Veel huilen??

Hallo mama's,

Ik wil de term huibaby hier (nog) niet gebruiken, maar we gaan met Marijn (bijna 3 weken oud) helaas wel die kant op. Volgens div. sites huilt een huilbaby minimaal 3 uur per dag....daar komen wij wel aan hoor! Marijn eet in principe goed en slaapt (als ie eenmaal slaapt....) rustig. Alleen als ie wakker is, dan huilt ie. Hij ligt zelden even rustig om zich heen te kijken op de arm of in de box ofzo. Als je met hem gaat lopen op de arm, dan gaat het nog wel, maar anders krijst ie de boel bij elkaar. Door alle gebroken nachten gaat dit me nu toch wel een beetje opbreken. Verder is het nog steeds een heerlijk ventje natuurlijk, maar soms heb ik echt moeite met dat huilen.
Wie zit in een soortgelijk schuitje en heeft misschien tips?

Groetjes, Patricia

Hoi,

Wat vervelend voor jullie zeg! Ik kan me voorstellen dat je af en toe met je handen in het haar zit.
Het is misschien een wat simpele reden,maar bij mij hielp het erg goed.
Een speentje!!!! Misschien heeft Marijn erg veel zuigbehoefte.
Maar waarschijnlijk heb je het al geprobeerd,en anders is het zeker het proberen waard.
Ik hoop voor jullie dat het huilen snel minder zal worden.

Groetjes Lena

Hoi,

Het klinkt een beetje drastisch, en ik weet niet of je borstvoeding of kunstvoeding gebruikt, maar als het dat laatste is, misschien heeft je kindje koemelkallergie? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb er op dit forum veel berichten over gelezen die hetzelfde klonken als jouw verhaal.

Veel succes,

Desiree

Hoi,
Wij hebben dat ook gehad,steeds maar huilen ,steeds langer huilen,werd schreeuwen en toen zelfs krijsen op een gegeven moment wel 12 uur per dag,of je moest de hele dag rond lopen met haar op de arm,de flessen dronk ze wel leeg.Maar ik huilde op gegeven moment mee,we zijn toen na osteopaat gegaan en ging ietsie beter,kregen toen de tip van koe melkallergie en zijn direct op andere voeding over gestapt(nutrilon pepti) en vanaf de tweede fles ging het beter.Nou heeft ze ongeveer twee weken geleden nog veel dagen echt veel gehuild maar niet gekrijst en volgens mij had ze toen last van sprongetje want nu is ze weer heel vrolijk....wachten op volgend sprongetje....
Groetjes Gaby(mama van Romi 13 wkn en 2 dgn)

Hai Patricia,

Soortgelijk schuitje... jawel, zeker wel.... met alle drie de dochters een zgn 'huilbaby' gehad. Maar om zomaar tips te geven? Da's niet handig... Iedere baby is verschillend en de meeste "huilbaby's" hebben toch een reden om te huilen....

Wat voor voeding geef je? Borst of fles? Als fles, welke voeding? Hoe gaat het slapen, hoe is de ontlasting, hoe gaat het drinken? Hoe is de groei?

Kortom.... vertel eens wat meer?

Groetjes Nynke

Marijn krijgt Nutrilon flesvoeding en dat gaat gelukkig best goed. Hij krijgt 7 flessen van ca. 100 cc en drinkt die aardig op. Slapen gaat ook wel (als ie eenmaal in slaap is gehuild......). Plassen/poepen doet ie naar mijn idee ook naar behoren. Op het oog niks mis mee dus......
Ik had van het weekend in een opwelling een mailtje gestuurd naar een osteopaat en zij belde vanmorgen dat er een consult was uitgevallen, dus dat wij vanmiddag langs mogen komen. Wellicht gaan we voor niks en huilt Marijn 'gewoon' veel, maar dan weten we tenminste dat hem niet iets anders dwars zit (KISS syndroom, huilbaby=overprikkelde baby etc.). Ik laat het nog wel weten!
Dank voor jullie reacties in ieder geval!
Patricia xx

Hoi,

Ik zou ook iets proberen met de voeding. Mijn dochter huilde ook erg veel. Ze had veel krampen. We zijn overgestapt op Omneo voeding, dit werkte erg goed. In drie dagen het huilen weg. Achteraf kun je dan makkelijk zeggen dat het idd de voeding was. Als je er midden in zit is het lastiger, maar dan zou ik toch wel iets gaan proberen.

Veel succes!!!

Hoi meiden,
Ik kon vandaag heel toevallig terecht bij een osteopaat. Volgens haar valt Marijn inderdaad in de categorie 'huilbabies'. De bevalling was extreem snel (ca. 1 uur ontsluitingsweeen en 8 min. uitdrijving) en daardoor schijnt zijn bovenste wervel (de aanhechting aan het hoofdje) geirriteerd te zijn. Hij heeft dus veel last van hoofdpijn. De schedeldelen (weet even niet hoe dat heet) liggen ook verkeerd over elkaar heen en daar heeft ie dus veel last van. Er zit veel spanning in zijn lichaam. Een pasgeboren baby moet eigenlijk veel in de foetushouding liggen (lekker in elkaar gedoken), maar Marijn ligt eigenlijk steeds kaarsrecht als een plank.
Marijn ging zoveel huilen na een dag of 10; de termijn waarop ze volgens het consultatieburo op hun rug moeten gaan slapen. Met een geirriteerde wervel/aanhechting ligt dat natuurlijk helemaal niet lekker zo op je achterhoofd, dus vandaar dat ie vaak ook zo huilt voor het slapen. Wij legden hem af en toe wel al op zijn zij en dan sliep hij veel sneller in.
De osteopaat heeft door wat handelingen de spanning zo veel mogelijk uit zijn lijfje gehaald. Ik moest hierbij ook 'helpen' en voelde zelf inderdaad ook hoe Marijn eerst hevig protesteerde en daarna helemaal ontspannende. Heel raar om te zien.
Verder heeft ze hem ingebakerd en hij ligt nu al bijna 2 uur heel rustig te slapen. Ik ben benieuwd dus.
De behandeling bestaat uit 3 sessies, dus ik moet donderdag a.s. en volgende week dinsdag weer terug. Kosten eur. 70,- per sessie, maar de verzekering vergoed dit.
Afijn, het is nu afwachten of we verschil gaan merken. Ik hou jullie wel op de hoogte. Wie weet dat een ander er ook iets aan heeft.......
Groetjes, Patricia

Terug
Bovenaan