Veel plassen

<p>Hi allemaal!</p><p>Ik ben nu 15 weken zwanger. Sinds 2 dagen kan ik echt niet zonder wc. Elke 10/15 min loop ik met een volle blaas naar de wc. Ik ben langs de huisarts geweest maar die gaf aan dat het geen blaasonsteking is. </p><p>Is er hier iemand die daar ook toevallig ervaring mee heeft? Is dat weg gegaan? Of heb je tips waar ik het mee kan verminderen?</p><p>Liefs!</p>
 
Ik heb dat ook gehad... Telkens naar de wc en kleine plasjes. Bij de 20 weken echo bleek de kleine meid mijn blaas als "kussen" te gebruiken. Gelukkig werd dit snel beter toen ze veel ging draaien.
 
Ik ben nu 18 wrken zwanger en bij mij word het alleen maar erger, alles drukt best wel op de blaas dus zo raar is het ook niet. Ik denk dat we er voorlopig aan moeten wennen haha
 
Mijn partner noemde het tijdens de zwangerschap van mijn zoontje de enige sport waar zwangere vrouwen aan doen: sprintjes trekken naar de wc. En hij had wel een beetje een punt, haha. Toen het qua overgeven eindelijk minder nodig was, was het wel gewoon om te plassen, meerdere keren per uur. Heel erg herkenbaar. Deze zwangerschap nog geen last van veel plassen, maar ik ben nu ook pas 11 weken zwanger, dat komt vast wel weer als de baarmoeder verder groeit (en ik weer makkelijker kan drinken als de misselijkheid afneemt).
 
Dat had ik ook rond die periode. Dat kwam omdat mijn naar achter gekantelde baarmoeder aan het draaien was, daardoor kwam er tijdelijk extra veel druk op mijn blaas. Ik kon daardoor juist niet plassen, maar ik had wel aandrang heel de dag.
 
Ik heb na 30 weken een geirriteerde blaas gekregen. Kindje ging indalen en door de druk voelde mijn blaas pijnlijk, branderig en moest ik steeds kleine plasjes doen. Urine was 2 keer getest, maar geen bacterieen, gewoon irritatie. 

Deze zwangerschap was ik een maand of 2 steeds weer opnieuw verkouden met veel hoesten, en plaste ik steeds kleine beetjes in mijn broek met het hoesten. Dat ik echt wel een maandverbandje in moest. :p Ook als ik net geplast had. Gelukkig is dat weer voorbij. 

Plassen is wel een dingetje ja, voor zwangeren haha ;)

Volgens mij is rond 12-15 weken de tijd dat je baarmoeder te groot wordt voor je bekken, en naar boven gaat groeien. Dan is tijdelijk de druk op je blaas wat groter. De ene zal daar meer last van hebben dan de ander. 
 
Terug
Bovenaan