Veel huilen??

Hallo mama's,

Ik wil de term huibaby hier (nog) niet gebruiken, maar we gaan met Marijn (bijna 3 weken oud) helaas wel die kant op. Volgens div. sites huilt een huilbaby minimaal 3 uur per dag....daar komen wij wel aan hoor! Marijn eet in principe goed en slaapt (als ie eenmaal slaapt....) rustig. Alleen als ie wakker is, dan huilt ie. Hij ligt zelden even rustig om zich heen te kijken op de arm of in de box ofzo. Als je met hem gaat lopen op de arm, dan gaat het nog wel, maar anders krijst ie de boel bij elkaar. Door alle gebroken nachten gaat dit me nu toch wel een beetje opbreken. Verder is het nog steeds een heerlijk ventje natuurlijk, maar soms heb ik echt moeite met dat huilen.
Wie zit in een soortgelijk schuitje en heeft misschien tips?

Groetjes, Patricia
 
Hoi Patrisia,
Ons bjorn kan er ook wat van maar voornamelijk
omdat ie honger heeft en kramjes.
ik baker hem nu een paar daagjes in en moet zeggen dat hij
het goed doet,kan nu ook niet steeds met zijn armpjes
slaan waar hij ook steeds wakker van werd als ie ergens over droomt
of ergens van verschoten is.
Dat doe ik gewoon van een  baby badcape,die vouw je in een driehoek,
legt hem met de punt naar beneden,daar de voetjes en boven het hoofdje
vouw dan 1 punt over zijn armpje heen onder zijn ruggetje en de andere punt over het andere armpje heen onder zijn ruggetje en de voetjes laat je gewoon zo liggen.
Zorg wel dat je dat vanaf de okseltjes doet.
werkt echt moet hem zelfs vaak zelf zachtjes wakker maken voor zijn voeding hihihi.
Heel veel succes hoop dat je er wat aan   hebt

Groetjes Esther
 
hoi,
niet om je te laten schrikken, maar mijn zoontje heeft 9 mnd lang zo gehuild!
als zijn oogjes open gingen ging dat bekkie ook direct open!  
heel gezellig!
huilbaby's huilen meer dan 6 uur perdag.
misschien kan je een schema maken met huil/slaap/eet/ontlasting/tevreden wakker-ontevreden wakker.
en kijken of hier een patroon in zit!
bij mij zelf zat er geen patroon in ,aar het is handig om het te laten zien bij het consultatiebureau.
(ik heb eerst 3 mnd moeten stuntelen en laten zien hoelang hij huilde voor ze mij geloofde!)
maar bij het consultatie bureau hebben ze troost koffers voor huilbaby's.
hier kwam ik zelf pas achter toen het stukken minder werdt na 9 mnd dus!
hij is nu drie en hij bliujft veel aandacht vragen en speelt moeilijk alleen,(het gaat nu beter)
inbakeren  kan heel goed helpen, bij mij werdt hij nog driftiger!
maar een goed structuur is heel belangrijk.
bevoorbeeld na het voeden, even rustig op schoot houden dan 15 min. aandacht geven, 15 min.alleen in de box of wipstoel met babygym, dan weer even knuffelen en dan in bed in de hoop dat hij gaat slapen.
even laten huilen evt.speentje geven weer weg gaan en even aankijken.
anders weer in je armen sluiten.
misschien je kindje in een draagzak bij je dragen natuurlijk niet de héle dag!, ik vond dit altijd belachelijk maar als je een huilbaby heb dan doe je er alles aan om het stil te krijgen.
onze tweede is een heel rustig meisje, wat een verschil.
nu weet  ik dat die roze wolk wél bestaat, maar ik had die eerste 9 mnd echt veel donkere wolken gezien!
succes
 en dat geeft niks hoor
 
Hoi meiden,
Toevallig kon ik vandaag terecht bij een osteopaat en volgens haar valt Marijn inderdaad in de categorie 'huilbabies'. De bevalling was extreem snel (ca. 1 uur ontsluitingsweeen en 8 min. uitdrijving) en daardoor schijnt zijn bovenste wervel (de aanhechting aan het hoofdje) geirriteerd te zijn. Hij heeft dus veel last van hoofdpijn. De schedeldelen (weet even niet hoe dat heet) liggen ook verkeerd over elkaar heen en daar heeft ie dus veel last van. Er zit veel spanning in zijn lichaam. Een pasgeboren baby moet eigenlijk veel in de foetushouding liggen (lekker in elkaar gedoken), maar Marijn ligt eigenlijk steeds kaarsrecht als een plank.
Marijn ging zoveel huilen na een dag of 10; de termijn waarop ze volgens het consultatieburo op hun rug moeten gaan slapen. Met een geirriteerde wervel/aanhechting ligt dat natuurlijk helemaal niet lekker zo op je achterhoofd, dus vandaar dat ie vaak ook zo huilt voor het slapen. Wij legden hem af en toe wel al op zijn zij en dan sliep hij veel sneller in.
De osteopaat heeft door wat handelingen de spanning zo veel mogelijk uit zijn lijfje gehaald. Ik moest hierbij ook 'helpen' en voelde zelf inderdaad ook hoe Marijn eerst hevig protesteerde en daarna helemaal ontspannende. Heel raar om te zien.
Verder heeft ze hem ingebakerd en hij ligt nu al bijna 2 uur heel rustig te slapen. Ik ben benieuwd dus.
De behandeling bestaat uit 3 sessies, dus ik moet donderdag a.s. en volgende week dinsdag weer terug. Kosten eur. 70,- per sessie, maar de verzekering vergoed dit.
Afijn, het is nu afwachten of we verschil gaan merken. Ik hou jullie wel op de hoogte. Wie weet dat een ander er ook iets aan heeft.......
Groetjes, Patricia
 
Terug
Bovenaan