Veel huilen + voedingsvraagje

Mijn zoontje is aankomende donderdag 11 weken oud. 3 Weken terug woog hij 5165 gram en vermoed dat hij nu tegen de 6 kg weegt. Sinds een week of 2/3 huilt hij veel overdag en slaapt maar weinig. Soms slaapt hij een klein uurtje en begint dan alweer te huilen. 's Nachts is er niks aan de hand, hij slaapt al door vanaf dat hij 4/5 weken was. 22.30 laatste voeding en rond 07.00 is hij weer wakker. Voor de laatste voeding moeten we hem ook altijd wakker maken. Ik gaf hem steeds 5x 150cc+5 schepjes en ben sinds gisteren overgegaan op 5x 180+6 schepjes=200cc. Soms drinkt hij de fles leeg en soms laat hij 20 cc zitten.

Mag hij die 200cc 5x daags hebben? En heb je enig idee waarom hij zo veel huilt overdag? Eerst was hij nooit huilerig. Hij is ook heel beweeglijk. Of zou het kunnen dat hij gewoon weinig slaap nodig heeft?
Ik vind het zo sneu als hij steeds zo ligt te krijsen boven in zijn bedje en weet niet zo goed wat ik ermee aan moet.
Alvast bedankt.

Hoi hoi.

Mijn zoontje was zaterdag 11 weken oud en zit nu op 4 voedingen van 180 terwijl hij 5 van 180 mag hebben. Waarom jou zoontje zoveel huilt weet ik niet maar misschien helpt het om hem in te bakenen dat doen wij al een heel aantal weken en daar slaapt hij goed door. Omdat onze zoon nu ook al 's nachts door slaapt is hij overdag veel wakker en dat geeft niet zolang ze maar voldoende blijven drinken.

Veel succes ermee.

Gr Fruit Girl

Hoi,

Wat vervelend he dat huilen overdag. Onze dochter Isabel (nu ruim 9 weken) huilde  vanaf de geboorte al veel  overdag maar sliep  vanaf de eerste week (!) 's nachts door.
We kregen sterk het idee dat ze het 's nachts zo goed deed omdat ze overdag amper sliep. De kraamzorg en de verloskundige dachten aan een koemelkallergie dus heeft een  aantal weken  nutrilon pepti gekregen. Daar werd ze wat rustiger van maar het slapen was nog steeds niet veel overdag. Nu geven we haar weer gewoon  nutrilon 1 en daar doet ze het eigenlijk heel goed op. De koemelkallergie heeft ze dus niet.  
Ruim twee weken geleden zijn we begonnen met inbakeren en dat is echt een uitkomst gebleken voor de kleine meid! Ze huilt zichzelf nu ongeveer binnen 20 minuten in slaap en voorheen kon ze dit echt veel langer volhouden  of allemaal willen slapen in de draagzak.  Haar slaapjes stellen nu  nog steeds niet veel voor  hoor (een half uurtje s 'ochtends en een uurtje 's middags ongeveer), maar goed zonder het inbakeren  is het helemaal niets.
Ik heb me er maar een beetje bij neergelegd en we denken dat ze gewoon een kindje is wat overdag niet veel slaap nodig heeft. Ze  was al vanaf het begin een 'wakkere baby' en wil volgens mij gewoon niet missen overdag!

Groetjes,
Leonie

Hoi hoi,

Het huilen kan meerdere oorzaken hebben.

Wij hebben ook een tijdje geleden een huilende baby gehad die erg onrustig was en slecht sliep. Wij hebben toen net zoals de schrijfster hierboven Nutrilon Pepti moeten proberen omdat de huisarts een mogelijke koemelkallergie vermoedde. Na een paar weken zijn we weer overgegaan op Nutrilon hypo allergeen omdat Sven niet meer kon poepen. Daar  doet hij het nu weer prima op samen met een schepje Nutrilon Forte.
Het kan  dus  zijn dat je kleintje een koemelkallergie heeft. Dat kun je met je huisarts overleggen.

Het kan ook zijn dat hij gewoon nog honger heeft. Dan zou je Nutrilon Forte voor hongerige baby's kunnen proberen. Ikzelf doe trouwens ook gewoon 20cc extra water bij de voeding. Bij Sven is dat om de voeding iets minder sterk te maken voor zijn darmpjes maar het kan je kindje ook een voller gevoel geven zonder  extra voeding bij  te geven.

Daarnaast ben ik met Sven bij een osteopaat bezig omdat hij een voorkeurshouding heeft. Die man zei dat er bij Sven in zijn hoofdje en zijn bovenste nekwervel   wat vastzat. Daardoor ontziet hij zijn rechtkant maar was  hij ook heel gespannen omdat hij elke keer een prikkel kreeg als hij zijn hoofdje wilde gebruiken. Misschien dus ook een idee om met je kindje een keer naar een osteopaat te gaan (voor info: www.osteopathie.nl). Je krijgt een deel vergoed van de verzekering. Sven draaide gisteren na de 2e behandeling vanuit zichzelf op zijn rechterzij. Ik wist niet wat ik zag want normaal deed hij alles alleen maar links. Het helpt dus zeker, zo'n behandeling!

Het inbakeren hebben wij ook geprobeerd alleen draaide Sven daar helemaal van door en ontwrichtte hij bijna zijn schoudertjes om los te komen. Het kan echter  wel een uitkomst bieden omdat de meeste kindjes er rust en geborgenheid in vinden. Laat iemand van het cb het wel eerst voordoen voordat je het zelf gaat proberen!
Daarnaast is rust en  regelmaat voor onrustige kindjes erg belangrijk.

Nou, meerdere opties dus vanuit mijn kant. Enne, je kunt ook altijd even contact zoeken met het cb. Misschien hebben zij ook nog ideeen.

Groetjes en succes!
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007  

Terug
Bovenaan