Veel (nacht)-voedingen baby 6 maanden

<p>Hoi,</p><p>Mijn dochtertje is vandaag precies 6 maanden.</p><p>Doorslapen heeft ze nog nooit gedaan maar dat vind ik niet zo heel erg.</p><p>Overdag krijgt zij genoeg te eten, echter komt zij om 22:30u, soms 01u en altijd 03u voor een voeding..Ik geef 22:30 een flesje van 180 ml+6 scheppen en in de nacht 150+5. Heb wel eens geprobeerd om die flessen te verlagen of verhogen maar maakt geen verschil.</p><p>Overdag krijgt zij;</p><p>07u papfles</p><p>10u fruit</p><p>12:30u broodje met 150/180 ml melk</p><p>15u flesje 150/180ml melk (flessen 180 gaan niet altijd op)</p><p>17:30u groente met aardappel of wat rijst.</p><p>19u fles 180, papfles geprobeerd maar zij blijft om 22;30u wakker worden.</p><p>22:30u fles 180</p><p>01u soms fles 150</p><p>03u fles 150.</p><p>Ik vind het erg veel maar weet niet hoe ik hier vanaf kan komen..Als zij het nodig heeft dan geef ik haar dit met liefde maar het lijkt me zo veel nog.</p><p>Iemand een idee of herkenning?</p><p> </p>

Haihai,Mijn dochter had bijna zelfde ritme inclusief nachtvoedingen. Je doet er niks aan… mijn zoontje sliep met 4 mnd door.. en zij is bijna 1 en komt nog steeds geregeld voor een nachtvoeding. Zij is zelfs zo dat als ze vind dat ze niet genoeg op heeft ze blijft jengelen.. ze wilt zich echt vol drinken. Misschien kan je binnenkort proberen 1 fles te laten vervallen en met groente te vervangen?
Verder zou ik lekker laten voor wat het is hoor..

Mijn dochtertje is nu dus bijna 1 en ze slaapt nu regelmatig door. (Niks speciaals gedaan daarvoor) ze is dan wel super vroeg wakker.Ook weer niet ideaal..
Zij wilt zich dus ook volledig vol drinken als ze komt voor een voeding.. anders gaat ze niet doorslapen..
Sommige kindjes hebben gewoon wat langer een nachtvoeding(en) nodig.. ik denk nu gewoon als ze 16 is kan ze m zelf klaar maken ?

Eens met Susie hierboven. Her is inderdaad behoorlijk veel wat je dochtertje krijgt, maar ik herken het wel. Heb 2 dochters en waren ook beiden altijd behoorlijk hongerig en kwamen tot 14 maanden voor een nachtvoeding. Soms 1 nachtvoeding, soms 2.. ze hadden ook écht honger.
Heb ook 10000 dingen geprobeerd maar niks hielp. Honger is honger. Het beste was accepteren, gauw flesje erin en verder slapen.

Wel maakte ik s nachts flessen van 100-120cc met 3 schepjes, meer niet. Omdat ik vond dat ze anders wel heeeeel veel voeding binnen kregen in 24 uur en ze ook moesten leren om verder te slapen met een halve voeding in hun maag. Zeker als je kindje om 1.00 én 3.00 komt voor een voeding, is 2x 150cc in 2 uur tijd natuurlijk behoorlijk veel bovenop de papfles van de avond én nog een avondvoeding.

Papfles heb ik hier nooit gegeven. Even geprobeerd bij m'n oudste dochter maar ze vond het vies en sliep er geen minuut langer van. Dus ik geloof niet dat een papfles perse heel veel goed doet, zeker niet als je kindje toch nog 2-3x per nacht om een voeding komt..

Maar doorslapen heb je helaas niet echt in de hand. Met beide kinderen hebben we dus tot 14 maanden getobt met nachtvoedingen en ook daarna sliepen we nog laaaang niet door. M'n jongste is nu ruim. 2.5 jaar en alsnog moet ik er elke nacht minimaal 1x uit. Sterkte! :)

Mijn dochter dronk rond 6 maanden ook nog 4 dagflessen, een late avondfles en 1 a 2 nachtflessen. Die nachtflessen hield ik wel klein. Toen 90+3. Later 60+2. 
Verder fruit in de ochtend, half tot heel broodje bij de lunch en mee eten met de pot in de avond. Evt een lichte snack tijdens het koken. 
Rond 6/7 maanden werd het structureel 1 nachtvoeding en pas met 8 maanden liet ze de late avondvoeding vallen. En rond 1,5 verviel de laatste nachtvoeding. Die dronk ze dat laatste half jaar als ze erom vroeg wat toch wel de helft van de nachten was. 
Nu is ze bijna twee en slaapt ze meestal 19-6. Maar regelmatig moeten we toch nog wel even kort sussen of een slokje water geven. 
Je kan de nachtvoedingen wat kleiner maken. 

Terug
Bovenaan