veel huilen/zeuren

Hallo allemaal,

Joas is ongeveer 7 maanden (overmorgen). Nu is hij de laatste dagen heel huilerig, echt dat zeurderige huilen van wanneer hij moe is, maar slapen wil hij niet. Het lijkt soms alsof hij zich verveelt. Ik wordt er onderhand behoorlijk moe van. Er zijn kort geleden twee ondertandjes doorgekomen, maar daarna is hij pas zo huilerig geworden. Je zou zeggen dat hij er dan geen last meer van zou hebben. Hij drinkt ook slecht: wel alles op, maar steeds wegduwen, paar slokken drinken, wegduwen, paar slokken drinken...enz. Heel irritant dus. De afgelopen weken waren behoorlijk slopend voor ons (gemiddeld 12 keer per nacht eruit, durfde hem niet te laten liggen vanwege op z'n buik draaien en niet terug kunnen, maar nu kunnen we hem weer goed laten liggen) en hij slaapt nu ook weer aardig door sinds 2 nachten.
Maar als hij dan overdag zo zit te zeuren, dat wordt ik echt zat. Ben blij als mijn man er 's avonds is, dan mag hij Joas overnemen.

Wat zou het kunnen zijn? Met deze leeftijd (30 weken) zijn er ook geen sprongetjes.

Hij heeft wel sinds twee dagen dat hij opeens wakker kan schrikken en heel hard gaat huilen. Dan is hij ook niet meteen stil als je hem oppakt, maar moet hij echt even uithuilen. Misschien een enge droom ofzo? Hij wordt ook al wel een beetje eenkennig (gaat huilen als een vreemde te dichtbij komt).

Heeft iemand ideeën/tips?

Groetjes,
mammavanJoas

Rond deze tijd is het wel dat ze gaan dromen en dus gillend wakker kunnen schrikken, dus dat kan het s'avonds/s'nachts zijn.
Dat van overdag is erg vervelend voor je.
Het kan inderdaad zijn dat hij meer wil dan dat hij kan.
Heb je hem al op de grond gelegd op een heel groot kleed zodat hij lekker kan rollen/ proberen te kruipen naar speelgoed.
Verwissel eens het speelgoed, nieuwe dingen vinden ze vaak geweldig.
Hier is hij helemaal gek van een plastic beker.
Kijk je kasten na voor geschikte speelattributen.
Succes en sterkte ermee.

Dank je wel voor je reactie.
We geven hem 4 december iets nieuws.
Maar ik kwam er ook achter dat we hem overdag te weinig laten slapen. Ik dacht dat hij 's nachts dan beter zou slapen, maar hoorde zojuist dat hoe beter ze overdag slapen, des te beter ze 's nachts slapen. Dus hopelijk zijn op deze manier alle problemen opgelost.
Wel een goed idee om zelf speeltjes te zoeken/maken. We hebben nu een pillendoosje gevuld met macaroni dus dat rammelt lekker.(kan wel goed worden afgesloten hoor) Dat is het favoriete speeltje van hem ;-).

Groetjes,
mammavanJoas

Terug
Bovenaan