Veel lucht - herkenning?

Hallo,

Wie herkent dit? Ons meisje van 5 maand krijgt heel veel lucht binnen tijdens het voeden. Ik geef borstvoeding. Het is een combinatie van haar gulzigheid, bij mij komt het er snel uit en misschien doet ze ook wel wat fout. Verkeerde techniek?

De lucht is er ook heel moeilijk uit te krijgen. Ik laat haar maar 5 min drinken en dan haal ik haar af om te boeren. Toch krijg ik er lang niet alles uit. Bij iedere volgende voeding wordt het dus steeds erger. Het voeden is echt een drama. Uit de fles drinkt ze niet, we hebben dat wel eens geprobeerd maar toen kreeg ze ook veel lucht binnen.

Ik weet dus dat we haar goed moeten laten boeren, dat haar hoofdje hoger moet liggen dan haar buik enz. We hebben al van alles geprobeerd, het helpt allemaal niet. Wie heeft dit ook gehad of herkent dit? En ik bedoel dan echt in extreme mate. Wij weten het niet meer. Het lijkt wel of het steeds erger wordt.

Graag jullie ervaring.

Alvast bedankt.

Groetjes petra
 
hoi,

Vervelend is dat he mijn dochtertje had het niet zo erg als jij beschrijft maar had wel heel erg veel last van voeding dat te snel kwam en daardoor ook lucht hapte.
Heb je al eens geprobeert om de ergste druk er even af te kolven of het even wat weg te masseren boven een doekje of wasbak?

Dat hielp hier. En ook voeden in een andere houding hielp goed. Bv in de rugby houding of op jou buik liggend dat is dan voeden tegen de zwaarte kracht dan spuit het minder en moet ze meer moeite doen om te drinken.

heel veel succes. groetjes
 
Hoi Petra,

Je zou eens het topic Gripe Water (tegen krampjes)  (gestart op 2 mei en inmiddels al ergens op pagina 4) bij Begin2005 Moeders moeten bekijken. Dit gaat over een middel dat helpt tegen krampjes,  met de theorie  dat krampjes ontstaan doordat er teveel lucht binnenkomt en baby's niet goed boeren. Ik heb het zelf gebruikt bij mijn dochter, ze had erg last van krampjes en boerde ook nooit. Van dit middel ging ze enorm boeren. Het komt uit Engeland, maar is ook in Nederland te koop, maar dat lees je wel.

Ik ben benieuwd of het voor jou ook zou kunnen helpen.

Groetjes,
Sandra

 
Heeeeej,

je hebt 'em er dubbel op staan zie ik nou. Dus ben ik wel lekker slim om je een 'tip' te geven die je eigenlijk al had staan in een reactie.  sorry!
 
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Weet iemand waar je dat gripe water in nederland kunt kopen? Ik heb er dingen over gelezen op internet op engelse sites en ik wil het erg graag proberen.

Alvast bedankt maar weer!!!!

groetjes Petra
 
Hallo!
Ik heb zelf het probleem niet gehad, maar weet wel van mijn zusje, die hetzelfde had met haar dochtertje, dat het heel vervelend kan zijn. Zowel voor moede3r als voor kind.  
Wat zij heeft gedaan is inderdaad een klein beetje afkolven, de voormelk is het minst voedzaam en "spuit" er over het algemeen  sneller uit dan de achtermelk. Zij haalde er ongeveer 30 cc uit, voordat ze ging voeden en dat werkte heel goed. Ik denk dat je zelf even moet pielen voordat je weet hoeveel cc je moet kolven om het drinken voor je kindje makkelijker te maken.  
Verder voedde zij haar dochtertje nooit liggend, maar half rechtop, met een voedingskussen onder het hoofdje, maar niet onder het lijfje. Klinkt ingewikkelder dan het is!
Wat volgens haar ook wel hielp,  omdat haar dochter 's nachts vaak wakker werd en dan een boer moest laten, was om onder het matrasje een opgerolde handdoek te leggen, waardoor het hoofdje iets omhoog lag, zodat ze minder last had.  
Ik wens  jouw en je kindje heel veel succes en hoop dat je hier wat aan hebt!
Groet, Susy  
 
Terug
Bovenaan