Veel last van mijn buik?!?!

A

Anoniem

Guest
Hey hey,

Even een vraagje, ik ben nu 17 weken zwanger, en heb echt elke dag en bijna heel de dag door last van heel erg pijn in mijn buik.
Het zijn van die steken echt een zeurderige pijn.

Nou hoor ik van de mensen in mijn omgeving dat het gewoon banden pijn is en dat het er bij hoort.
Maar doet dat echt zoveel pijn en is dat elke dag weer.

Wie heeft hier ook ervaring mee en weet wat je er een beetje tegen kan doen om de pijn te verlichten.

Ik hoor het graag
Groetjes Pam...

Hoi Pam,

Als de pijn onderin je buik zit, lijkt het me inderdaad bandenpijn.
Ik heb hiervoor bij de lingeriezaak een buikband gekocht van het merk Anita. Is zo'n elastisch ding en ondersteunt m'n buik heerlijk!!
Ook goed voor versteviging in je rug.

Succes ermee. Liefs Annemarie

Hoi Pamela,

Inderdaad, een buikband kan helpen. Ik heb er ook last van en draag ook sinds een aantal weken een buikband. Het is aangenaam om 'm te dragen. Je hebt veel verschillende. Hele moderne ook. Mij is verteld dat het niet te strak moet zitten, want dan kan je straks niet meer zonder. Dat  is niet zo goed voor je banden en je buikspieren geloof ik. Kijk anders eens bij Prenatal, Casteleijn Duimeland (tegenover Intertoys) of bij een lingeriezaak.

Groetjes,

Nelly.

Hoi hoi,

Misschien moet ik dat zelf ook eens proberen.....
Niet geschoten is altijd mis toch!!!
Thanx voor de tip.

Groetjes Pam......

Hoi Pamela,

Ik ben 21 weken zwanger en had ook heel erg last van een zeurderige pijn in mijn buik . Ik dacht ook bandenpijn maar ik vond het toch wel raar dat ik het de hele tijd had (ook'snachts) . Toch maar dokter geweest blijkt het een blaasontsteking te zijn! Ik had geen pijn bij het plassen ofzo , en ben ook niet gevoelig voor blaasontsteking (nooit eerder gehad) . Het is belangrijk dat je dit even checkt bij je huisarts, zeker in je zwangerschap. Als je er te lang mee doorloopt kan hett naar je nieren slaan en dan ben je verder van huis!
Succes
maria

Hoi Pamela..

Ik zou er idd gewoon mee langs de huisarts gaan... het kan nl vanalles zijn.. Bij mij was het mijn dikke darm en een beginnende bekkeninstabiliteit.. Ook heb ik al drie keer een blaasontsteking gehad.. je weet dan iig waar je aan toe bent en hoeft je niet onnodig zorgen te maken over dingen die er niet zijn..

wens je veel succes en een fijne zwangerschap toe..

liefs Bats 35.2 weken zwanger van ons vierde kindje...

Hoi Pam,

Ik herken je verhaal, heb precies hetzelfde. Bij mij is eerst een paar keer goed mijn urine gecontroleerd op blaasontsteking. Toen die urine de hele week schoon bleek ben ik naar de huisarts gegaan en die heeft mij onderzocht.
Het bleek pijn aan mijn bekken te zijn. Ik ben de laatste twee weken enorm gegroeid en het bekken reageert daarop. Dit hoeft gelukkig ook niet meteen een teken van bekkeninstabiliteit te zijn!

Misschien is het handig als je ook even naar de huisarts gaat, voor de geruststelling. Ik had een opgelucht gevoel toen ik er vandaan kwam. Hij heeft me helemaal doorgelicht, gevoeld, gekeken, drukpunten, oefeningen enzo.
Sommige vrouwen hebben deze pijn; het heeft niets met leeftijd te maken of hoevaak je zwanger bent geweest.

Succes ermee, ik hoop dat je snel zekerheid hebt.

Groetjes Ptra, vandaag 16 weken.

Terug
Bovenaan