Veel overgeven

<p>Baby van 4 weken gaf de eerste 2 weken nooit over. Na 2 weken is mijn melkproductie afgenomen en zijn we ook kunstvoeding gaan gebruiken paar keer per dag als aanvulling. Maar baby begon met overgeven. Geen mondjes maar echt veel terug geven. Johannesbroodpitmeel heeft toen wel geholpen bij kunstvoeding. Maar nu begint hij ook met overgeven bij borstvoeding en niet zo'n beetje ook. Hij lag nog aan de borst te drinken toen bijna de hele voeding eruit kwam. Ook uit zijn neusje. Dit terwijl hij nooit overgaf bij borstvoeding..</p><p>Hiernaast heb ik erg jeukende en brandende borsten. En mijn baby is erg winderig en perst en huilt bij poepen. Maar de ontlasting is niet hard maar gewoon zoals het moet geel en zacht. Hij laat de borst ook vaak los en drinkt onrustig.</p><p> </p><p>Herkent iemand dit? </p>

Ik denk dat je kindje en jij wellicht spruw hebben. Daardoor dronk mijn kindje erg onrustig en spuugde meer door het vele loslaten en aanhappen.

Jeukende en brandende borsten kan een beginnende borstontsteking zijn. Dus zou daarvoor de huisarts even bellen. 
Komt de melk te snel dat hij daarom zo onrustig drinkt? Staan je borsten gespannen als je gaat voeden? Dan kan het helpen om de eerste druk met de hand weg te kolven. 
Winderigheid is normaal. De darmen zijn nog volop in ontwikkeling. Kan nog zeker 3 maanden duren. 

Terug
Bovenaan