Veel misselijk en weinig kunnen eten en drinken

<p>Hoi iedereen, ik heb een vraag. </p><p> </p><p style="text-align: left;">Dit is mijn tweede zwangerschap, de eerst is uitgelopen op een miskraam. Maar sinds ik het weet benik steeds misselijk en kan niks eten of drinken. Hoe doen jullie dat? Want de laatste keer dat ik goed gegeten heb en voldoende vocht heb binnen gekregenis al meer dan 2 weken terug. </p><p> </p><p>Wie heeft de tip voor mij? </p>

Ik heb afgelopen maandag contact gehad met de huisarts en vorige week vrijdag ook.    Deze gaf aan, zolang ik geen uitdrogingsverschijnselen heb er niks aan de hand is en gewoon door moet lopen. Maar ik voel me best suf en moe de hele dag door. 

Afspraak bij de verloskundige maken om je klachten te bespreken en dan kan zij het ook met de huisarts oppakken. Het is niet gezond als je je zo suf voelt. Moe kan wel ook door hormonen komen alsmede voedingstekort. Pak je al multivit voor zwangeren? Hou je wel alles wat je eet/ drinkt binnen?
Kleine beetjes eten en kleine beetjes drinken kan helpen. Huisarts kan trouwens wel emesafene voorschrijven tegen misselijkheid en overgeven. 
Je kunt ook gemberthee en hazelnoten tegen de misselijkheid proberen. Dat waren nog tips van mijn verloskundige, omdat de emesafene bij mij niet genoeg deed. Ik bleef de hele dag misselijk. Werkt bij mij niet tegen de misselijkheid, maar smaakt soms wel goed tussendoor.
Sterkte!

Dankjewel voor de tips, ik ben sinds mijn miskraam in juni heel terughoudend met de vk, omdat die vorige nog in opleiding bleken te zijn. Ik heb 23 dec een afspraak staan. Maar denk dat ik maandag inderdaad gewoon weer bel om te bespreken hoe en wat. 

Ik had de afgelopen weken ook veel last van overgeven kon niks binnenhouden. Verloskundige adviseerde me via de huisarts emesafene tabletten te krijgen en extra vitamine b12 geschikt voor zwangerschap.
Moet zeggen tabletten van huisarts helpen wel.
Groetjes raya 

Hoi Raya,

Ik dank dat ik dan de huisartsenpost zo ga bellen. 
Ben er net wel achter dat ik de normale rivella wel kan drinken. 

Hoi Raya,

Ik dank dat ik dan de huisartsenpost zo ga bellen. 
Ben er net wel achter dat ik de normale rivella wel kan drinken. 

Terug
Bovenaan