veel overgeven

Hallo

Ik heb een vraagje...Mijn zoontje van 3 maanden spuugt de laatste 2 / 3 weken ontzettend veel. Na de borstvoeding komt er wat voeding terug met een boertje. Maar daarna blijft hij spugen zelfs 2 uur na de voeding. Ik word er zelf gefrustreerd van. Hij loopt de hele dag met een slab om zn nek en moet om de zoveel tijd zn slab verschonen...Herkent iemand dit en misschien advies wat ik het beste kan doen? Ik geef hem om de 4 uur borstvoeding van ongeveer 10 minuten...

Bedankt!

Liza

 
hoi liza,

ook ik heb zo'n spugertje, maar zij doet het eigenlijk al vanaf haar geboorte. Kim haar opa zegt wel eens een spugertje is een spugertje. Kim drinkt de fles en die laat ik haar altijd met een boertje tussendoor opdrinken, ook om het weer even te laten zakken zeg maar. Ik ben laatst begonnen met Johannesbroodpitmeel van Nutricia door de fles, de voeding wordt daar dikker van en ik moet zeggen dat het wel wat minder is geworden, nog niet helemaal weg, maar als ze nu wat spuugt is het in elk geval niet meer zo heel erg dun. Je kunt van dit spul ook een papje maken en je baby na de borstvoeding geven. Ik heb me alleen niet gehouden aan de voorgeschreven hoeveelheid voor door de fles want dan is het net stijfsel en vindt kim er niets meer aan. Ook kim heeft dagen dat ik wel 6 slabben verslijt.

Ik hou me er maar aan vast dat elke baby over het spugen heengroeit, kan niet wachten op de dag dat dat zover is

sterkte en groetjes sandra (moeder van kim 5 mnd)
 
het kan ook zijn dat je kindje reflux heeft en daar kan je met borstvoeding weinig aan doen, tenzij zoals liza al zei het dikken en dus in een flesje geven,het na de voeding geven denk ik niet dat dat helpt? en bestaat ook speciale melk in de apotheek voor refluxkindje is anders samengesteld en dus ook dikker dan andere voedingen.dit zou ik ook ni te snel proberen,maar wel eerst afkolven en wat dikken
 
Die van ons spuugt ook al van de geboorte veel zlefs nog uren na de voeding en nog voor de volgende voeding gebuurt ook nog wel is.
Soms ruikt het dan ook zo zuur, en hij heeft er erg veel last van. hij wil niet plat liggen en is het liefst op de arm recht op.
CB heeft gezegd dat ik maar naar de dokter moest ben toevallig vandaag geweest. Kris onze zoon heeft er best last van en als het omhoog komt dan gaat hij soms zo hard krijsen van de pijn want dan komt er maagzuur omhoog ga je zelf maar na als je de hele tijd maagzuur hebt en je eten opboert.
HIj heeft dus ook last van reflux. nu heb ik een drankje gekregen dat heet zantac en dat mag ik hem twee keer per dag geven halfe milliliter.
Dus hoop dat ie dan niet zo veel last er meer van heeft het spugen zal wel blijven omdat met een reflux het maagklepje nog niet goed sluit. maar dan maar met nutriton de voeding iets indikken.

Groetjes jenny
 
Terug
Bovenaan