veel poepen/scheurtje

ik zit met 2 problemen:

1. Mijn dochter van 2 maanden poept al weken heel erg veel, 6 tot 10x. Terwijl ze vanaf de geboorte flesvoeding krijgt. Met als gevolg:

2. Dat ze een scheurtje bij de anus heeft. Ben vandaag naar de dokter geweest en heb alleen een zinkzalf gehad. Hij vond ook dat te veel poept.

Nu is mijn vraag: is er iemand die de bovenstaande problemen heeft meegemaakt, zo ja hielp de zinkzalf, het lijkt mij geen sterk middel en is er wat te doen aan het vele poepen, want daardoor geneest dat scheurtje ook niet.

Anjuli
 
Gewone vaseline werkt heel goed. Beschermt beter dan zinkzalf en is ook niet pijnlijk op een wondje. Het werkt niet genezend, want het trekt niet echt in maar legt er als het ware een laagje overheen, dus alleen beschermend, maar als het beschermt moet het vanzelf kunnen genezen toch?
Succes!
 
Ik heb na de bevalling van mijn kleine last gekregen van aambeien en anale scheurtjes... het is zo moeilijk om die te genezen want bij de eerste de beste drol springt het alweer open.
Dat zal bij jouw uk ook zeker het geval zijn.... is de poep zacht?? Zo nee... ga dan eens kindicol van vsm gebruiken die maken de poep weer goed zacht waardoor de druk op de anus minder wordt.

Wrijven met doekjes doet je kindje zeker geen goed. Loïs heeft ook een tijdje (toen was ze 7 maanden) vreselijk veel gepoept. wel 10 keer op een dag... ik werd er niet goed van. Met als gevolg dat ze de billen helemaal kapot had! Urine en poep deden gewoon pijn aan haar billen.
Ik liet haar elke keer even met de billen in bad zitten na een poepluier... gewoon luier uit, romper omhoog en weken maar. dan hoef je niet te wrijven. dat zal het scheurtje zeker ten goed komen. Ik droogde door met een hydrofielluier te deppen en daarna te blazen of met de lauwe föhn... aanrader van de poli! daarna goed insmeren met levertraanzalf/aambeienzalf en een laagje zinkolie er over... zinkzalf vond ik zelf niet fijn want die is er zo weer af. ZinkOLIE blijft beter zitten.

Wat werkt verzachtend en genezend??? Levertraanzalf en aambeienzalf van dr Swaab (speciaal voor anale scheurtjes ed)! Allebei zo bij de betere drogist te koop. Het verlicht mij zelf enorm en het zal zeker ook je kindje helpen.

Hopelijk kun je iets met deze tips en zal het over een tijdje beter gaan! Zet m op!
 
Terug
Bovenaan