Veel poepluiers

<p>Hallo,</p><p>Onze zoon van 1 jaar en een maand poept sinds een week ontzettend vaak, soms wel 7x op een dag. En het is ook elke keer een flinke luier. Zou dit door een doorkomende tand of kies komen? Ik voel namelijk nog niets doorkomen. Hij is verder wel vrolijk en eet goed. Heeft iemand dit ook gehad met zijn/haar kleine?</p><p>Groeten, Mariëlle</p>
 
Hoi Marielle,

Heel herkenbaar. Het gaat nu weer wat beter, maar afgelopen 1,5 week ook echt 5 a 6 poepluiers op een dag. Heel zijn billen rood en kapot, zo zielig :(. Smeer me een ongeluk. Verder eet en drinkt hij ook gewoon goed en is hij vrolijk. Zijn poep was ook best wel dun en hij heeft 2 spuitluiers gehad, is dat bij jullie ook? Er is wel een tandje aan het doorkomen boven dus wijt het nu daaraan maar maakte me wel zorgen. Gaat nu een stuk beter, maar weet niet hoe dit komt
 
Nee bij ons zijn het (gelukkig) gewone normale luiers. Hij heeft wel af en toe rode wangen, dus ik denk dat het een kies is. Maar voel dus nog echt helemaal niets...  
 
Mijn dochter (nu 16.5 maand) heeft een paar weken terug ook echt een aantal weken wel 5 of 6 poepluiers per dag gehad. Ook geen dunne poep ofzo.  
Maar inderdaad wel steeds rode billetjes en soms open plekjes.  Ik had niet gelijk het idee dat er iets van tandjes door kwamen. Nu hoorde ik van iemand dat wanneer haar zoontje met de pap was gestopt, dat de poepluiers minder werden.  
Mijn dochter kreeg smorgens en savonds een papflesje maar die van de ochtend krijg ze nu nog maar 2x per week als ze naar de opvang gaat (En te weinig tijd is om te ontbijten) ☺  En nu poept ze ook nog maar max 3x per dag dus een hele verbetering.  
Wel zag ik nu na die weken dat ze toch opeens een aantal nieuwe tandjes heeft doorgekregen. Ik mag niet zo heel goed kijken dus weet het niet precies haha. 
Maar waarschijnlijk was het hier dus een combinatie van doorkomende tandjes en teveel pap.
 
Wij hebben dit ook net achter de rug, zo'n 5-6 poepluiers per dag (normaal gemiddeld 2 per dag). Inmiddels zijn de bovenste twee kiezen door dus ga er vanuit dat het daar ook aan lag. Bij ons zoontje duurt het vrij lang vanaf de eerste tekenen tot de tanden/kiezen ook daadwerkelijk door zijn. De hoeveelheid poepluiers was namelijk alweer gedaald en toen pas waren de kiezen zichtbaar.
 
Hoi! Onze kleine man is 11 maand en heeft vaak een paar dagen veel poepluiers op een dag als er weer een kies doorkomt. Met de tandjes en hoektanden was het zachte poep en nu met de kiezen is het wat kleverige poep en zo'n 6x per dag.
Zielig hè die kiezen? Onze kleine man is al bezig vanaf 3 maanden met zijn tanden. Met 6 maanden al 8 voortanden. Met 9 maanden 4 hoektanden erbij en nu met 11 maanden al 6 kiezen. Ik zou zo graag de pijn wegnemen..
 
Terug
Bovenaan