Veel huilen?

Hallo mama's,

Ik wil de term huibaby hier (nog) niet gebruiken, maar we gaan met Marijn helaas wel die kant op. Volgens div. sites huilt een huilbaby minimaal 3 uur per dag....daar komen wij wel aan hoor! Marijn eet in principe goed en slaapt (als ie eenmaal slaapt....) rustig. Alleen als ie wakker is, dan huilt ie. Hij ligt zelden even rustig om zich heen te kijken op de arm of in de box ofzo. Als je met hem gaat lopen op de arm, dan gaat het nog wel, maar anders krijst ie de boel bij elkaar. Door alle gebroken nachten gaat dit me nu toch wel een beetje opbreken. Verder is het nog steeds een heerlijk ventje natuurlijk, maar soms heb ik echt moeite met dat huilen.
Wie zit in een soortgelijk schuitje en heeft misschien tips?

Groetjes, Patricia

Hoi Patricia,

ik hoor hier eigenlijk niet thuis, hoor bij het zomer forum (ben in sept bevallen), maar lees hier even mee. Kinderen huilen niet voor niets, er is eigenlijk altijd wel een oorzaak voor, als is die natuurlijk niet altijd makkelijk te vinden. Wat je misschien zou kunnen doen is eens een afspraak maken bij een osteopaat bij jou in de buurt. Die kijkt dat je kindje helemaal na. Hij kijkt dan bijvoorbeeld naar wervels, schedelbotjes, zenuwen enz. Er is waarschijnlijk toch ergens iets waardoor hij zoveel huilt. Bij mijn oudste zoontje zaten 2 nekwervels scheef. Nu heb ik de jongste ook na laten kijken en daar zat een schedelbotje en het middenrif vast. Hij draaide zijn hoofd niet goed, gooide hem zeg maar achter in z'n nek en draaide dan. Op een gegeven moment ging hij heel veel spugen, ook nog 2 uur na de voeding, en veel huilen Nu het middenrif is losgemaakt is het helemaal over en is hij heel erg rustig. Zou het gewoon proberen, misschien ga je voor niets, maar voor hetzelfde geld is er wel iets en is het zo opgelost. Zo'n behandeling doet geen pijn en is vaak heel ontspannend voor kinderen.
Wat je ook nog wel eens hoort is dat het aan de voeding ligt. Mijn oudste heeft eerst borstvoeding gehad en daarna gewone Nutrilon. Hij werd heel onrustig, veel meer huilen en kreeg uitslag, toen ben ik overgegaan op Nutrilon Pepti en het was gelijk over.
Nou misschien heb je hier iets aan, succes.
Groetjes,
Josie

Hallo!
Heb je inbakeren al geprobeerd, dit werkt erg goed bij mijn zoontje. Hij is overigens geen huilbaby maar was wel erg onrsutig met zijn armpjes aan het zwaaien en hier werd hij steeds wakker van. Op het cosultatie bureau heb je hier veel info over en bij ons kwam de verpleegkundige thuis en mocht ik inbaker doeken lenen.
Het werkt echt heel goed!!!

succes!

Hoi meiden,
Toevallig kon ik vandaag bij een osteopaat terecht en volgens haar valt Marijn inderdaad in de categorie 'huilbabies'. De bevalling was extreem snel (ca. 1 uur ontsluitingsweeen en 8 min. uitdrijving) en daardoor schijnt zijn bovenste wervel (de aanhechting aan het hoofdje) geirriteerd te zijn. Hij heeft dus veel last van hoofdpijn. De schedeldelen (weet even niet hoe dat heet) liggen ook verkeerd over elkaar heen en daar heeft ie dus veel last van. Er zit veel spanning in zijn lichaam. Een pasgeboren baby moet eigenlijk veel in de foetushouding liggen (lekker in elkaar gedoken), maar Marijn ligt eigenlijk steeds kaarsrecht als een plank.
Marijn ging zoveel huilen na een dag of 10; de termijn waarop ze volgens het consultatieburo op hun rug moeten gaan slapen. Met een geirriteerde wervel/aanhechting ligt dat natuurlijk helemaal niet lekker zo op je achterhoofd, dus vandaar dat ie vaak ook zo huilt voor het slapen. Wij legden hem af en toe wel al op zijn zij en dan sliep hij veel sneller in.
De osteopaat heeft door wat handelingen de spanning zo veel mogelijk uit zijn lijfje gehaald. Ik moest hierbij ook 'helpen' en voelde zelf inderdaad ook hoe Marijn eerst hevig protesteerde en daarna helemaal ontspannende. Heel raar om te zien.
Verder heeft ze hem ingebakerd en hij ligt nu al bijna 2 uur heel rustig te slapen. Ik ben benieuwd dus.
De behandeling bestaat uit 3 sessies, dus ik moet donderdag a.s. en volgende week dinsdag weer terug. Kosten eur. 70,- per sessie, maar de verzekering vergoed dit.
Afijn, het is nu afwachten of we verschil gaan merken. Ik hou jullie wel op de hoogte. Wie weet dat een ander er ook iets aan heeft.......
Groetjes, Patricia

Hartstikke goed dat je gelijk terecht kon. Hopelijk helpt het allemaal en krijg je er een heerlijk rustig ventje voor terug. Ik weet eigenlijk wel zeker dat hij er van opknapt.  Inbakeren is inderdaad misschien ook nog lekker. De jongste ligt bij mij nu in een bakerzak, dus niet helemaal strak ingepakt. Dit is gewoon een soort slaapzak, maar dan met de armpjes naar binnen.
Succes verder, ik zal je verhaal blijven volgen.
Groetjes,
Josie

Hoi Josie!
Ja, ik heb mijn hoop echt gevestigd op deze behandelingen van de osteopaat. Aan de ene kant ben ik er wel een beetje sceptisch over, maar aan de andere kant noemde ze zoveel logische en herkenbare dingen op! Het effect zal nog moeten blijken, maar voor nu ligt ie weer lekker te slapen. Hij heeft om 14.30 weer een fles gehad en viel eigenlijk meteen daarna weer in slaap. Ik heb hem weer ingebakerd (met een hydrofiel doek) en hij ligt nu op zijn zij in zijn wiegje rustig te slapen. Ben benieuwd hoe het vanavond en vannacht gaat......
Jullie horen het wel!
Groetjes, Patricia

Terug
Bovenaan