Veel pijn voor- en tijdens het poepen

<p>Ik vraag mij af of mensen misschien mijn verhaal herkennen... </p><p>Ons zoontje is nu 9 maanden oud. Vanaf dat hij +/-3 weken oud was, heb ik weken lang met een constant huilend kind gezeten. Oorzaak? Niemand wist het. Naast het huilen, kreunde en 'perste' hij veel. Alles leek verder goed. Ontlasting was goed, genoeg plasluiers, groeide goed... Hij kreeg destijds volledig borstvoeding. Vanaf 6 weken oud tot 3,5 maand heeft hij gecombineerd borstvoeding/omneo gekregen.</p><p>Na de weken haast onophoudelijk huilen (dit duurde zo'n 3a4 weken) ging het beter, maar merkten wij als ouders dat hij, op de dagen dat hij ontlasting kreeg, alsnog veel huilde. Vooral het poepen zelf deed hem verschrikkelijk veel pijn, van huilen tot krijsen aan toe. Geen obstipatie, de ontlasting zag er normaal uit.</p><p>Nadat hij gepoept had, was het ook gewoon weer een vrolijk ventje. Totdat de dag van poepen weer steeds dichterbij kwam, merkte je dat hij ook weer steeds minder vrolijk werd... En zo ging het maar door. </p><p>Huisartsen en het cb wisten niet wat het was, en zeiden dat het erbij hoorde en dat het vanzelf over zou gaan. </p><p>Een bepaalde periode poepte hij maar 2x per week. </p><p>Nu hij 9 maanden is, poept hij gelukkig vaker (zo'n 5tot10x per week), maar je kan precies merken wanneer het eraan komt. Een paar uur van tevoren begint het huilen, onrustig zijn, niet kunnen slapen... Totdat hij met veel pijn en moeite zijn luier volmaakt, hier kan hij soms wel 3 kwartier over doen. Ontlasting ziet er voor alsnog normaal uit, niet te dik o.i.d.</p><p>Ondanks dat iedereen zegt dat hij hier wel overheen groeit, vind ik dit toch niet normaal en vind ik het vreselijk om te zien hoeveel pijn hij voor en tijdens het poepen heeft. </p><p>Ik vraag niet zo zeer om tips, want we hebben zelf al vanalles geprobeerd, maar ik vraag mij af of er meer ouders zijn die dit bij hun baby herkennen/hebben meegemaakt. </p>

Jeetje wat vervelend zeg. Mijn dochter van 9,5 maand is vrij snel geobstipeerd en heeft dan ook erg veel last met persen. Zo zielig is dat.. wij hebben inmiddels drie keer een klysma moeten geven omdat de ontlasting te hard werd (dan perste ze, maar kwam er niets en deed het ook pijn, tot huilens aan toe). 
Heel vervelend, en wat heftig dat hij er op zo'n jonge leeftijd al last van had. Ik weet dat je niet om tips vraagt... Maar als ik dit zo lees denk ik aan een anale fissuur, ik weet niet of dat 'kan' bij baby's maar dat zou steeds pijn kunnen geven als de ontlasting komt. 
Heel veel sterkte ermee..!!

Mijn zoontje is dan een stukje jonger, 4 maanden is hij, maar hij heeft er ook last van gehad. Ik gaf hem weleens een lepeltje olijfolie, dat hielp goed.

Ik herken het een beetje. Onze zoon heeft koemelkallergie en dat uit zich bij hem ook in moeilijk kunnen poepen, scheetjes en daardoor heel onrustig zijn. Bij hem werd 't wel beter met speciale voeding en nu hij ook vaste voeding krijgt poept hij 2 tot 3 keer per dag. Hij perst vrij hard, maar 't lijkt 'm geen pijn te doen. 

Terug
Bovenaan