Veel huilen, spugen en krampjes

Mijn jongste dochter is bijna 9 weken. Vanaf heb begin af aan moet zij ontzettend veel huilen en heeft zij enorm veel last van krampjes en spugen. Ik weet dat dit in het begin te maken heeft met de rijping van de darmpjes, maar na 3 weken vond ik het te gortig worden. Uit ervaring met de oudste wist ik dat Friso Comfort zou kunnen helpen. Bij haar sloeg dat namelijk meteen aan en werd zij een heel ander kind. Nu met de jongste hielp dat niets. Op aanraden van het CB ben ik na een aantal weken Comfort geprobeerd te hebben overgestapt naar Nutrilon Omneo, maar het het werd van kwaad tot erger. Nu moest ze nog meer spugen en kreeg ze last van obstipatie. Wederom op aanraden van het CB ben ik de Comfort en de Omneo met elkaar gaan mengen. Maar nog steeds geen verbetering. Bovendien heb ik ook Cinababy, venkelthee en rooibosthee al geprobeerd, maar niets helpt. Sinds 2 dagen ben ik overgestapt naar Nutrilon Hypo-Allergeen. Ik heb namelijk het gevoel dat het wel eens kon liggen aan mijn allergie voor melkprodukten. Tot nu toe merk ik nog geen verandering en ik weet ook dat ik het zo'n 2 a 3 weken weer moet aanzien, maar ik ben het wel een beetje zat aan het worden. Ik vind het zo zielig voor haar. Heeft iemand ervaring met de Nutrilon Hypo-Allergeen? Zou het misschien ook aan iets anders kunnen liggen? Ik hoorde laatst van iemand die met haar dochter van 6 weken naar de gyropractor is gegaan, omdat haar dochterje ook zo moest huilen, spugen en last van krampjes had. Zij had er veel baat bij. Heeft iemand anders ook ervaring met bijv. een gyropractor?
 
Hoi Jessica,
Zo te horen heb je echt hetzelfde als de kleine van ons, rot he? Ik heb ook nog het probleem dat hij de fles raar drinkt, klapt steeds met de speen van het gehemelte, nutricia adviseerde de dental speen van bibi, deze ga ik straks uitproberen. Die krampen zijn echt erg he? De hele dag onrustig ervan zijn. Wel willen lachen en slapen, maar dan komen de krampen weer. Ik ben nu de pepti aan het uitproberen, jij had volgens mij ook op mijn berichtje gereageerd van de week? Ik ben gewoon naar de huisarts gestapt, cb weet ook niet echt veel bij ons. Mail je nog wat terug?
Groetjes Marijke
 
Hoi Jessica.

Komt me bekend voor. Mijn zoontje heeft ook heel erg last gehad van krampen.
Bij ons hiel een andere manier van voeden heel goed.
Ik hield hem zo rechtop mogelijk en liet hem regelmatig stoppen. Zo om de 1 a 2 minuten. Even boeren en even wachten en weer verder. Is wel wat ingewikkelder en lastiger, maar dat hielp mijn kleine man.
Inbakeren helpt soms ook tegen krampjes.
Ik hoop da het snel beter gaat. Bij dde huisarts langsgaan kan nooit kwaad.

Succes.

Oja, als je veel wisselt met verschillende voedingen kan dat ook voor een deel daardoor komen, werd ons verteld
 
Onze dochter is nu 25 weken, maar wij hebben precies hetzelfde met haar meegemaakt.

Het "feest" begon toen zij 3 a 4 weken was. Wij dachten in het begin ook dat het aan de rijping van de darmen lag, maar het werd maar niet minder. Ook niet naarmate we dichter naar de 3 maanden toe kropen want dan moet je toch echt wel kunnen zien dat het afneemt.

Toen ze 8 weken was kreeg ze Omneo. Na 2 weken proberen geen resultaat. Toen aan de Pepti; ook voor 2 weken (want ja, je moet het ècht 2 weken volhouden om te zien of het aanslaat of niet). Bij Pepti zagen we wel een verbetering, maar nog niet je-van-het.

Toen ze 3 maanden was en de klachten nog steeds aanwezig, heeft de KA de voeding Nutramigen voorgeschreven (alleen verkrijgbaar op recept bij apotheek). Een wondermiddel... althans voor onze Donna!!! Bij deze voeding merk je binnen 2 a 3 dagen al of het helpt of niet.

Donna heeft een aantal weken nergens meer last van gehad en toen hebben we een provocatietest gedaan om te kijken of ze koemelkallergie heeft. Wij zijn haar dus weer Nutrilon gaan geven. En boem.... binnen 2 dagen waren alle klachten terug. Toen was echt aangetoond dat het koemelkallergie was. We hebben een verklaring van de KA gekregen en we krijgen de kosten van de Nutramigen volledig vergoed van het ziekenfonds.

Ik wil niet beweren dat jouw kleine een allergie heeft, maar ik zou ook niet al te lang meer blijven tobben. Misschien wordt het tijd om oorzaken uit te gaan sluiten? Te beginnen met kijken of het een allergie is? Vraag aan het CB een recept voor Nutramigen en kijk wat het doet. Baat het niet....

Suc6 en sterkte!
 
ik ben met mijn kleine naar de osteopaat gegaan, een wonderdokter voor alles. Ik hoor er van anderen ook goede berichten over. voor spugen, krampjes, overstrekking en huilbaby's.
ik kan je aanraden om het zeker een keer te proberen.
succes.
 
Bedankt voor jullie reacties. Erg fijn om te horen dat we niet alleen staan.

Marijke (1): ik had inderdaad op jouw berichtje gereageerd. Nog bedankt voor je tip van die speen. Ook Melissa doet dat vaak. Heb je het vandaag nog geprobeerd? Hoe ging dat? Hoe lang gebruik jij nu Pepti en hoe gaat dat met jou kleine? Ik zit eraan te denken om toch morgen een verwijzing te vragen via de huisarts voor de osteopaat. Ik hoor en lees dat dat nog wel eens het proberen waard blijkt te zijn. Ik heb een vrij snelle bevalling gehad, misschien dat Melissa daar toch wat aan heeft overgehouden?! Via het CB een verwijzing regelen heeft geen zin, want die wachten alles liever af. Maar dit kan niet langer zo doorgaan, niet voor haar en niet voor ons. Over een paar weekjes moet ik weer gaan werken, maar ik zie er enorm tegen op als er niets gaat veranderen. Mocht de osteopaat niet helpen, dan kan ik altijd nog Pepti of Nutramigen proberen.

Groetjes, Jessica
 
Terug
Bovenaan