veel om snoep zeuren...

Ik vind het echt te erg worden bij Merel, als we smorgens al beneden komen om te ontbijten is het eerste wat madam vraagt: mama, lekkers?
En dat word wel zo'n tig keer per dag gevraagd.

tuurlijk krijgt ze niet de hele dag snoep.
ze heeft een snoeptrommeltje (met yoghurt rozijntjes/dora koekjes/ snoep van traktaties)
en mag daar 1x per dag iets van uitkiezen.
Als ander tussendoortje krijgt ze fruit of een plakje peperkoek.

Van wie zou ze het ge-orven hebben?
Alleen ze ziet het mij niet doen, ik ben meer een avond snaaier (nu even niet want de zwangerschapskilo's moeten er nodig af hahaha)

Maar ik vind het niet zo prettig dat ze steeds loopt te zeuren om snoep!
Als wij het nu ook zouden doen, tja..dan snap ik het wel (voorbeeld doet volgen).

Is het echt meisjes gedrag vraag ik me af, of zijn er ook jongens die zulke snoepkonten zijn?

Groetjes Elise.

Niet alleen meisjes gedrag hoor !
Hier staat Milan ook op met de vraag": Snoepie ? "
En als ik dan niet oplet, staat er een keukenstoel in de kast en meneer er boven op met de snoeptrommel in zijn handjes. Maar ik denk dat ik zondag 2 aparte trommels ga maken 1 voor Jorick en 1 voor Milan en dat ze daar idd snoep uit mogen kiezen en de rest van mijn voorraad in de andere kast ga zetten..... Word er ook wel eens erg moe van !

Groetjes

Hoi,
Skip probeert dit ook soms, net nadat hij is opgestaan vraagt hij om een snoepje. Ik heb alleen het idee dat hij dit doet om te proberen of hij het voor elkaar kan krijgen, nee dus. Hij accepteert namelijk ook vrij makkelijk mijn NEE! Wel krijgt hij dan wat fruit of een boterham, vaak lijkt het dan toch alsof hij honger heeft.
Absoluut niet toegeven lijkt me hierin het beste, want één keer toegeven vergeten ze echt niet, maar dat zul je uiteraard zelf ook wel weten.
Verder vraagt Skip zelden om snoep... gelukkig. Je maakt hem er ook niet eens echt blij mee... maar Bo daarentegen.... eet z'n vingers er bij op. Jammer voor hem, hij is pas 15 maanden dus mama en papa bepalen nog wat hij krijgt haha.
Dus ik denk dat het ook in iemands aard kan zitten, dat hij of zij veel trek heeft in zoet, of juist niet.
Groetjes, Noor mv Skip, Bo en ?

mama is hier een verscrhikkelijke snoeper en papa is er ook niet vies van.... als ik Rêve zeg: pak maar een dropje loopt ze met mond en handen vol weg....hihihi en mijn jongste lust er ook wel pap van.

Gelukkig zorg ik ervoor dat ze altijd beginnen met brood en 3 vaste maaltijden per dag en twee keer tussendoor fruit...... ach als we dan een keertje zondigen...ik probeer expres niet elke dag, dan heb je wat speling.

liefs

Esther, mama van Rêve en Leyla

Kian is niet zo'n snoeper, maar hij vraagt de hele dag om een boterham met pasta! Hij trekt dan de broodbeleg-la open, pakt de pot, zet 'm open op tafel en wijst mij aan waar het brood ligt (dank je schat, dat wist ik nog niet ).
Zo rond 'snoep-tijd' mag ie van mij een boterham hoor, maar als ik 'm zou laten gaan dan eet ie ieder uur wel een boterham! (en hij krijgt echt genoeg hoor, denk maar niet dat ik 'm honger laat leiden).

Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan