Veel last van buikkrampen

Hallo dames,

Zoals ik vorige week geschreven had ligt onze kleine meid nu in afgeweken stuitligging. De week voorafgaande aan deze conclusie heb ik veel buikkrampen gehad, ik dacht toen dat het voorweeen waren.(deze heb ik bij mijn zoontje niet gehad dus weet niet hoe het voelt). Nu heb ik al een week dat ik vooral s'nachts en s'morgens vroeg veel last van krampen heb. Zou dat te maken kunnen hebben met de ligging van de baby? Ik moet woensdag weer naar de vk maar maak mezelf toch een beetje zorgen vandaar de vraag.
En zou de baby last hebben van de krampen die ik heb?

groetjes

Het zelfde probleem hier. Vooral 's avonds en 's morgens vroeg heb ik er last van. Dacht ook dat het voorweeën waren of dat de kleine aan het indalen is.
Alleen heb ik er vandaag al de hele dag al last van.
Weet ook niet hoe voorweeën voelen heb deze ook niet gehad bij mijn dochter voor zover ik me kan herinneren. Moet ook woensdag naar de vk toch maar eens vragen wat het nou eigenlijk is. Denk niet dat de kleine er last van heeft; maar ik des te meer.

Hoeveel weken zijn jullie?
Ik ben 32 weken en heb het ook. Ik heb het nagevraagd bij de gyn en het komt bij mij doordat de baby nu een groeispurt maakt en ik daardoor last krijg van mijn banden en daarnaast voorweeen (braxton hicks) Ik heb het ook vaak 's avonds en 's nachts. Dit komt omdat je dan rustig wordt en gaat ontspannen, dan krijg je er dus meer last van. Vooral als je druk bent geweest.
Mij werd gezegd dat het niet erg is als dit urenlang aanhoudt, zolang je de krampen niet hoeft weg te puffen.
Als het echte weeen zijn, dan begint het, zit er een piek in en zakt het weer langzaam af. Deze braxton hicks is een constant gevoel van kramp, zonder hoogtepunt.
Maar als je het echt niet vertrouwd zou ik gewoon je vk bellen. Beter een keer te vaak bellen dan in de stress zitten, toch?

Ik ben inmiddels 34 weken. Ik heb er tot 2 weken geleden geen last van gehad maar sinds de kleine besloten heeft om van hoofdligging naar afgeweken stuit te gaan liggen continu. Er zitten soms krampen bij waarbij ik echt even op mijn ademhaling moet letten (diep inademen en rustig uitademen basis ademhaling) maar puffen is nog niet nodig geweest.
Ik moet woensdag toch naar de vk dan weet ik ook of ze inmiddels alweer is gedraaid anders krijg ik info over handmatig draaien, dit zal dan over 1,5 week ongeveer gebeuren als de kleine dwars blijft liggen.
Heb nu overigens ook weer enorme krampen, maar goed komt wel goed denk ik.

Ik ben nu 34+3 dus vergeleken met pluisje zitten we niet ver van elkaar vandaan. Ik hoef ook niet te puffen maar inderdaad soms wel op mijn ademhaling letten.
Toch maar even vragen woensdag.

Hey,

Ze zeggen dat het voorweeen zijn ik heb er ook al verschillende keren mee te maken gehad en idd niet fijn. Maar mocht je het niet vertrouwen gewoon naar de vk bellen hoor.

Liefs RH

Terug
Bovenaan