Veel huilen s avonds

Hallo Dames,

Ik heb een dochterje van ruim 8 weken, ze is overdag (bijna) altijd heel lief (wel vrij veel wakker) maar 's avonds dan huilt ze altijd vrij veel en wil ze niet gaan slapen (laten huilen tot ze gaat slapen heeft geen zin, dan gaat ze zo hard huilen dat haar hele hoofd paars aanloopt). We gaan meestal maar met haar wandelen (dan slaapt ze wel) of met haar in bad maar zodra we haar in bed leggen dan gaat ze weer huilen. Na haar laatste fles van 10.30 gaat ze wel lief slapen, ze ligt dan hooguit 4 a 5 minuten te jammeren maar zodra dat over is slaapt ze meestal de hele nacht door. Is dit een fase waar ze doorheen moet of blijft dit zo.(is ook vervelend als we haar een keer naar de babysit brengen die zit dan de hele avond met een onrustig kindje) Ik zou het wel een keer lekker vinden om rustig te kunnen eten 's avonds zonder een huilende baby.

Alvast bedankt voor de tips.

Groetjes Manja & Ella
 
Kinderen hebben vaak 's avonds een huil uurtje, dat best langer kan duren dan een uur. Zo verwerken ze wat ze op een dag meemaken. En misschien is het een combinatie van dat en aandacht willen. Ik zou haar ook zeker niet laten huilen als je weet dat er iets aan de hand is ivm dat harde huilen.
Onze jongen wilde heel veel aan de borst 's avonds. Ik denk om voldoende voeding binnen te krijgen voor de nacht en ook het lichamelijke contact met zijn mama. Ik heb me er toen maar op ingesteld dat ik de hele avond daarmee bezig was. Boek erbij of voor de tv.
Nu na drie maanden is het een stuk rustiger en het grappige is, dat ik het 's avonds soms mis! Dan ligt hij lekker te slapen en wil ik hem even knuffelen.
Succes ermee
 
ik denk ook inderdaad dat het gewoon onder de zin "huiluurtje" valt. Robbe (mijn zoontje) huilde ook 's avonds vrij veel en overdag was hij vrolijk. Dit is gelukkig maar een fase en gaat vanzelf over. Lekker knuffelen en wandelen. Nu kun je hem nog niet verwennen en mag het allemaal nog, helaas is dat snel genoeg voorbij.
Succes,
Carla
 
Hoi Manja,

Mijn dochter heeft ook zo'n periode gehad (nu is ze 12 weken)dat ze s'avonds huilde,het leek ook net of ze voelde dat pappa en maama rustig wilde gaan eten want dat zette zij het op een huilen...

Als ze moe is huilt ze tegen de slaap
daarbij loopt ze soms paars aan en kan helemaal overstuur raken,als ik haar dan even knuffel valt ze vanzelf inslaap,bij ons was het ook een periode van een paar weekjes.

Ik had het idee dat het ook door krampjes kwam,ik gaf altijd bv en ging over op nutrilon 1,dat combineer ik nu met Nutrilon omneo 1,vanaf die tijd heb ik een heel ander meisje...
Heel vrolijk en tevreden na elke fles!!!
En dat blijft zo totdat het tijd is voor een nieuwe voeding.

Hopelijk heb je er wat aan,heel veel sterkte en succes.
Groetjes Marjolein en Daimy
 
HOi Manja,
Heel herkenbaar; wij konden ook nooit rustig samen eten. Bij ons is het sinds twee weken opeens over. Hij gaat nu meestal rond 19:30 uur slapen (hij is nu 14,5 week). Een tip die wel hielp: je kleintje in het wipstoeltje bij je aan tafel zetten. Vinden ze heel interessant.
Veel succes,
Machteld
 
Wanhoop niet, dat huiluurtje gaat vanzelf weer over. Echt er komt binnenkort een tijd dat je kindje gewoon om 7 uur of half 8 naar bed gaat en je dan je avond voor jezelf hebt. Gewoon even vol houden.
 
Geef je bv?
Het zou kunnen dat 'savonds, als je zelf moe bent, de bv terugloopt, zodat je kindje minder tevreden is en vaker de borst wil. Was bij mijn zoontje in ieder geval 'het probleem'. Ik geef hem nu s'avonds vaker de borst en dat werkt....

Succes, Monique
 
Terug
Bovenaan