veel schuim in de fles

hallo,

ik gebruik friso 1. met twee schepjes nutriton. sinds ik die nutriton gebruik, schuimd de melk erg. met het drinken.

ik heb ook al geprobeerd om het in kokend water klaar te maken en daarna wat koud water toe te voegen. maar het blijft schuimen, wel wat minder.
zo krijg de kleine toch veel lucht binnen?

of zou het nu aan de fles liggen. zonder nutriton schuimde het niet.

groetjes henny

hoi,

mag ik vragen waarom je twee dingen combineert? Friso en Nutrilon? Of begrijp ik je nou verkeerd??

Geen idee waarom het zo schuimt.. ?! Bepaalde reactie omdat het twee verschillende merken zijn?

Groetjes, Margreet

hoi margreet,

het is nutriton, het is een poeder van johannesbroodpitmeel. dit is tegen spugen.
het is wel van het merk nutrilon. maar dat maakt niks uit.
het is dus geen voeding.

groetjes henny

Hoi Henny,
Dat schuimen komt door het ventiel in de fles. Kan best dat dat door Nutriton erger wordt. Misschien kan je de fles iets minder strak dicht draaien zodat het ventiel wat ruimer is. Als het in de fles blijft na het drinken kan het geen kwaad lijkt me. Als je kleine het schuim echt opdrinkt lijkt me dat niet goed voor de darmkrampjes e.d.
Ik gebruik nu de Difrax kromme OptiFles en daar zit het ventiel aan de achterzijde, dan blijft er ook minder schuim in de fles. Ik gebruik Similac en dat schuimt meer dan de andere merken geloof ik, al bij het mengen, maar het blijft altijd in de fles staan, hij drinkt het niet op.
Ik dacht trouwens dat het niet goed is om voeding aan te maken in kokend heet water. Dat zou ik eerst overleggen met de 'hulplijn' van Friso dan.

Groetjes
Wasabi!

hoi wasabi,

ik ben gisteren middag de difirax fles gaan gebruiken. en geen schuim meer.
had eerst de aventfles. wat een andere fles al niet kan doen.
ik lees steed vaker dat ze niet echt tevrede zijn over de aventfles.

ook maak ik het niet meer klaar met kokend water.

groetjes henny

Terug
Bovenaan