Veel ruzie?

Hallo allemaal,

hebben jullie ook zo veel ruzie? Mijn man en ik hebben om de haverklap ruzie. Vooral door slaaptekort. Maar ook omdat ik vind dat hij te weinig doet. Hij werkt en ik ben thuisblijfmoeder dus ik moet alles doen....
Is het raar dat hij 's avonds ook voor ONZE kleine zorgt?

groetjes Mariska

he mariska,
wij hebben ook heel weinig ruzie maar wij hebben gelukkig ook geen slaapgebrek.
maar ik vind wel dat je gelijk hebt hoor. hij kan 's avonds de kleine ook verzorgen. maar toch ook lekker knuffelen toch??
als mijn man thuis is doet hij de kleine ook verzorgen en heel veel knuffelen.
en als ik vind dat hij nu wel ff met de kleine kan zitten 'duw' ik haar gewoon in zijn handen.
wat ik wel heb is dat hij ook wel wat in het huishouden kan doen.....
ik weet dat hij druk is met werk en de kleine maar een keer wassen of wc doen is toch niet moeilijk?? als ik het zeg doet hij het (gelukkig) wel maar ik wil zo graag dat hij het zelf ziet.

maar meid, gewoon volhouden. het is ook zijn kind!!!

succes,
groetjes martine      

Hoi Mariska.
Ik ken gelukkig de ruzies ook niet, maar ik heb dan ook een hele makkelijke man die me gewoon af en toe laat mopperen (hormonen he haha..)..
Ik heb nu nog verlof (mijn 2e zoontje is 12 juli geboren), en ik heb nog een mannetje van 2,5 dus ik ben wel redelijk gesloopt als hij om half 6 van zijn werk thuis komt. Hij speelt dan met onze oudste en dat geeft mij dan even de tijd om wat andere dingen te doen als de kleinste tenminste slaapt...
Als hij met de kleinste iets deed of zo vroeg iie altijd alles aan mij Moet hij een schone broek? Zal ik hem in de box leggen? Zal ik hem uit bed halen? Ik werd daar best een beetje gek van! Toen heb ik ook tegen hem gezegd Waarom moet je alles nou vragen??
Bleek dat ie gewoon weer onzeker was met zo'n kleintje, en hij vond dat ik het allemaal zo goed deed dus wilde die zekerheid, de schat..
Misschien vind je man het nog wat eng of zo, zo'n kleintje? De meeste mannen vinden het volgens mij ook pas " leuker" worden als ze wat meer kunnen met de kleintjes..
Maar het is ook nu al zijn kind dus vind ik het wel redelijk dat hij ook iets met zijn kind doet ja..
Gr. Anne-Marie

hoi,

ik herken hier wel iets in, vooral na de geboorte van onze eerste had
ik echt zoiets van, als het zo moet dan hoeft het voor mij eigenlijk
niet.

We hadden enorme ruzie om de meest stomme dingen. Slaapgebrek speelde
niet eens de grootste rol, maar gewoon de hele verandering die er heeft
plaatsgevonden in je leven is natuurlijk niet niks. Opeens hebben
jullie de zorg over een klein hummeltje die vooral jou aandacht opeist
en tegen de tijd dat je man ' s avonds thuiskomt ben je zelf ook
doodmoe en verwacht je natuurlijk dat hij ook wat doet. Ik merkte
vooral dat mijn man zoiets had van, je bent de hele dag thuis   hoe
kan je in hemelsnaam zeggen dat je moe bent. Ze beseffen niet dat de
zorg voor jullie kind echt zwaar is en energie vreet!

Maar uiteindelijk na een paar maanden, ging het wat stukken beter, je
kindje begint door te slapen en je komt zelf in een soort ritme, ook
wen je aan de korte nachten.

Het zal bij jullie vast en zeker ook goed komen en probeer te slapen
als je kindje tussen de middag een dutje doet, doet namelijk ook
wonderen.

Liefs en succes.

Amani

mijn man vertrekt 's morgens om 5.00 uur en is 's avond pas om 20.30 uur terug. hij hoeft thuis dus niks te doen. hoeft van mij ook niet, want ik vind 2 van die kids (mark is 3 jr en luuk 11 wkn) erg relaxed. het enige waar ik moe van wordt is eventueel een tekort aan slaap, en dat haal ik in, door zondag overdag weer lekker in bed te kruipen. mijn man is 1 middag in de week vrij (hij werkt 6 dgn per week), dan heeft hij de zorg voor de kinderen want dan ga ik boodschappen doen: naar de super, naar de kruidvat etc etc  om alles voor een week in   huis te halen. heb daar weinig moeite mee, ik ga daar ook geen ruzie om maken. ik wist hoe mijn man was toen ik met hem trouwde (lange dagen werken) en ik probeer daar nu geen verandering in te brengen. soms is er wel wat ruzie, als hij denkt dat ik geen bal uitvreet (met name als ik zometeen weer drie dagen ga werken), dan krijgt hij in niet miste verstane woorden weer terug. moet ook kunnen in een reklatie, elkaar eens goed de waarheid zeggen.
ruimte voor intimiteit en goede gesprekken is er op dit moment niet veel, omdat we allebei gewoon erg moe zijn, maar daarvoor komen over een tijdje wel weer betere tijden hahaha

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!! We hebben eens goed gepraat en afspraken gemaakt. Hij ziet wel in dat de verdeling niet helemaal eerlijk is en dat ik echt rust nodig heb. Wel moet ik elke dag een dutje doen van hem, en eerlijk is eerlijk dat deed ik niet altijd, dus dat slaapgebrek kwam daar vandaan.

groetjes Mariska

Nog even mijn verhaal afmaken, mijn man kwam binnen hihi.Mijn man gaat ook eerder naar bed en heeft zelfs voorgesteld dat ik maar een hobby moet zoeken. Zodat ik ten minste ook lekker even wat anders doe dan voor Feline zorgen.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan