer rustig is, lekker naar bed verplaatsen. Dat zou ik wel blijven proberen, anders lukt het misschien straks helemaal niet meer.

Oh, en ik weet niet of het bij jou ook helpt, maar bij mij hielpen iets grotere flessen. Dan redde ze het wat rianter tot de volgende voeding en kon ze een half uurtje voor etenstijd wel gaan slapen, terwijl ze dat daarvoor niet wilde omdat ze voelde dat haar maagje al bijna weer leeg was.

Sterkte (maar het komt echt goed!)!

Eveline

Christian slaapt vrij goed, mag absoluut niet klagen, maar vooral in de middag slaapt hij echt niet tot de volgende voeding.  Na de 3e voeding leg ik hem in bed om te slapen, de 4e voeding is dan rond 18:00 uur. Soms wordt hij dan pas wakker, maar meestal al eerder. Dan is het huilen in bedje en als hij er dan wakker uitziet gaat hij gewoon mee naar de huiskamer, in de box of op schoot. Wakker is wakker, ik zou ook niet in bed willen liggen als ik uitgeslapen ben! Af en toe huilt hij in bedje, maar zie ik dat hij nog echt moe is en dan blijft hij liggen: speen erin, lieve woordjes en aai over de bol. Binnen 10 minuten slaapt hij dan weer.
Ik denk dat je niet echt iedere voeding precies hetzelfde hoeft te doen om toch regelmaat en voorspelbaarheid te creeren. Ik probeer iedere dag eenzelfde schema te volgen, vaste rituelen rond de 1e voeding, de 2e etc, maar die zijn niet allemaal gelijk aan elkaar. Bij ons werkt het goed.
Ik zou denk ik in jouw geval ook voor de draagzak gaan en je kindje eventueel slapend in bedje leggen. Verder geen goede tips.
Veel succces!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (8 weken)

Terug
Bovenaan