Veel poep?

Ik heb een praktisch probleem: mijn baby (10 weken) produceert één keer per dag zoveel poep dat ik iedere keer werkelijk alles eronder heb zitten. De luier zit zo vol dat het er  aan één kant uit loopt en rompertje, kleertjes/slaapzak en soms ook wipstoeltje/maxocosi er helemaal onder zitten. Bij het verschonen heb ik dan ook het aankleedkussen, de commode, de baby zelf en vaak mezelf er óók helemaal onder zitten. Ik vind het niet erg om te wassen, haar weer in bad te doen en alles schoon te maken, maar ik krijg wel het gevoel dat ik iets fout doe. Wie weet raad?

Ik geef borstvoeding, en daardoor hebben wij ook vaak last van vieze rompers en broeken. De ontlasting is dan zo dun dat de randjes vd luier ook vies worden.
Maar het is niet zo erg dat zelfs de wipstoel etc vies wordt.
Ze zeggen dat het overgaat als ze vast voedsel gaan eten?

Hoi Esther,

kan je helaas niet helpen. Heb enkel een heleboel herkenning, zolang ik bortsvoeding gaf hadden onze jongens hier ook last van. na 6 maanden en het begin van groentehappen ging dit over.

Was ze!!!  

ik geef mijn mannetje borstvoeding en hij poept meestal eens in de twee of drie dagen.
Hij poept dan ook meteen de hoeveelheid van dei dagen, dus ik ken je probleem.
Je kan er denk ik niet veel aan doen, luier goed om   en zorgen voor extra kleertjes als je weggaat.
Ernstig is het in ieder geval niet.

Hoi,

Mijn zoontje is inmiddels net 1 jaar geworden, maar ik kan me jouw situatie nog als de dag van gisteren herinneren! Elke dag was het raak en kon ik werkelijk alles gaan verschonen. Zo plotseling als het begon, zo plotseling was het na een paar weken ook ineens weer over!

Succes ermee!

Ik heb het probleem ook weleens.
Justin is nu bijna 10 weken en hij krijgt flesvoeding.
Maar af en toe zit het totaan zijn schouderbladen.
Ik ben grotere luiers gaan gebruiken, die kunnen wat meer opvangen.
Ik weet niet hoe groot jou kindje is en hoe zwaar.
Maar ik gebruik nu huggies maat 3 vanaf 5 kilo, die zitten hoger en zijn niet zo wijd als Pampers om de buik.
Bij pampers zit het elastiek in de flappen en bij de huggies in de rug.
Maar hij is net zo groot als de pampers maat 3.
Ik heb er in ieder geval baat bij.

Groetjes Sandra

Terug
Bovenaan