veel huilen?

Wat is voor een baby veel huilen?
Ik vind dat Damian best veel huilt, maar wat is veel? Als hij honger heeft huilt hij, na het eten is hij een kwartiertje wakker daarna begint hij weer te huilen. Ik leg hem dan in bed dan slaapt hij +/- 45 min. Dan huilt hij weer, neem hem uit bed en probeer wat met hem te spelen waarna hij weer begint te huilen . Nu moet ik ook nog tussendoor oefeningen doen zoals op zijn buik leggen en zij om de voorkeurshouding te doorbreken. Dit valt niet mee want als hij moe is lukt dit niet en als hij huilt ook niet en als ik met hem de oefeningen doe begint hij na een paar minuten ook weer te huilen omdat hij het niet leuk vindt! Ik wordt er een beetje moedeloos van, hheft iemand tips??
o ja, Damian is nu 2 maanden.

Groetjes Nancy

Hoi Nancy,

Het cb zei bij ons dat het huilen bij 6 weken normaal gezien op een hoogtepunt is en ze spreken van een huilbaby als ze gedurende 3 weken meer dan 3 uur per dag (24 uur) huilen. Senne huilde tot voor kort véél meer en was dus een echte huilbaby, maar dit is stukken minder geworden. We zijn bij een osteopaat geweest, hebben de voeding en soort fles veranderd en hebben haar meer regelmaat geboden. Ik weet dus niet precies wat de doorslag heeft gegeven, maar het gaat in ieder geval super met haar. Misschien kun je een van deze dingen ook eens proberen. Wat bij jouw kereltje helpt kan ik natuurlijk niet zomaar zeggen, iedere baby  is anders.

Ik weet hoe vervelend het is als je  baby veel huilt, het kan je soms aardig machteloos doen voelen! Ik hoop dan ook dat je iets vindt waardoor het minder wordt.

Groetjes,
Dionne

Hoi Nancy,

Esther huilde rond die tijd ook heel veel. Rond 8 weken bereikte het een piek en daarna ging het steeds beter. Ook wij zijn bij een osteopaat geweest en hebben de voedingen veranderd (grotere voedingen met meer tijd ertussen). Esther slaapt nu in een bakerzak. En wat hielp...we hebben een paar dingen gekocht die Esther echt heel leuk vindt: een muziekmobile wat 3 kanten op draait en ook een kwartier blijft draaien en een schommelstoel. Als ze nu wakker is, zijn er dingen die ze écht leuk vindt en daar werd ze veel gezelliger door.
Wat nu uiteindelijk de doorslag heeft gegeven, geen idee! Maar houd vol, bij de meeste kindjes gaat het na 2 maanden echt steeds beter. Ze kunnen dan meer, snappen meer en komen daardoor lekkerder in hun vel te zitten.

Heel veel sterkte gewenst!

Eveline

Hoi, onze zonen zijn van dezelfde leeftijd en Desmond heeft het ook. Mijn vriend vindt ook dat Desmond een huilbaby is. Dit is echt niet het geval al lijkt het soms zo. Het kan veel erger de hele dag door en vaak zijn ze dan ontroostbaar. Heb ervaring met nichtjes van mij. Af en toe slaat Desmond de nachtvoeding over. En ligt hij wakker in de kinderwagen te spelen. Het rottigst is als hij in bed word gelegd rond 20:00uur, vaak blijf ik boven met de was of iets dergelijks bezig en als hij dan huilt alleen zijn foppert geven en niks zeggen. Soms duurt het een uur en gisteravond na 2x rustig. Maar na een kwartier á half uur huilt hij weer. Wat dan ook helpt is hem weer de borst geven. Alleen hij spuugt veel, niet altijd af en toe. Wil ook proberen om hem in te bakeren. Soms is hij zo wild aan het slaan met zijn handen. Je moet echt zien te vinden wat en hoe we er allebei beter van worden.... Moeilijk is dat af en toe.   Als er visite is slaapt hij goed en huilt dan ook niet. Raar is dat!!

Groetjes Natasja en Desmond.       Suc6

oh en wat betreft de oefeningen daar kom ik ook niet aan toe! Als Desmond op mijn schouder een boertje laat trekt hij zijn hoofdje ook wel omhoog. Tip: Op het aankleedkussen op zijn buik leggen en ondertussen zijn haartjes kammen. Dat is de enigste keer als ik het niet vergeet. Je moet je er niet zo veel van aantrekken wat ze allemaal zeggen bij de cb!!!!!!!!! De meesten hebben zelf geen kinderen.

Groetjes Natasja

Succes bij de osteopaat! Een tip: zeg aan de telefoon erbij dat het om een baby gaat. Onze osteopaat had een wachtlijst van 2 weken, maar omdat Senne nog zo jong was, mocht ze de volgende dag al komen.

Groetjes,
Dionne

Terug
Bovenaan