Veel last van darmen

Ik heb normaal al heel vaak darmklachten: eerst verstopping en dat gaat dan na een aantal dagen over in diarree.
Nu ben ik 17 weken zwanger en wordt dat erger.
Ik heb sinds gisterenavond hele erge diarree, heel de nacht ook niet geslapen.
Nu ben ik op mijn werk, maar vraag niet hoe.
Hebben jullie tips?
Ik weet ook niet of je diarreeremmers mag gebruiken.

Das idd niet fijn, ik zou eigenlijk ook niet weten of je die mag gebruiken kun je wel vragen bij de apotheek ofzo. En idd bananen en beschuit, droge dingen goed tegen diaree. en tegen verstopping heb ik toen bij de eertse roosvicee laxo gehad hielp ook wel goed.
Verder goed blijven drinken zeggen ze.
Er was ook iets met lauwe cola maar durf niet te zeggen of het nou verstopping of diaree is.
Hoop dat het snel overgaat!!!!

Dank jullie wel voor de tips!
Het is nu iets minder, maar die krampen blijven nog erg.
Verder voel ik me niet bepaald lekker, durf niet goed te eten.
Maar ja, het ergste is vast over en de rosvice ga ik wel vast halen, want dit voorkom ik volgende keer liever!

Cola helpt ook tegen diarree!
Norrid o.i.d. zou ik niet innemen...heb het niet in huis. Vraag het de drogist voor de zekerheid.
Zou ook de verloskundige/arts even bellen voor tips.
Beterschap!

Hoi Jenny,

Ik heb er ook last van, vooral verstopping... Ik kan normaal ook wel eens een dag overslaan, vooral als mijn regelmaat ergens door doorbroken is (haast, uit logeren o.i.d.). Nu zijn dat makkelijk drie dagen. Ik heb me laten vertellen dat door toename van progesteron het lichaam en dus ook de darmen "slapper" worden. Als je er zo gevoelig voor bent, wel een hele vervelende kwaal, want daar kun je dus je hele zwangerschap last van blijven houden. En als je er dan ook nog krampen en diarree bij krijgt, balen! Ik zou niet zo gauw medicijnen er voor nemen, mijn ervaring is dat je met vezelrijke voeding, voldoende drinken en beweging de zaak zacht en op gang kunt houden. Op de site van het voedingscentrum staan ook tips voor moeilijke stoelgang. Ik gebruik sinds deze week ook een aantal glazen roosvicee laxo per dag en heb het idee dat dat wel iets doet. Voor mij werkt een kop sterke koffie op een nuchtere maag ook goed. Ik zou ook zeker je arts of verloskundige vragen om advies, niet zomaar zel gaan dokteren.

Succes ermee!

het is idd een vervelende kwaal.. helaas kan ik er ook over meepraten.. Ik zou zelf niet gaan experimenteren met middeltjes, dan zou ik echt even met ha of vk overleggen..
en natuurlijk veel vezels, veel drinken en genoeg bewegen!

Terug
Bovenaan