Veel slapen, fase, herkenbaar?

Dag medemama's.
Onze zoon van 2 jaar en 1 maand heeft sinds een paar weken weer extra slaap. Hij slaapt 'snachts van 7 uur tot half 8 de volgende dag en overdag wil hij nu soms weer 2 keer een slaapje doen, 1 keer van 1.5 uur en soms aan het einde van de dag, zo rond 4 uur kan hij ook weer slapen. Ik maak hem dan na een uurtje wakker.
Is dit een fase dat hij overdag weer meer wil slapen? Misschien een groeispurt. Verder is het een lekker actief kind en gaat hij een paar dagen in de week naar de chreche waar hij minder slaapt, dus misschien tankt hij wel lekker bij op zijn vrije dagen.
Wilde eens weten of er meer kindjes rond die leeftijd in eens toch weer meer gaan slapen overdag.
Grt
Debby
 
Helaas niet! Pepijn slaapt de laatste weken juist veel minder dan normaal. Zijn nachten gaan nog wel (van 19:00uur tot ongeveer 6:00uur/6:30uur), maar overdag slaapt hij sinds 2 weken maar 1 keer 1,5 uur. Daarvoor sliep hij minimaal 2,5 uur en maakte ik hem na 3 uur altlijd wakker omdat hij anders 's avond niet wilde slapen. Ook sliep hij toen in de ochtend langer, tot ongeveer 7:30/8:00uur.

Pepijn wordt volgende week 2, dus ik hoop eigenlijk dat hij net als jouw zoontje in een lang slapen fase komt!

groetjes Kora,
Moeder van Pepijn (7 oktober 2004) en Okke (29 mei 2006)
 
Hallo Debby,

Ons zoontje is nu 2 jaar en 3 maanden. Hij slaapt overdag 1 x ongeveer 2 uurtje, meestal van 13.30uur tot 15.00/15.30. uur. s avonds gaat hij weer om 19.30 uur naar bed en slaapt dan het klokje rond. Ik vind dit een heel fijn ritme en hoop eigenlijk dat het zo een tijdje blijft. Hij is heel actief en kan als hij slaapt effe andere dingen doen dan met hem bezig zijn. Als hij wakker wordt, ben ik weer helemaal klaar om van hem te genieten. Hoop dat jouw zoontje ook weer snel zijn ritme gevonden heeft. Het kan inderdaad te maken hebben met een groeispurt. Hier heb ik het nog niet gesignaleerd.

Groetjes,

mama van lieve 2
 
Terug
Bovenaan